قیمت خودرو | قیمت خودرو در بازار امروز | افزایش قیمت خودرو

قیمت خودرو امروز 20 آذر 1401 | افزایش قیمت‌ها ادامه دار + جدول

قیمت خودرو همچنان روند افزایشی خود را حفظ کرده است. کارشناسان چشم‌انداز افزایش قیمت‌ها را تا پایان سال جاری دارند و معتقدند خودرو تا پایان امسال حدود 30 درصد گران می‌شود.

قیمت خودرو
ویکی گردی:

قیمت خودرو صفر داخلی روز یکشنبه، 20 آذر ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بازار به روند افزایش قیمت خودرو ادامه می‌دهد. قیمت خودرو هم‌گام با افزایش نرخ دلار و سقف‌شکنی‌های پی در پی با افزایش همراه شد. اما پس از تثبیت نرخ دلار، بازار خودرو همچنان به افزایش قیمت ادامه داد. به نظر می‌رسد کاهش ارزش دلار به‌اندازه‌ای نبود که بتواند بر کاهش قیمت خودرو تاثیر بگذارد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

از ابتدای سال 1401 قیمت پراید با ثبات نسبی همراه شده بود. اما برخلاف آن ماه‌ها، با سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد.حال پراید ۱۱۱ نسبت در قیمت 218 میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما پراید ۱۳۱ امروز  به نرخ 207 میلیون تومان عرضه می‌شود.

فروش فوق العاده 2 محصول جذاب سایپا + جزئیات

پژو ۲۰۷ اتومات هم که روزها با افزایش قیمت همراه شده بود، امروز هفت میلیون تومان نسبت به روز گذشته گران شد و به قیمت 680 میلیون تومان رسید.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز با 9 میلیون تومان افزایش قیمت همراه شد. این خودرو هم‌اکنون با قیمت 477 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که روزها در قیمت 500 میلیون تومان ثابت مانده بود، حالا در قیمت 530 میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش می‌رسد.

تارا اتوماتیک هم که در روزهای گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز به نرخ 645 میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو

قیمت خودروهای پرطرفدار

در این میان، به گفته فعالان بازار خودرو برخی از خودروها بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند. اما این خودروها در چه بازه قیمتی قرار دارند؟

افزایش چشمگیر قیمت سیمان + آخرین تغییرات قیمت

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز چهار میلیون تومان افزایش قیمت داشت و در محدوده 239 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر با چهار میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته همراه شد و حالا 369 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو در بازار کشور در نرخ 405 میلیون تومان به ثابت ماند.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به دلیل ناامیدی بازار از مذاکرات برجام، محدودیت عرضه و تولید خودرو توسط خودروسازان، نبود نظارت هوشمند بر بازارهای آزاد و در آخر، نوسانات دلار بازار خودرو روند افزایش قیمتی را طی می‌کند.

او افزود: از طرفی دیگر، اگر وعده واردات خودرو عملی شود و خودروهای خارجی به بازار ایران بیایند، بحث تورم جهانی در ایران نیز مطرح می‌شود و تاثیری در قیمت تمام‌شده خودروهای وارداتی خواهد گذاشت و آن‌ها را باید با قیمت بالاتری خریداری کرد.

این کارشناس توضیح داد: با توجه به عوامل ذکرشده، چشم‌انداز بازار خودرو کشور تا پایان سال افزایشی است. به نظر می‌رسد قیمت خودرو تا پایان سال 30 درصد افزایش داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر