ویزای W1ویزای کاری کانادا

ویزای W1 کانادا | شرایط و مزایای دریافت ویزای W1

عده‌ای نیز به دلیل فراهم نبودن امکانات تحصیلی در کشور خود، برای ادامه تحصیل به یک کشور خارجی مهاجرت می‌کنند. البته این که عده‌ای به بهانه تحصیل پروسه مهاجرتی خود را دنبال می‌کنند، مسئله‌ای کاملا متفاوت است

کانادا
ویکی گردی:

مهاجرت از جمله پدیده‌هایی است که در طول تاریخ وجود داشته است. این پدیده علت‌های مختلفی دارد. به عنوان مثال، عده‌ای از افراد برای داشتن یک زندگی بهتر و به دلیل یک جاب آفر بهتر به یک کشور دیگر مهاجرت می‌کنند؛ مثلا اگر یکی از کارفرمایان کانادایی برای شما یک جاب آفر کانادا بفرستد، واقعا یک پیشنهاد وسوسه کننده است. عده‌ای نیز به دلیل فراهم نبودن امکانات تحصیلی در کشور خود، برای ادامه تحصیل به یک کشور خارجی مهاجرت می‌کنند. البته این که عده‌ای به بهانه تحصیل پروسه مهاجرتی خود را دنبال می‌کنند، مسئله‌ای کاملا متفاوت است. اما در کل هر فردی بسته به شرایط زندگی که دارد، اهداف مختلف برای مهاجرت به سایر کشورها برای خود در نظر می‌گیرد.

اما ما امروز در این مقاله قصد داریم به بررسی یکی از بهترین کشورهایی که می‌توانید برای مهاجرت چه به صورت تحصیلی و چه به صورت کاری در نظر داشته باشید، بپردازیم. شاید تا به حال شنیده باشید که یکی از دوستان یا نزدیکان شما از طریق ویزای w1 کانادا اقدام به مهاجرت به کانادا کرده باشند. کانادا در این سال‌ها با توجه به تسهیلاتی که برای جذب مهاجرین قرار داده است، به یکی از شلوغ‌ترین کانون‌های مهاجرتی در بین ایرانیان تبدیل شده است. این کشور در این سال مهاجرین زیادی را برای تحصیل و کار جذب کرده است. با توجه به هزینه و زمان کم‌تری که برای مهاجرت به این کشور مورد نیاز است، برای ما ایرانی‌ها، گزینه خیلی بهتر و ایده‌آل‌تری به نظر می‌رسد. در ادامه اطلاعات کامل و جامعی در مورد برخی از ویزاهایی که می‌توانید برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنید را معرفی خواهیم کرد.

 

همانطور که خودتان هم می‌دانید، کانادا از نظر مساحت دومین کشور پهناور دنیا به‌حساب می‌آید. این کشور با ایالت متحده آمریکا مرز مشترک دارد. کشور کانادا در آمریکای شمالی قرار دارد و ویکتوریا، کلگری، تورنتو، اتاوا، از جمله بزرگ‌ترین شهر‌های آن هستند که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد. این کشور در کنار آلمان، استرالیا، امریکا و فرانسه، یکی از مهاجر پذیرترین کشور‌ها به شما می‌روند. یکی از نکاتی که راجب کانادا باید بدانید، چند ملیتی بودن و دارا بودن فرهنگ‌های مختلف آن است. زبان رایج در کشور کانادا زبان انگلیسی و فرانسه است که همین امر باعث توجه مهاجرین بسیار زیادی شده است. اکثر افراد با گرفتن پذیرش تحصیلی و کاری به این کشور می‌توانند همسر و فرزندانشان را همراه خود کنند و با گرفتن پاسپورت این کشور بهره‌های زیادی ببرند تا شرایط زندگی خود را ارتقا داده و زندگی خود را دست خوش تغییر بزرگی کنند.

اما مهاجرت به کشورهای اروپایی و آمریکایی چه مزایایی دارد؟

گرفتن اقامت در کشور‌های خارجی خوبی‌ها و منفعت‌های زیادی خواهد داشت، در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم. استفاده از شرایط رفاهی مطلوب و‌ ایده‌آل، باز بودن فضای سیاسی در جامعه، ثبات تقریبی قیمت‌ها و فرصت‌های شغلی بهتر، داشتن امنیت و آرامش بالاتر برای زندگی، برخورداری از مزایای حق شهروندی در کشور، بهره بردن از آب و هوای مطلوب و بدون آلودگی، زندگی کردن در جامعه‌ای که مسئولان آن برای آسایش و رفاه مردم کشورشان در تلاش هستند، از جمله مزایایی است که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد.

طبق آمار‌های به دست آمده در طی سال‌های گذشته می‌توان فهمید که تقریباً ۵ میلیون نفر از ایرانیان در کشور‌های اروپا، ترکیه، استرالیا و امریکا مشغول زندگی کردن هستند که با در نظر گرفتن به سوابق تحصیلی آن‌ها می‌توان گفت که بیشتر آن‌ها تحصیل کرده‌های کشور خودمان بوده اند و چون احتیاجات زندگی مطلوب آن‌ها در ایران پاسخگو نبوده است، اقدام به مهاجرت کرده‌اند. به دلیل این که سیستم آموزشی دشوار و سختگیرانه‌ای که در کشورمان وجود دارد، بسیاری از جوانان کشور نمی‌توانند به دانشگاه‌های دلخواه خود وارد شوند. به همین علت اکثرا تصمیم به مهاجرت همیشگی یا تحصیلی می‌گیرند و کشور‌های مدرن با نشان دادن امکانات رفاهی و زندگی مطلوب، جوانان را به مهاجرت تشویق می‌کنند تا بعد از آن نیز با یافتن کار و شغلی مناسب و در خور، در همان کشور‌ها برای زندگی اقامت داشته باشند.

با در نظرگرفتن افزایش شمار متقاضیان مهاجرت به کشور‌های خارجی و از همه مهم‌تر، پیشرفت شرایط کشور‌های مهاجر‌پذیر، دولتمردان کشور خودمان در سال‌های اخیر همواره به طور جدی تصمیم به روند بهبود شرایط و رشد و رفاه شهروندان گرفته‌اند اما باید گفت که نمی‌توان با اطمینان کامل و به طور صد‌درصد گفت مهاجرت خوب یا بد است. در واقع با در نظرگرفتن شرایط فردی و خانوادگی متقاضی می‌توان به این حقیقت رسید که آیا مهاجرت می‌تواند مفید باشد یا خیر.

 

تعریف ویزای W1 کانادا چیست و چه تفاوتی با ویزای معمولی دارد؟

شهروندان اکثر کشورها برای سفر به کانادا، چه برای کار و چه برای تفریح، به مدرکی به نام ویزا نیاز دارند. ویزا اطلاعات خاصی از جمله وضعیت مسافر را در اختیار افسران مهاجرت در مرز ورودی قرار می‌دهد. اما ویزای کانادایی که بر روی آن کد W1 درج شده باشد، معنی کاملا متفاوتی دارد. در واقع این نوع ویزا به ماموران این مفهوم را می‌رساند که مسافر قرار است به عنوان کارگر وارد کانادا شود.

ویزا سندی است که بسیاری از مسافران برای پرواز به فرودگاه کانادا یا عبور از آن باید داشته باشند. البته شهروندان برخی کشورها مثلایالات متحده برای ورود به کانادا برای اقامت تا ۱۸۰ روز نیازی به ویزا ندارند، اما به پاسپورت معتبر در تاریخ ورود نیاز دارند. درک تفاوت بین ویزا و مجوز کار بسیار مهم است. این دو، اسناد مجزایی هستند که برای اهداف مختلف استفاده می‌شوند. ویزا یک سند مسافرتی است که به شما اجازه ورود به یک کشور را می‌دهد، در حالی که W1 یا همان مجوز کار، یک سند وضعیتی است که به شما اجازه کار می‌دهد. اگر اقامت کانادا نداشته باشید، ممکن است برای   به مجوز کار نیاز داشته باشید. البته برخی از مشاغل در این کشور نیاز به مجوز کاری ندارند؛ سخنران عمومی، گزارشگر خبر، بازرس هواپیمایی کشوری، ارائه دهنده خدمات اضطراری و کارگر مزرعه از جمله مشاغلی اند که نیازی به مجوز کار ندارند.

برای دریافت مجوز کار کانادا باید شرایط خاصی را داشته باشید. برای مثال، شما باید ثابت کنید که پس از پایان مجوز کار، کانادا را ترک خواهید کرد. نداشتن سابقه کیفری، برخورداری از سلامت کامل و در صورت لزوم معاینه پزشکی از جمله مواردی اند که ممکن است برای این گونه مجوز نیاز باشند.

دریافت ویزای W1 به کمک موسسه معتبر رسا

ویزای W1 از جمله ویزاهایی است که در موسسه رسا به صورت انحصاری روی آن کار می‌شود. این ویزا شامل یکسری جاب آفرهای منحصر به فردی است که توسط خود دولت کانادا تضمین شده است. به عنوان مثال، جاب آفرهایی که زیر مجموعه کارهای تحقیقاتی قرار دارند، جزو این ویزا به شمار می‌آیند. یکی از مزایایی که این ویزا دارد، این است که کارفرما برای ارائه آن به نیروی خارجی، نیازی به دریافت گواهی LMIA نخواهد داشت. گواهی LIMA جزو مواردی است که کارفرمایان باید برای جذب نیروهای خارجی دریافت نمایند. این گواهی را مفصل در ادامه مقاله توضیح خواهیم داد.

علاوه بر عدم نیاز به گواهی LMIA، ویزای W1 از مزایای دیگری نیز برخوردار است. به عنوان مثال، شاید مهاجرت کاری به کانادا از طریق یک جاب آفر معمولی حدود ۹ تا ۱۶ ماه به طور بیانجامد، اما زمان مورد نیاز برای دریافت ویزای W1 بسیار کم‌تر و در حدود ۶ ماه است. همچنین، افرادی که به عنوان نیروی خارجی از طریق این ویزا به کانادا مهاجرت می‌کنند، نیازی به داشتن مدرک زبان نخواهند داشت. مدرک زبان یکی از موارد ضروری برای اکثر مهاجرین کانادا است که خیلی از افراد به دلیل نداشتن آن، از مهاجرت به این کشور منصرف می‌شوند. به علاوه، یکی دیگر از مزایایی که می‌توان برای این نوع ویزا ذکر کرد، عدم نیاز به داشتن مدارک بالاتر مانند لیسانس است. در واقع فرد برای دریافت ویزای W1 فقط کافی است تا مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشد تا بتواند از این طریق به کانادا مهاجرت کند.

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که برای مهاجرت و ورود به خاک کانادا مشتاق هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این پروسه به موسسه رسا بپسارید تا در کم‌ترین زمان ممکن، ویزای خود را دریافت کنید. این نکته را هم در نظر بگیرید که تضمین این نوع ویزا نسبت به سایر ویزاها بسیار بیش‌تر است و به جرات می‌توان گفت که احتمال شکست در این پروسه صفر است.

هزینه دریافت ویزای W1 چقدر است؟

با توجه به این که این نوع ویزا به نسبت سایر مواردی که برای مهاجرت به کانادا وجود دارد مزایای بیشتری دارد، به تبع هزینه آن نیز بیشتر خواهد بود. البته در این هزینه عوامل زیادی تاثیرگذار اند. به عنوان مثال، چون این نوع ویزا از طرف خود دولت کانادا صادر می‌شود و به نوعی یک نوع ویزای تضمین شده است، هزینه بالاتری به نسبت سایر موارد موجود، خواهد داشت. موسسه رسا تمام تلاش خود را کرده است تا هزینه دریافت ویزای W1 را به حداقل برساند تا شمایی که قصد دارید بدون دغدغه و ظرف حدود ۶ ماه به کانادا مهاجرت کنید، بتوانید این کار را انجام دهید.

در واقع این نوع ویزا برای افرادی است که بتوانند صرفا از طریق اجازه کار وارد خاک کانادا شوند. این افراد پس از دریافت این ویزا، می‌توانند به کانادا مهاجرت کرده و سپس به دنبال کار دلخواه خود بگردند. تفاوت آن با جاب آفر نیز دقیقا در همین مورد است. در جاب آفر کانادا، کارفرما شغل مشخصی را به شما پیشنهاد می‌دهد و شما نیز باید پس ورود به کانادا، همان شغل را انتخاب کرده و شروع به کار کنید. اما با دریافت ویزای W1، شما می‌توانید صرفا با اجازه کار در کانادا وارد این کشور شده و پس از آن، به دنبال شغل مناسبی بگردید.

 

ویزای W1 برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که مدرک زبان در اختیار ندارند و یا اینکه مدرک تحصیلیشان کمتر از لیسانس است، می‌توانند از طریق دریافت ویزای W1، برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند. به علاوه، برخی افراد که در برخی مشاغل خاص مشغول به کار اند، نمی‌توانند از طریق جاب آفر به کانادا مهاجرت کنند؛ اما ویزای W1 این امکان را برای این افراد فراهم می‌کند تا بتوانند به راحتی و در کمترین زمان ممکن، پا به خاک کانادا بگذارند. به عنوان مثال، پزشکان و پرستاران از جمله افرادی هستند که نمی‌توانند از طریق جاب آفر کانادا به این کشور مهاجرت کنند و بهترین گزینه پیشه‌روی آن‌ها، همین ویزای W1 است.

دلیل آن هم این است اگر افرادی که در حوزه‌های پزشکی و پرستاری مشغول به کار اند، بخواهند از طریق روش‌های عادی به کانادا مهاجرت کنند، باید یکسری پروسه‌های پیچیده‌ای را طی کنند. مثلا باید در یکسری آزمون‌ها شرکت کرده و نمره قبولی دریافت کنند. همچنین باید تمامی مدارک خود را رجیستر کنند تا کشور کانادا آن‌ها را تایید و بعد از گذشت یک زمان نسبتا طولانی، با اما و اگر ویزای کاریشان صادر شود. اما با دریافت ویزای W1، تمام این مشکلات حل می‌شود و دیگر نیازی به طی کردن چنین پروسه مهاجرتی پیچیده و طولانی نخواهد بود.

همانطور که اشاره کردیم، هزینه این نوع ویزا به نسبت سایر ویزاهای پیشنهادی، بالاتر است. اگر بخواهید به تنهایی این پروسه را به انجام برسانید، مطمئنا هزینه‌های شما بیشتر هم خواهد شد؛ بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم حتما این پروسه را به موسسه رسا بسپارید تا در عرض ۶ ماه، فقط با هزینه کردن حدود ۱۱۰ هزار دلار، ویزای W1 را در دست داشته باشید. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که باید حدود ۱۰ هزار دلار این مبلغ را در زمان امضای قرارداد پرداخت کنید. مابقی مبلغ را می‌توانید پس از دریافت ویزا به موسسه پرداخت کنید تا ویزای خود را به دست آورید. این نکته را هم مد نظر قرار دهید که اگر در پایان این مدت ویزای خود را دریافت نکردید و پروسه با شکست مواجه شود، تمام آن هزینه اولیه شما اودت خواهد شد. البته این احتمال تقریبا صفر است و این نوع ویزا به نسبت بقیه موارد، درصد شکست بسیار ناچیزی دارد.

آیا برای همسر دانشجو در کانادا شرایط کاری با ویزای W1 وجود خواهد داشت؟

راه‌های زیادی برای رفتن با همسر خود به کشور کانادا وجود دارد که از معروف‌ترین آنها تحصیل کردن در کانادا است. فراهم کردن شرایط و ویزای کاری در کانادا برای همسر دانشجو یکی از مهم‌ترین مسائل قابل توجه است. گفتنی است اخذ ویزای همراه به‌صورت همزمان و تحصیل رایگان برای فرزندان در این کشور یکی از نکات مهم و قابل توجه می‌باشد. شما می‌توانید بعد از دریافت پذیرش از دانشگاه‌های این کشور برای ویزای همراه خود اقدام کنید. نکته اصلی شرایط سنی ویزای همراه است که همسر و فرزندان شما باید زیر ۲۲ سال باشند و بالاتر بودن سن آن‌ها برای شما شرایط سختی ایجاد می‌کند. گرفتن ویزای همزمان امکان‌پذیر است ‌اما برای گرفتن چنین ویزایی باید مدت زمان بیش‌تری منتظر بمانید. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر با فاصله این درخواست‌ها انجام شوند، درصد تایید درخواست شما را افزایش می‌دهد. گرفتن ویزای همراه این شرایط را برای فرزندان شما مقدور می‌کند که آن‌ها بتوانند به‌ صورت رایگان در مدارس تحصیل کنند. مهم‌ترین نکته‌ای که قبل از مهاجرت به کانادا باید به آن توجه کنید این است که حتی همسر شما می‌تواند با گرفتن ویزای W1 در این کشور مشغول به‌کار شود. با این کار می‌توانید سرمایه بیش‌تری در این کشور پس انداز کرده و به بهترین شکل ممکن زندگی کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر