ناهار ساده | ناهار ساده نونی | ناهار ساده و فوری

ناهار چی بپزم ؟ | چند مدل غذا برای ناهار سریع و خوشمزه + طرز تهیه

امروز همان روزی‌ست که باید از لیست ناهار ساده و ارزان یکی را انتخاب و به دیگران ثابت کنید که غذاهای مقوی فقط با مواد گران‌قیمت درست نمی‌شوند.

ناهار ساده
ویکی گردی:

ناهار ساده و سریع چی درست کنم؟ داشتن لیستی از غذاهای کم‌خرج، یکی از ملزومات هر آشپزخانه‌ای‌ست؛ در واقع لیست غذاهای ساده و ارزان ، یک ناجی‌ست تا مدام این سوال را مطرح نکنید که «حالا غذا چی بپزم؟». به آشپزخانه بروید، آهنگ مرغ سحر از استاد شجریان را پخش کنید و یک ناهار ساده، ارزان و درعین حال مقوی را که در ادامه آمده است را آماده کنید. در ادامه 3 غذای خوشمزه و راحت برای یک ناهار ساده را به شما معرفی کرده ایم!

امروز همان روزی‌ست که باید از لیست غذاهای ساده و ارزان یکی را انتخاب و به دیگران ثابت کنید که غذاهای مقوی فقط با مواد گران‌قیمت درست نمی‌شوند. آستین بالا بزنید و غذایی را درست کنید که سفره‌تان را رنگی کند و  طعم خاص آن روحتان را جلا دهد.

ناهار چی درست کنم ساده باشه؟ 

 دو پیازه آلو؛ غذای شیرازی با کم‌ترین مواد

شاید جالب باشد بدانید که در شهرهای جنوبی و شیراز به سیب‌زمینی آلو می‌گویند. در لیست غذاهای ساده و ارزان این مناطق هم دو پیازه آلو یک پرچمدار واقعی‌ست. سیب‌زمینی آب‌پز و خردشده را با پیاز داغ و نعناع داغ بکوبید و کنار آن ترشی و نان داغ بگذارید. نه زمان زیادی نیاز دارد و نه مواد اولیه آن‌چنانی!

 نرگسی؛ زیبای جذاب

اسفناج آهن زیادی دارد و باید در رژیم غذایی ما جای بگیرد. برای تهیه غذا با این سبزی، کمی آن را تفت دهید. پیاز هم سرخ کنید. اسفناج تفت‌داده‌شده را دور ماهتابه جمع کنید و در وسط آن یک تخم مرغ بشکنید. حالا یک گل نرگس خوراکی برای ناهار یا شام خود دارید.

اشکنه با دستور پختی به وسعت ایران

اشکنه آن‌قدر تنوع دارد که هر کدام ارزش یک بار امتحان‌کردن را دارد؛ از اشکنه باقاله تا اشکنه با گردو، گوجه فرنگی یا آرد. لیست غذاهای ساده و ارزان شما با پختن مدل‌های مختلف این غذا تکمیل خواهد شد.

اشکنه

طرز تهیه اشکنه با سیب زمینی:

طرز تهیه کوکو بادمجان خام به روش خانگی

پیاز ها را بشویید و با یک چاقو مناسب خرد کنید و سپس در یک قابلمه آن را سرخ کنید.

 وقتی که پیاز ها طلائی شدند آرد و شنبلیله را به آن اضافه کنید و مقداری آن را تفت دهید.

بعد از تفت دادن آخر کار زردچوبه را اضافه کنید.

سپس ۳ تا ۴ لیوان آب به قابلمه اضافه کنید و صبر کنید تا آب به جوش بیاید.

سیب زمینی ها را پوست بگیرید و کاملا بشویید و سپس آن ها را نگینی خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید.

منتظر بمانید تا سیب زمینی ها پخته شوند.

تخم مرغ ها را در یک کاسه بشکنید و آن ها را کاملا هم بزنید.

در مرحله بعد تخم مرغ ها را به آرامی به اشکنه اضافه کنید و دائما آن را یا یک قاشق هم بزنید تا تخم مرغ ها سفت و بسته نشود.

راز خوشمزه شدن کتلت رو اینجا بهت گفتم

 حالا مقداری نمک و فلفل را به اشکنه اضافه کنید.

پس از آن که مقداری اشکنه قل خورد، غذای شما حاضر است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر