یارانه نقدی | دلیل کم شدن یارانه | دهک‌ بندی یارانه

خبر مهم برای متقاضیان بازبینی دهک‌ بندی یارانه نقدی | دو راه برای اعتراض به قطع یارانه نقدی

اگر تاکنون یارانه نقدی نگرفته اید یا یارانه تان کم شده حتما این مطلب را مطالعه کنید

یارانه
ویکی گردی:

متقاضیان بازبینی دهک‌بندی یارانه نقدی اعلام شده، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه نموده یا با تلفن گویای 09200006369 تماس حاصل نمایند.ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه نقدی هستند نیز همچنان ادامه دارد.

این افراد می‌توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام نمایند. جهت ثبت‌نام در این سامانه، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه نقدی، ضروری است. تمامی اشخاص می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه نقدی خانوار، کد دستوری #کد ملی*43857*4* (ستاره 4 ستاره 43857 ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری نمایند.

همسان سازی حقوق بازنشستگان به مرحله اجرا رسید

در یکی از روزهایی که برای پوشش خبری به وزارت کار رفتیم، تعدادی از مراجعه‌کنندگان از روند رسیدگی به شکایات خود اعتراض داشتند. آنها که گاه ساعت‌ها و در نوبت بودند، گفتند: کسانی که اینجا برای پیگیری یارانه خود می‌آیند همان ۳۰۰ - ۴۰۰ هزار تومان هم برایشان مهم است.

اوایل امسال زمانی که دولت شروع به پرداخت یارانه ۳۰۰ - ۴۰۰ هزار تومانی کرد، خیلی‌ها با مشکل مواجه شدند. برخی که از همان ابتدا یارانه نمی‌گرفتند یا انصراف داده بودند، بعد از بالا رفتنِ رقم یارانه‌ها و بعد از آنکه دولت تصمیم گرفت قیمت برخی از کالاهای اساسی را افزایش دهد، خواستار دریافت یارانه خود شدند. گروه دیگر نیز افرادی بودند که تا آن زمان یارانه می‌گرفتند اما در دور جدید، یارانه‌شان قطع شد، این افراد نیز پیگیرِ کار خود بودند تا دوباره یارانه‌شان وصل شود.

در همان روزها دولت دو راه اعتراض و پیگیری برای این دو گروه گذاشت. برای گروه اول که جاماندگان از دریافت یارانه بودند، آدرس اینترنتی my.gov.ir و برای گروه دوم که معترضان به دهک‌بندی و قطع یارانه بودند آدرس اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir تعیین شد.

اگرچه از همین دو سامانه مشکل برخی از درخواست‌دهندگان یارانه حل شد اما برخی نیز هنوز برای گرفتن یارانه مشکل دارند. این موضوع از صف‌های طولانی بخش مراجعه حضوری شکایات یارانه معیشتی مشخص است.

در یکی از روزهایی که برای پوشش خبری به وزارت کار رفتیم، تعدادی از مراجعه‌کنندگان از روند رسیدگی به شکایات خود اعتراض داشتند. آنها که ساعت‌های طولانی در نوبت بودند به «ایلنا» گفتند: کسانی که اینجا برای پیگیریِ یارانه‌ی خود می‌آیند همان ۳۰۰ - ۴۰۰ هزار تومان هم برایشان مهم است اما باید چند روز پشت سر هم بنشیند تا بتواند با کارشناس صحبت کنند.

یکی از مراجعه‌کنندگان گفت: چند روزی است که از صبح آمده‌ام، شماره گرفتم اما ساعت سه که می‌شود، می‌گویند امروز دیگر وقت تمام است! نمی‌دانیم به چه کسی شکایت کنیم. اعتراض که می‌کنیم، می‌گویند نیرو نداریم. اگر قرار است مشکل مردم حل شود چرا نیروهایشان را زیاد نمی‌کنند که منِ پیرمردِ بازنشسته مجبور نشوم چند روز پشت سر هم برای پیگیری مشکلl به وزارت کار بیایم.

تغییرات قیمت مسکن در سال های اخیر + جزئیات

این مراجعه‌کننده می‌گوید: به صورت اینترنتی نتوانستم مشکلم را حل کنم، مجبور شدم حضوری مراجعه کنم تا شاید زودتر رسیدگی شود اما بعد از چند مراجعه هنوز نوبت به من نرسیده است./ایلنا

چرا یارانه نقدی کم واریز شد؟

این مقام مسئول با تایید حذف 100 هزار تومانی یارانه برخی افراد گفت: برخی از خانوارها تا ماه‌های قبل جزو دهک یک تا 3 بودند و یارانه 400 هزار تومانی می‌گرفتند. اما اکنون دهک آنها تغییر کرده و این افراد وارد دهک درآمدی 4 تا 9 شده‌اند. در نتیجه به جای 400 هزار تومان تنها 300 هزار تومان یارانه گرفته‌اند.

دهک بندی یارانه نقدی خانوار

این مقام مسئول خبر داده که علت این مساله این است که دهک بندی امری پویاست و هر ماه ممکن است دهک بندی و در نتیجه مبلغ یارانه دریافتی خانوارها تغییر کند.

شناور بودند دهک بندی خانوارها یکی از همان نکاتی است که پیش از این هم بارها عنوان شده بود.

پیش از این هم پیگیری‌های تجارت‌نیوز از سازمان‌های متولی نشان می‌داد که وزارت رفاه از این پس دست کم هر شش ماه یکبار، فهرست دهک‌های درآمدی و شهروندان یارانه‌بگیر را به روزرسانی می‌کند. از طرف دیگر گفته می‌شود که دهک درآمدی افراد شناور است و این احتمال وجود دارد که در هر بررسی دهک درآمدی خانوارها جابجا شود و مبلغ یارانه‌ای که آنها دریافت می‌کنند هم متناسب با تغییر دهک تغییر کند.

حالا مشخص نیست که شناور بودن دهک بندی خانوار ماهانه انجام می‌شود و یا چند ماه یکبار. اما چیزی که مشخص است این است که بر خلاف دوره‌های قبل که مبلغ یارانه ثابت بود، دیگر مبلغ یارانه ثابت نیست و بسته به دهک خانوار دارد.

در کدام دهک درآمدی یارانه نقدی قرار داریم؟

این سوالی است که مخاطبان بسیاری آن را می‌پرسند و می‌خواهند بدانند در کدام دهک درآمدی قرار دارند. به خصوص افرادی که مبلغ یارانه آنها تغییر کرده است.

یکی از راه‌های استعلام دهک خانوار، استعلام از طریق کد ملی است. برای این کار افراد باید با شماره تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند و با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار دهک درامدی خود را متوجه شوند.

با این شماره همه افراد می‌توانند دهک خانوار خود را با کمک کد ملی سرپرست استعلام کنند. جز افرادی که سپرست یا یکی از اعضای خانواده آنها جزو نیروهای مسلح باشد. این گروه برای اطلاع از دهک درآمدی خانواده خود باید با ستاد نیروهای مسلح تماس بگیرند.

سود سهام عدالت چه زمانی واریز می شود؟

 

علاوه بر این، شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که برای پاسخگویی به سوالات در اختیار مردم است./تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    من خانواده ۶ نفر هستم ولی یارانه ای دریافت نمکنم

  • عباس کاظمی

    سلام من مستآجر هستم برجی 1500000هزارتومان اجاره خونه میدم هیچگونه وسیله ای برای استفاده ندارم خانواده 3نفره هستیم حساب بانکی منو چک کنیدهیچگونه پولی توحساب ندارم چرا یارانه منو کم کردن تو رو امام رضا دوباره چک کنید با تشکر