خواص انار | فواید انار | خواص پوست انار

خواص معجزه آسای پوست انار که از آن بی خبرید | فواید انار که نمی دانستید

تمام قسمت های انار مانند گل ، برگ ، پوست ، ریشه و دانه آن مصرف دارویی دارد در این بخش جزئیات بیشتر در خصوص فواید انار را بخوانید

انار
ویکی گردی:

انار دارای خواص ادرارآور ، ملین ، آب انار برای بیماری های مجاری ادراری، درمان اسهال ، تصفیه کننده خون ، تقویت کننده کبد، کلیه ، قلب ، معده ،و خون ساز است. از انار برای درمان بواسیر ، زخم دهان و دندان درد ، به عنوان ضد انگل و کرم های داخلی بدن ، درمان سوختگی ، ضد اگزما و خارش پوست ، درمان گلودرد ، و تنظیم کننده قاعدگی بانوان استفاده می شود.

جوشانده پوست و ریشه درخت انار جهت درمان اسهال و دفع انگل های داخلی مورد استفاده قرار میگیرد.

۲۵ خاصیت لیمو ترش برای پوست، مو و تناسب اندام

غرغره این جوشانده موجب بهبودی زخم های داخلی دهان و گلودرد می شود. شستشوی محل های درد با این جوشانده برای برطرف کردن خارش کار برد دارد. و  برای درمان بواسیر مورد استفاده قرار میگیرد.

 برای تهیه این جوشانده کافی است مقداری از پوست و ریشه درخت انار به مقدار 10الی 15 گرم را داخل یک لیتر آب  مخلوط کرده و پس از 10 دقیقه جوشاندن مورد استفاده قرار داد.

برای استفاده از پماد ضد سوختگی گل های انار ابتدا گل های انار را له کنید وبا روغن کنجد مخلوط نمائید و سپس در سطح سوختگی قرار دهید.

مصرف جوشانده پوست انار در برخی افراد موجب سر درد، سرگیجه و استفراغ می شود.

خواص شگفت انگیز میوه‌های پاییزی که نمی دانستید

در طب سنتی آذربایجان  پوست انار را جهت درمان لثه ملتهب بکار می برند. و جوشانده این گیاه برای از بین بردن انگل های داخلی در دامها مورد استفاده قرار می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر