رابطه جنسی | عشق در رابطه جنسی

نقش عشق در رابطه جنسی چیست؟ | نکات مهم که زوج ها حتما باید بدانند

در اینجا برخی از بهترین نکات در مورد داشتن رابطه جنسی زیبا و چگونه می توانید زندگی جنسی خود را عاشقانه تر و معنادارتر کنید، آورده شده است.

اهمیت رابطه جنسی در زندگی زناشویی
ویکی گردی:

رابطه جنسی و عشق هر دو نیازهای متفاوتی و در عین حال مکملی در وجود ما هستند ، همه افراد سالم هم به رابطه جنسی نیاز دارند و هم به عشق ، رابطه جنسی درست است که همرا با محبت ، صمیمیت و عشق باشد در غیر اینصورت فقط یک رابطه مکانیکی برای ارضای نیازهای جسمی است و تاثیری در سلامتی روح و روان فرد نمی گذارد.

ساعدنیوز نوشت: همانطور که استرنبرگ در نظریه عشق مثلثی به آن می پردازد و عشق را شامل سه جنبه می داند : صمیمیت ، تعهد و شهوت ؛ پس رابطه جنسی بخشی از عشق است ولی در حال حاضر رابطه جنسی زیادی را می بینیم که بدون عشق و فقط بریا برطرف کردن نیاز انجام می شوند و سوال اینجاست که چرا برخی افراد به این نوع روابط تن می دهند . در این مقاله به ارتباط بین عشق و رابطه جنسی می پردازیم .

دلایل اصلی خیانت زن و شوهرهای امروزی | نکات مهم که باید بدانید

 

ارتباط عشق و رابطه جنسی

رابطه جنسی یعنی رابطه ای صمیمی و نزدیک بین دو نفر که به یکدیگر کشش دارند ، یک انسان طبیعی سعی نمی کند با همه رابطه جنسی برقرا کند و بیشتر تمایل دارد خودش را با کسیکه مورد توجه اش است تقسیم کند . رابطه جنسی برای او نتیجه طبیعی یک رابطه عاطفی خواهد بود و نیازی به توجیه آن با عشق ندارد . فردی که همیشه احساساتش را انکار کرده است شانس این را نخواهد داشت که به طور کامل از رابطه جنسی لذت ببرد . اگر او فردی بهنجار باشد اجبار نخواهد داشت از رابطه جنسی چیزی فوق العاده در ذهن بسازد ، او وابسته به عشق نخواهد بود و برای لذت بردن از خود جسمانی اش نیاز به شنیدن کلمات خاص چون دوستت دارم نخواهد داشت .

اما همیشه به آن اندازه که مردم فکر می کنند،عشق مهم ترین جزء رابطه نیست. زوج ها به دلایلی خودپسندانه – زیرا احساس خوبی دارد و عزت نفس را تقویت می کند؛ یا به دلایلی متمرکز بر رابطه – زیرا باعث تقویت نزدیکی و رضایت معشوق می شود – با هم رابطه ی جنسی برقرار می کنند.در طولانی مدت، بیشتر زوج ها، با تغییر بدن ها در اثر افزایش سن و کاهش تمایلات جنسی، با چالش هایی روبرو می شوند. تحقیقات نشان می دهند که بیشتر زوج ها در صحبت صادقانه در مورد رابطه ی جنسی مشکل دارند اما زمانی که بتوانند این کار را بکنند، به هم نزدیک تر خواهند شد.

عشق، افراد را به نزدیک می کند، اما چیزی بیشتر از عشق برای با هم ماندن لازم است. بسیاری از ما زوج هایی را می شناسیم که علی رغم عشق به یکدیگر، به سبب خیانت یکی از زوجین یا فاصله یا شرایط، از هم جدا می شوند. اما حتی در روابط پایدار طولانی مدت، زوج هایی که احساس می کنند عاشق یکدیگر هستند، ممکن است در صورت احساس عدم امنیت عاطفی در رابطه یا فقدان محبت و صمیمیت، از هم جدا شوند.

چرا حتی خواب کافی هم خستگی را رفع نمی کند؟

راه های افزایش عشق در رابطه جنسی

عاشق بودن به معنایی فراتر از ارتباط فیزیکی با شریک زندگی است. داشتن عشق در رابطه جنسی با شریک زندگی شما یک رابطه عاطفی عمیق ایجاد می کند که به رضایت بیشتر رابطه جنسی کمک می کند. همه نمی توانند به راحتی رابطه جنسی را برقرار کنند و در طول رابطه جنسی با همسر خود ارتباط برقرار کنند.

وقتی به رابطه جنسی فکر می کنید، می گویید "عشق" اولین چیزی است که به ذهن شما می رسد؟ آیا شما رابطه جنسی را محلی برای احساس واقعی دیده شدن، دوست داشتن و آزادی بیان کامل خود می دانید؟ اگر در حال پاسخ دادن به "نه" به اکثر یا بیشتر این سوالات هستید، تنها نیستید. اغلب بین آنچه اکثر مردم واقعاً در رابطه جنسی مشتاق هستند و آنچه در زندگی روزمره خود تجربه می کنند فاصله زیادی وجود دارد. در زیر چند روش برای تقویت تجربه صمیمیت زناشویی در اتاق خواب آورده شده است. با رعایت این نکات کلیدی، می توانید تمرکز خود را بر شفاف سازی اساسی خواسته های خود در رابطه با رابطه جنسی و صمیمیت متمرکز کنید:

درک اهمیت عشق در رابطه جنسی

عکس ممنوعه همسر مطلقه شهاب حسینی در آمریکا لو رفت! 

بسیاری از افرادی که می خواهند در طول رابطه جنسی احساس ارتباط عمیق را تجربه کنند اما در حقیقت، کیفیت رابطه شما با شریک زندگی برای احساس عشق در اتاق خواب بسیار مهمتر است. برای برخی از افراد، ارتباط عاطفی، اعتماد متقابل و احساس امنیت در رابطه را می توان پیش شرط تحقق خواسته ها و نیاز های جنسی خود دانست. عشق همچنین مستلزم پذیرش، درک و البته جذب فیزیکی است. در نهایت، این احساس بودن در خانه با کسی است که ما خیلی مشتاق آن هستیم و این باعث می شود که رابطه جنسی واقعی بسیار لذت بخش باشد.

یکی از کم ارزش ترین راه ها برای جلب اعتماد همسر و از بین بردن ترس در رابطه (که مانع عشق در طول رابطه جنسی می شود) این است که واقعاً بر ایجاد یک دوستی محکم و همیشه در حال تحول با شریک زندگی خود کار کنید. وقتی رابطه شما فضایی امن برای به اشتراک گذاشتن، بودن و بیان بدون قضاوت باشد، توانایی شما برای ارائه خدمات بیشتر و تسلیم شدن بدون قید و شرط در رابطه جنسی بسیار افزایش می یابد.

ارتباط راحت با خود

استرس های روزمره زندگی از کار گرفته تا نظافت خانه تا تهیه شام تا پرداخت قبض ها بسیاری از ما را از رعایت روال مداوم و کامل مراقبت از خود باز می دارد. نتیجه این امر این است که اکثر ما حداقل زمان را به کاوش، در آغوش گرفتن و لذت بردن از بدن خود اختصاص می دهیم. متأسفانه، این تأثیرات استرس در زندگی جنسی ما نیز وجود دارد. هنگامی که ما رابطه ای راحت و صمیمی با خود ایجاد نکرده ایم، ایجاد یک رابطه جنسی راحت و صمیمی با شخص دیگر تقریباً غیرممکن است. وقتی شرایطی برای دوست داشتن بدن خود ایجاد می کنید، بهتر می توانید آنچه را که می خواهید، آنچه را که میل دارید و آنچه احساس می کنید، بیان کنید و دوست داشتن خود را بیاموزید.

صحبت کردن

یکی از رایج ترین دلایلی که باعث می شود رابطه جنسی عادی شود و به مراتب کمتر احساس شود، عدم برقراری ارتباط است. این امر برای صمیمیت در اتاق خواب و همچنین خارج از اتاق خواب ضروری است. از خود بپرسید، آیا من حقیقت واقعی خود را در رابطه ام بیان می کنم؟ در باره هر چیز که لازم است صحبت کنید. از چیزهایی که دوست ندارید بگویید. بگذارید شریک زندگی شما بداند که شما آن را نمی پسندید.

هر چه بیشتر بتوانید مدت زمان بین احساس صدمه زدن و اطلاع دادن به طرف مقابل را کوتاه کنید تمرین کنید، شانس بروز ناراحتی شما کمتر می شود. رنجش کمتر و سایر نمره های منفی کمتر می شود به ویژه در مورد رابطه جنسی. پس صحبت باهمسر را فراموش نکنید.

خانم خارجی صیغه علیرضا جهانبخش | عکس همسر مو بلوند ستاره فوتبال

 

اموری را که دوست دارید و به آن علاقه دارید را بیان کنید و از او بخواهید آن را تکرار کند. صحبت کردن حین رابطه جنسی می تواند معجزه کند. در گوش هم نجوا کنید. حرف های عاشقانه بزنید و از فانتزی ها و خیالات خود بگویید. در حین رابطه جنسی صحبت می کند. این بدان معنا نیست که شما باید بعداً در مورد غذای شام خود صحبت کنید.

تنوع

بسیاری از زوج ها در روابط طولانی مدت به دام رابطه جنسی یکنواخت می افتند. جای تعجب نیست که این یکنواختی اغلب با احساس ایمنی همراه است و احساس امنیت در کنار شریک زندگی خود چیز خوبی است. با این حال، گسترش گستردگی بیان می تواند دریچه ای برای عمیق ترین ارتباط معنوی بین دو انسان باشد و این اغلب شامل خروج کمی از منطقه ایمنی (به روش های مختلف) است.

شاید ابراز ترس شما در مورد چیزی در رابطه شما "بد" به نظر برسد، چیزی که باید از آن اجتناب کنید. خوب، قدم گذاشتن در خارج از محدوده ایمنی و در آغوش کشیدن قسمت های "تاریک" شما ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که شما و رابطه برای احساس صمیمیت بیشتر به آن نیاز دارید. در اتاق خواب این ممکن است به شکل تلاش برای استفاده از یک تکنیک، پوزیشن یا فعالیت متفاوت باشد. اگر به خودتان اجازه دهید خیالات خود را بدون شرم کاوش کنید و به طور کامل در عمیق ترین خواسته های خود تسلیم شوید، می توانید عمیقاً بر خلاف هر چیزی که تا به حال احساس کرده اید عمق تجربه را اضافه کنید.

رابطه جنسی یک ابزار برای عشق

مردها به شدت از این اخلاق خانم ها بدشون می یاد!؟ | نکات مهم در رابطه زناشویی

 

بسیاری از مردم بر این باورند که رابطه جنسی نتیجه عشق است. این دیدگاه می تواند گونه ای دیگر باشد، می توان رابطه جنسی را ابزاری برای رسیدن و بیان عشق دانست. در این صورت در طول رابطه تمام تمرکز روی لذت بردن و لذت بخشیدن خواهده بود. این همان چیزی است که عشق بین زوجین را مستحکم تر می کند.

وقتی می توانیم از رابطه جنسی به عنوان ابراز عشق، استفاده کنیم، راه را برای تجربه رابطه جنسی به عنوان یک تجربه معنوی نیز باز می کنیم. اکثر انسانها از عشق در رابطه جنسی به عنوان راهی برای احساس لذت استفاده خواهند کرد. تعداد کمی جرات خواهند داشت که واقعاً به قلب کسی وارد شوند. اما کسانی که شجاعت انجام این کار را دارند، معنی عشق عمیق را درک می کنند و عشق کاملی در زندگی خواهند داشت، بر خلاف آنچه تصور می کردند.

زمان رابطه جنسی برای تقویت عشق

اگر به دنبال یک فرد سریع هستید، رابطه جنسی صبحگاهی قبل از کار بهترین گزینه شما است. اما اگر می خواهید با شریک زندگی خود ارتباط عمیقی برقرار کنید، زمانی را انتخاب کنید که هیچ یک از شما استرس کار و برنامه های روزمره خود را نداشته باشد مانند عصرها یا آخر هفته. همچنین، تلفن خود را خاموش کنید. هیچ چیز عاشقانه را بیشتر از صدای جیر جیر تلفن همراه در پس زمینه برای از بین بردن ارتباط عاطفی در هنگام رابطه جنسی خراب نمی کند.

-حفظ تماس چشمی

ممکن است در ابتدا ناراحت کننده باشد، به خصوص اگر عادت ندارید با محبت به همسرتان نگاه کنید، اما برقراری ارتباط چشمی با همسرتان در لحظات صمیمی نه تنها به شما کمک می کند تا رابطه جنسی خود را با شریک زندگی خود برقرار کنید، بلکه به تقویت پیوند شما نیز کمک می کند.این عمل می تواند شما را تحت تاثیر شریک زندگیتان قرار دهد، این احساس عشق و اعتماد را تقویت می کند. مطالعه ای که توسط کلرمن، لوئیس و لیرد انجام شد نشان داد که زوجینی که با یکدیگر ارتباط چشمی برقرار کرده اند، احساس عشق، اشتیاق و محبت عمومی نسبت به شرکای خود را افزایش داده اند.

تاثیر رابطه جنسی بر عملکرد مغز | بالارفتن سطح هوش با رابطه جنسی

 

توجه به نیازهای عاطفی همسر

یکی از بخشهای مهم یک رابطه سالم این است که اطمینان حاصل کنید که شما به نیازهای عاطفی همسرتان و همچنین نیازهای جسمانی او که شامل صمیمیت و رابطه جنسی است، رسیدگی می کنید. برای ایجاد صمیمیت عاطفی، اعتماد ایجاد کنید و به شریک خود احترام بگذارید.تعریف کنید و شریک خود را از عشق خود مطمئن کنید. با هم بازیگوش باشید و یک شب ملاقات منظم داشته باشید. هرچه ارتباط بیشتری با خارج از اتاق خواب داشته باشید، زندگی جنسی شما بهتر خواهد بود. و هرچه کمتر درباره آنچه رابطه جنسی صمیمی است بی اطلاع باشید. واقعاً به همین سادگی است!

صمیمیت جنسی زمانی اتفاق می افتد که شما احساس امنیت، دوست داشتن و تحریک توسط شریک زندگی خود می کنید. راه های زیادی برای تقویت ارتباط صمیمی خود با همسر در طول رابطه جنسی صمیمی وجود دارد. زمانی را تنظیم کنید که بدون وقفه با همسرتان تنها باشید، در طول رابطه جنسی تماس چشمی خود را حفظ کنید و علناً در مورد نیازهای جسمی و عاطفی خود ارتباط برقرار کنید. انجام این کار به طور منظم منجر به زندگی جنسی رضایت بخش تری در ازدواج شما می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر