نکاتی در زندگی زناشویی که زنان باید بدانند | رابطه زناشویی سالم

این اخلاق خانم ها مثل سم تو رابطست! | نکاتی در رابطه زناشویی که باید بدانید

صحبت هایی از قبیل شوهرم ازم فراریه، شکوه جدیدی نیست که خانم ها بر زبان می آوردند اما باید دانست ریشه این مشکل در زندگی زناشویی کجاست !

زناشویی
ویکی گردی:

زنان در رابطه زناشویی با احساسات و عواطف خاص خود اغلب نقش بیشتری را در پیشروی رابطه زناشویی ایفا می کنند و محرک اصلی و عامل گرم نگه داشتن رابطه عاشقانه هستند اما برخی زنان مهارت برقراری روابط عاطفی سالم و اصولی را ندارند و با رفتارهای مکرر و نابجا موجبات در زندگی زناشویی دلخوری مردان را فراهم می آورند و مردان را فراری می دهند.

انداختن تمام مسئولیت ها بر دوش مردان

بسیاری از خانم ها تمامی وظایف خانه و مسئولیت‌های مالی را به دوش همسر خود می اندازند و فقط خودشان در حاشیه زندگی ناظر تلاش های او می شوند و در صورت تامین نکردن زندگی و خواسته ها کنایه های فراوانی زده و موجب دلخوری همسرشان می شوند. اگر می‌خواهید زندگی موفق و آرامی داشته باشید، بر اساس علایق و توانایی‌هایتان مسئولیت‌ها را تقسیم کنید.

دلایل اصلی خیانت زنان و مردان متاهل چیست؟

تغییر دادن همسر

بسیاری از خانم ها همسر خود را آنگونه که می باشد، قبول ندارند و نمی پذیرند و همیشه دوست دارند که همسرشان را تغییر دهند و شبیه خود سازند اما این رفتار سبب فراری شدن همسرتان می گردد. شما و همسرتان، از 2خانواده و 2فرهنگ متفاوت هستید و هرگز نمی‌توانید دنیا را از یک دریچه ببینید.

همه چیزدان بودن

یکی از خصوصیات زنانی که مردان را فراری می دهند، این است که آنها تصور می کنند که می توانند در مورد هر مسئله ای و هر موضوعی صحبت کنند و گویی همه چیز را می‌دانند. این رفتار سبب ایجاد حس حقارت در افراد می شود و این حس و تحقیر شدن در رابطه مردان را فراری می دهد.

بی توجهی به رابطه زناشویی

برخی خانم ها می گویند مردی که عاشق باشد تنها به تفکرات و کلام همسر اهمیت داده و به جسم او نیازی ندارد به همین خاطر ارتباط زناشویی را در آخرین ردیف اولویت‌های زندگی مشترک قرار می دهند اما رابطه‌ زناشویی پایه‌های زندگی‌تان را محکم‌تر می کند و بی اعتنایی به آن همسرتان را به بیراهه می کشد.

تست افسردگی آنلاین | میدونستی بیشتر از نصف آدما افسردن؟

 

بی‌اعتنایی به ظاهر

یکی از مواردی که بسیاری از مردان به آن اهمیت زیادی می دهند، مسئله زیبایی و خوش لباس و خوش اندام بودن است. آقایان جذب خانم هایی می شوند که تمیز و مرتب بوده و به نظافتشان اهمیت می دهند.

رفتار‌های اقتدارشکن

مردان دوست دارند همیشه مقتدر و قدرتمند به نظر برسند، به همین خاطر از خانم هایی که اقتدار آنها را با کارهایی مانند بی اعتنایی، سکوت کردن و شانه بالا انداختن برای پاسخ به سوالات او و زیر لب صحبت کردن و کنایه گفتن، مقایسه کردن، بی احترامی در جمع و... خدشه دار می کنند، گریزان هستند.

۴ نکته آسان و علمی برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا که نمی دانستید

 

انتظارات زیاد داشتن

انتظارات یک طرفه برای هیچ کسی قابل تحمل نیست.اگر شما انتظار زیادی از همسرتان دارید و مایلید او از لحاظ عاطفی و مالی و... همه خواسته های شما را برآورده کند اما خودتان هیچ کاری انجام نمی دهید، باید بگوییم که روز به روز همسرتان را از خود دور خواهید ساخت.

استقلال بیش از حد

خانم هایی که مستقل و قوی هستند و برای هیچ کاری از همسرشان کمک نمی گیرند، زیاد هم برای مردان جذاب نیستند زیرا مردان دوست دارند تکیه گاهی قدرتمند برای همسر خود بوده و دیده و شنیده شوند. وقتی هیچ کدام از تلاش‌هایشان برای زن جذاب نباشد، آنها هم دلیلی برای ادامه رابطه نمی‌بینند.

نشان ندادن عشق

برخی خانم ها فکر می کنند که تنها همسرشان باید از آنها دلجویی و ابراز عشق کند و تنها با رفتار علاقه شان را ابراز کرده و محبت کلامی ندارند. گاهی نیز فکر می کنند مردان عواطف زیادی نداشته به همین خاطر به ابراز علاقه نیازی ندارند اما ابراز عشق و احترام گذاشتن به همسر مرد را دلگرم زندگی می کند.

وابستگی بیش از حد

همانطور که استقلال بیش از حد مرد را فراری می دهد، زنانی که بیش از حد وابسته بوده و به همسرشان می چسبند. دائما انتظار دارند همسر شان تمام توجهش را به آنها معطوف کند، آنها را تر و خشک کند، بیزار هستند.

شکایت های زیاد

زنانی که در زندگی مشترک با پیش آمدن هر مسئله ای سریعا شروع به شکایت می کنند، جزو زنانی هستند که همسرشان را فراری می دهند زیرا این خانم ها با شکایت های گاه و بی گاه باعث می شوند مردان تحت فشار شدید و عصبانیت قرار گرفته و حرفی بزنند یا رفتاری نمایند که دلخوری های عمیق را ایجاد کند.

دلایلی که ثابت می کنند آقایان باید سیب زمینی زیاد بخورند 

 

قهر های مکرر

برخی خانم ها در برخورد با هر مسئله کوچک و بزرگی که بین دو طرف به وجود می آید سریعا به قهر کرده و دوست دارند رفتار های متقابل مناسبی از طرف مردان در جواب به قهر آن ها لحاظ شود اما قهرهای مکرر به جدایی تبدیل شده و باعث فراری دادن طرف مقابل از خود و رابطه می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸۲ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر

  • فرشادرحمانی بنماران هستم

    زن اگه زن باشه باید به خاطر من غیرت داشته باشه نه مسخره بازی دربیاره حالا منو فراری داده منو به خانه راه نمیده .حتی یه بارم نمی که بیا زندگی مون رو کنیم .

  • عارفه

    بسیار عالی ممنون...❤

  • یاسر

    مردی که هرچه دست وپا میزنه نمیتونه خرج خانوادشو بده دیگه خود به خود خورد میشه نابود میشه درحال حاظر ۹۹درصد مردا شرایط وخیمی دارن فقط مثل نوکر قدیم حمالی میکنن خبری از زندگی کردن نیست الا لعنت الله قوم ظالمین

  • ناشناس

    تحت هرشرایطی زن نبایدرابطه عاطفی خودرابا همسرخودقطع کنداگرمشکلی هم بوجودام فقط وفقط باملایمت صحبت کنندحتی جلسات مکرر تا حل مشکل بشه

  • ناشناس

    کاش مرد فقط حال روحی زن را درک کند وبه خانواده زن احترام بگذارد

    • ناشناس

      کاش معنی زندگی مشترک رو بلد بودین شما خانمها کاش ب این باور میرسیدی که ازدواج کردین و از فامیلاتون جدا شدین کاش بفهمین خودتون تشکیل خانواده دادین ولی متاسفانه شما فکر می‌کنید چون مهریه هست باید حرف حرف شما باشه

  • مرضیه

    مردی که به زنش و بچش خیانت می کنه با دروغ خودش نگه می داره چکارش کنیم

    • ناشناس

      سلام مرضیه جان منم همین مشکل رو دارم محبت و احترام زیادی به خود،و خانواده اش،خوشی زده زیر دلش،و اوقات تنهاییش رو با چت کردن با زنای،دیگه پر می گنه و انتظار داره در گنار اونها من رو هم برای،همبستری می،خواد،به نظرتون چه کاری،تو این شرایط،عقلانی،!!!!!

  • ناشناس

    عالی بود
    برای همه مردم زیر سقف خونه هاشون آرزوی خوشبختی و سعادت و سلامتی میکنم .
    رفیق بودن تو زندگی از وظایف همسرداری واجبتره
    رفیق همدیگه باشیم .

  • سهراب

    خونه خوب تهیه کردم همه وسایل زندگی مرتب و بهتر از همه ، به خودم میرسم، تمام مسایل مرد بودن رو رعایت میکنم، ولی همسرم هنوز فکر می‌کنه دختر خونه باباشه، به حرف من توجهی ندارند ، کوچکترین مسایل زندگیمون تو دست مردمه، دروغ میگه، فتنه میکنه، ولی نمازش فراموش نمیشه

    • ناشناس

      سلام بعضی مردا خیلی دروغ می گویند وپنهان کاری می کنند فکر می کنیید همسرشان از هیچ چیز خبر نداره

  • ناشناس

    این چیزا اصلا مهم نیست اگه زن مردشو بخواد واقعا دوستش داشته باشه با همه چیزش میسازه

  • ناشناس

    سلام گذشت باید از هر دو طرف باشه

  • ناشناس

    شوهر من اصلا اخلاق نداره وخودش هم قبول داره ولی اصلاح نمیشه براش عادت شده زندگیمو تلخ کرده

  • ناشناس

    با همه چیز همسرم ساختم از همه لحاظ عاطفی زناشویی همیشه چشم گفتم به ظاهرم رسیدم حتی کادویی که میخواست بخره شب یلدا خودم بهش پول دادم ولی همین روزاست قرار طلاقم بده

  • ناشناس

    من که شوهرم خیلی دوست دارم چه داشته باشه چه نداشته باشه من باهاش تا اخر عمرم هستم پول ثروت برام مهم نیست. مهم این است دوتامون سالم باشیم به هم دیگر هم احترام میزاریم. به این میگن خوشبختی موفق باشین

    • نامتین

      هنوز داغی پنج سال بعد ازدواج زندگی تون اینجوری بمونه معجزه است

  • خانم سادات

    معلومات عالی بود اما مرد باید زحمت بکشد تا نیاز های خانواده شو بر آورده کنه،وقتی تو یک زنده گی قدم برمیداری باید مسئولیت آنرا هم بپذیری.مردها از بی مسئولیتی خود شان فراری میشن .تمام...

  • ثنا

    ب نظر من باید دو طرف همدیگرو بفهمن درک کنن پای خوب و بد کم و زیاد غم و شادی همیشه کنار هم باشن
    چون اسمش زندگیه مشترک پس باید مشترک باشن تو زندگی این راز خوّشبختی هست

  • ناشناس

    باسلام مردی که همش پنهان کاری میکنه وبرای نماز خواندن و عبادت خداوند فقط رل بازی میکنه باید ازش متنفربود

  • ناشناس

    سلام به طرف مقابل هرچی کم محلی کنی بهتره بخصوص اقایون خیلی بی جنبن همیشه مرغ همسایه براشون غازه حسادت خانمهابرای اونهاغیرت حساب میشه

  • امیر

    سلام نه خوشبختی وجود داره و نه زندگی با آرامش همه بازیگرند کاش این دنیا نبود