مهاجرت کاری به رومانی، ویزای کاری رومانی، کار در رومانی - کارگر ماهر رومانی

مهاجرت استاد کار به رومانی | مدارک و شرایط مهاجرت کاری به رومانی

پس از رونق صنعت در دهه ۲۰۰۰، رومانی به یکی از سریع‌ترین مقاصد بین‌المللی در حال رشد برای مهاجران تبدیل شده است. صنایع اصلی این کشور، ماشین آلات و انرژی الکتریکی هستند و صنعت خدمات نیز نقش مهمی در اقتصاد آن دارد.

کارگران
ویکی گردی:

پس از رونق صنعت در دهه ۲۰۰۰، رومانی به یکی از سریع‌ترین مقاصد بین‌المللی در حال رشد برای مهاجران تبدیل شده است. صنایع اصلی این کشور، ماشین آلات و انرژی الکتریکی هستند و صنعت خدمات نیز نقش مهمی در اقتصاد آن دارد. همچنین دارای فرهنگ و هویت بسیار متمایز است و مردم محلی نسبت به مهاجرینی که برای کار به آنجا می‌روند، بسیار مهمان‌نواز هستند. با توجه به اینکه امروزه مهاجرت کاری به رومانی رو به افزایش است زندگی در این کشور به طور فزاینده ای فضایی جهانی پیدا کرده است و از سراسر نقاط دنیا، مهاجرین زیادی به این کشور می‌آیند. تعداد ایرانیانی که مهاجرت کاری به رومانی را نیز انتخاب می‎کنند، در حال افزایش است زیرا این کشور به نسبت به سایر کشورها، یکسری مزایایی دارد که در ادامه این مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

شبکه حمل و نقلی در رومانی به چه صورت است؟

خیلی از افرادی که قصد مهاجرت کاری به رومانی را دارند، معمولا از ویژگی‌ها و امکانات این کشور سوالاتی می‌پرسند. در مورد حمل و نقل در این کشور باید گفت که رومانی شبکه مناسبی از جاده‌ها و بزرگراه‌ها را در اختیار دارد. حتی به تازگی پروژه عظیمی برای ساخت حدود ۱۲ بزرگراه در این کشور کلید خورده است. ساخت این بزرگراه‌ها در مجموع بیش از ۲۲۰۰ کیلومتر بر مسافت جاده‌های این کشور اضافه خواهد کرد. در حال حاضر کل شبکه راه‌های این کشور به ۱۹۸۸۱۷ کیلومتر می‌رسد. کیفیت جاده‌های این کشور بسته به اینکه در چه منطقه ای واقع شده اند، می‌توانند بسیار متغیر باشند. به عنوان مثال، جاده‌هایی که در دوره کمونیستی ساخته شده‌اند، قدیمی‌تر  هستند؛ اما پروژه ساخت‌وساز جدیدی در این کشور در حال انجام است که می‌تواند تغییرات مثبت بیش‌تری را ایجاد کند.

چند نکته در مورد مهاجرت کاری به رومانی

افرادی که پروسه مهاجرت کاری به رومانی را پیگیری می‌کنند، معمولا از ما سوال می‌پرسند که آیا این کشور گواهی‌نامه رانندگی برایشان صادر می‌کند یا خیر؟ این موضوع را به عنوان یک نکته کلی در مورد رومانی بدانید که این کشور، برای افرادی مهاجرت کاری به رومانی را انتخاب کرده اند، تسهیلات ویژه‌ای قرار می‌دهد و زندگی را برایشان آسان می‌کند. حتی مهاجران اتحادیه اروپا که در رومانی زندگی می‎کنند، گواهینامه رانندگی ملی خود را برای رانندگی در این کشور مورد استفاده قرار می‌دهند و نیازی به تعویض آن هم ندارند. اما افرادی که از مناطقی به غیر از اروپا به این کشور مهاجرت می‌کنند، معمولاً می‌توانند مجوز ملی خود را تا ۹۰ روز ارائه داده و  پس از آن باید برای مجوز رومانیایی درخواست دهند. این را هم بدانید که قانونی که برای الکل برای رانندگی در رومانی وجود دارد، بسیار سخت‌گیرانه است، این یعنی قبل از رانندگی به هیچ عنوان حتی قطره ای از الکل را استفاده نکنید، زیرا عواقب خیلی سنگینی برای شما خواهد داشت.

ایمنی و امنیت برای مهاجرت کاری به رومانی چگونه است؟

هر فردی که قصد مهاجرت کاری به رومانی را داشته باشد، مطمئنا در ابتدا از سطح امنیت شهرهای این کشور سوال می‌پرسد. به طور کلی، سطح امنیت این کشور بالا است و معمولا جرم و جنایت کمی در آن اتفاق می‌افتد. اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که اصلا جرمی در آن اتفاق نیفتد. در رومانی نیز به همین صورت است، مخصوصاً در بخارست، جیب‌برها و کیف‌قاپی‌ها ممکن است در مکان‌هایی با تراکم بالای افراد خارجی، مانند محوطه فرودگاه، حمل‌ونقل عمومی و ایستگاه‌های راه‌آهن حضور داشته باشند. اما باز هم تاکید می‌کنیم که تعدادشان خیلی کم است و معمولا سطح امنیتی این کشور، در سطح متوسط به بالایی قرار دارد.

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، به طور کلی زندگی در کشور رومانی امن است. در مجموع، میزان جرم و جنایت نسبتاً پایین است اما به عنوان یک مهاجر باید مراقب اموال شخصی خود باشید. گاهی اوقات گزارش شده است که باندهایی خود را به عنوان پلیس نشان می‌دهند و می خواهند پاسپورت و کیف پول را ببینند، اما قبل از پس دادن آن مقداری پول از کیف پول خارج سرقت می‌کنند. در صورت اقامت در هتل، پاسپورت‌ها را در گاوصندوق نگه دارید. اما میزان و جرم جنایت به قدری نیست که زیاد جای نگرانی داشته باشد، این میزان حتی نسبت به خیلی از کشورهای توسعه یافته نیز کم‌تر است.

رومانی در میان ۱۰ کشور برتر رشد اقتصادی دنیا

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، مهاجرت کاری به رومانی می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای همه مهاجرین ایرانی باشد زیرا این کشور در چند سال اخیر، توانسته رشد اقتصادی قابل توجهی داشته باشد. براساس اطلاعات صندوق بین المللی پول، کشور رومانی در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۴۸.۶۲ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی داشته است. با توجه به این که باید کشوری را برای مهاجرت انتخاب کنید که از رشد اقتصادی خوبی برخوردار باشد، مهاجرت کاری به رومانی یکی از مناسب‌ترین گزینه‌هاست. با توجه به اطلاعات موجود، کشور رومانی طی سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ توانسته رشد اقتصادی رو به افزایشی داشته باشد؛ این رشد اقتصادی آنقدر با ثبات ادامه داشته است که در سال ۲۰۱۹، این کشور بیشترین رشد اقتصادی طی ده سال اخیر خود را تجربه کرده است.

سرانه تولید ناخالص داخلی رومانی

در طبقه‌بندی بانک جهانی، کشورهایی که درامد بالاتر از متوسط دارند، ذکر شده اند که رومانی نیز جزو همین طبقه قرار می‌گیرد. این یعنی مهاجرت کاری به رومانی با توجه به رشد اقتصادی این کشور، بر بسیاری از کشورها ارجحیت دارد. بر اساس آمارهای ارائه شده توسط صندوق بین المللی پول، کشور رومانی توانسته طی سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ سرانه تولید ناخالص داخلی خود را به طور متوسط سالانه حدود ۶ درصد افزایش دهد؛ ۶ درصد رقم قابل توجهی برای یک سال است. به علاوه، طبقه اطلاعاتی که منتشر شده است، سرانه تولید ناخالص داخلی این کشور  از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰، چیزی حدود معادل ۴٫۶۲ هزار میلیارد دلار رشد کرده است.

آیا مهاجرت کاری به رومانی با توجه به نرخ تورم آن مناسب است؟

معمولا هر ساله صندوق بین المللی پول، نرخ تورم هر کشور را بررسی و اعلام می‌کند؛ با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط این سازمان، رومانی جزو کشورهایی بوده است که در ۱۰ سال اخیر، نرخ تورم نزولی را تجربه کرده است. با توجه به این اسناد، رومانی فقط در سال‌ها ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷، تورم افزایشی را آن هم به مقدار خیلی اندک تجربه کرده است. به علاوه، تورمی که این کشور در سال ۲۰۱۷ با آن مواجه شد، به مراتب کم‌تر از سال ۲۰۱۳ بود و تقریبا تاثیر زیادی روی اقتصاد این کشور نداشت. حتی در سال ۲۰۲۰ که تمامی کشورها با پاندمی ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کردند و ضربه‌های سنگینی بر اقتصاد جهانی وارد شد، کشور رومانی توانست نرخ تورمی خود را در حدود ۲٫۷ حفظ کند.

موقعیت مکانی کشور رومانی

اگر فکر مهاجرت کاری به رومانی را در سر دارید، بهتر است با موقیت مکانی این کشور نیز آشنایی بیش‌تری داشته باشید. رومانی کشوری است که در جنوب شرقی اروپا واقع شده و چندین سال است که بخارست را به عنوان پایتخت ملی آن می‌شناسند. طبق اسناد تاریخی، رومانی جزو کشورهایی بود که در حمله‌های پی در پی نیروهای شوروی در سال ۱۹۴۴ اشغال شد. این کشور پس از اشغال توسط توسط نیروهای شوروی، در سال ۱۹۴۸ یکی از کشورهایی بود که به اقمار U.S.S.R. یا همان اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی تبدیل شد. در سال ۲۰۰۴ این کشور به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پیوست و در سال ۲۰۰۷ به عضویت اتحادیه اروپا (EU) درآمد. با توجه به همین موضوع، این کشور اکنون از قوانین اتحادیه اروپا تبعیت می‌کند؛ بنابراین، اگر قصد مهاجرت کاری به رومانی را در سر دارید، باید با قوانین اتحادیه اروپا نیز آشناییت نسبی داشته باشید.

اگر بخواهیم در مورد همسایگان این کشور توضیحاتی ارائه کنیم، کشورهای مجارستان و صربستان در غرب این کشور و مولداوی و اوکراین در همسایگی شمال شرق رومانی قرار دارند. بر اساس آخرین آمار سرشماری و پیش بینی‌های  Trading Economics، کل جمعیت رومانی در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۹٫۲ میلیون نفر برآورد شده است.

مهاجرت کاری به رومانی به عنوان استادکار

کشور رومانی به خاطر رشد اقتصادی رو به رشدی که دارد، نیاز به افرادی دارد که بتوانند به عنوان استادکار برای ساختمان‌سازی در این کشور فعالیت داشته باشند. به همین دلیل هم پروسه مهاجرت را برای این افراد بسیار تسهیل می‌کند. دقت کنید که در این کشور نیازی به مهندس ناظر و یا مهندس عمران نیست، بلکه نیاز به افرادی است که تجربه کاری در حیطه اجرایی کارهای ساختمانی را داشته باشند. به عنوان مثال، کاشی‌کار و سرامیک‌کار، آرماتوربند و قالب‌بند، راننده بیل مکانیکی و لودر و برقکار از جمله حرفه‎‌های مورد نیاز در این کشور هستند. برای شروع کار نیز فقط کافی است تا پاسپورت معتبر، گواهی عدم سوء پیشینه و مدرک فنی حرفه ای که نشان دهنده تجربه کاری شما باشد را با خود به این کشور ببرید.

البته اگر مدرک فنی حرفه ای در اختیار نداشته باشید، زیاد جای نگرانی نیست زیرا می‌توانید در مصاحبه کاری شرکت کرده و در صورت تایید، کار خود را در این کشور شروع کنید. هزینه‌ای که بابت پروسه مهاجرت کاری به رومانی باید در نظر داشته باشید، حدود ۶۰۰۰ دلار است. اما اگر دوست داشتید، می‌توانید این هزینه را قسط بندی کرده و در سه قسط ۲۰۰۰ دلاری ان را پرداخت کنید. به علاوه، اگر بتوانید همکارانی را در ایران برای خود پیدا کنید، می‌توانید به صورت تیمی این پروسه را انجام داده و هزینه آن را به ۵۴۰۰ دلار کاهش دهید. علاوه بر این‌ها نیز، اگر به صورت تیمی پروسه مهاجرت کاری به رومانی را انجام دهید، هزینه‌های زندگی در این کشور نیز برایتان کم‌تر خواهد بود. به عنوان مثال، می‌توانید به صورت تیمی یک خانه را اجاره کرده و هزینه اجاره بهای آن را بین اعضای گروه تقسیم کنید.

آب و هوای رومانی  چگونه است؟

رومانی از جمله کشورهایی است که دارای آب و هوای معتدل، شبیه به شمال شرقی ایالات متحده است. این کشور نیز همانند کشور خودمان از معدود کشورهایی است که چهار فصل را تجربه می‌کنند. در فصل بهار، معمولا صبح‌ها و شب‌های خنک و روزها گرم و دلپذیر را تجربه می‌کنید. تابستان‌های آن بسیار گرم و روزهای آفتابی آن طولانی است. گرم‌ترین مناطق در تابستان، مناطقی در جنوب و شرق رومانی هستند که دما در آنجا اغلب در ماه‌های جولای و آگوست به ۱۰۰ درجه فارنهایت نیز می‌رسد. اما دمای هوا در کوهستان‌های این کشور همیشه سردتر است. پاییز خشک و خنکی دارد و مزارع و درختان آن که از شاخ و برگ‌های رنگارنگ برخورداراند، بسیار شبیه نیوانگلند هستند. زمستان‌های این کشور به خصوص در شهرهایی که در مناطق کوهستان آن واقع شده اند، معمولا سرد هستند. اگرچه این موضوع همیشگی نیست، اما ممکن است بارش برف فراوان در سراسر کشور از دسامبر تا اواسط مارس رخ دهد. اما به طور کلی بدانید که تفاوت‌های منطقه ای قابل توجهی از نظر آب و هوا بین مناطق مختلف رومانی وجود دارد.

شهرها و جاذبه‌های دیدنی رومانی

شاید اولین مواجه‌ی ذهنی توریست‌ها و مهاجرین کشور رومانی، در مورد خون آشام‌های ترانسیلوانی است که اغلب در فیلم‌ها و افسانه‌ها در قلعه‌های تاریک کمین کرده‌اند. اما جاذبه‌های رومانی چیزی فراتر از کنت دراکولای برام استوکر و کاخ‌ بروکنتال او است. رومانی سهم خود را از قلعه‌های باشکوه قرون وسطا به ارث برده است اما مناظر کوهستانی زیبایی نیز دارد که اسکی زمستان و پیاده‌روی تابستان را ارائه می‌دهد. دهکده‌های عجیب و غریب و کلیساهای نقاشی شده زیادی دارد که دیده هر فردی را به طور شگفت‌انگیزی تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین حضور میلیون‌ها پرنده ای که در دلتای دانوب، جایی که رودخانه به دریای سیاه می‌رزد، به همان اندازه شگفت انگیز است. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد برخی از این جاذبه‌های دیدنی در نقاطی از رومانی که اغلب مورد استقبال مهاجرین (کاری ، تحصیلی و…) و گردشگران است توضیحاتی ارائه دهیم.

شهر زیبای ماراموریس

اگر به عنوان گردشگر یا حتی به با قصد مهاجرت کاری به رومانی به این کشور سفر کرده باشید، حتما به فکر بازدید از مناطق شگفت‌آور و رازآلود این کشور باشید. اگر مدتی است که درباره‌ی این کشور جست‌و‌جو می‌کنید، حتما جمله ای با عنوان “عبادت در بناها‌ی چوبی عجیب رومانی” را شنیده‌اید. اگر بخواهیم درمورد تاریخچه این منطقه اطلاعاتی را برای شما عزیزان بازگو کنیم، باید گفت زمانی که حاکمان خارجی ماراموس اجازه ساختن کلیساهای سنگی را به مردم نمی‌دادند، آن‌ها  مجبور شدند کلیساهای چوبی بسازند. مردمان آن زمان حدود ۳۰۰ کلیسای چوبی را در یک دوره ۲۰۰ ساله ساختند. اما از این تعداد، تنها حدود ۱۰۰ مورد آن‌ها امروزه در حال استفاده هستند.

این سازه‌های گوتیک بیشتر ارتدکس هستند اما چند کلیسای کاتولیک یونانی نیز در این شهر وجود دارد. معمولا کلیساهایی با برج‌های ناقوس بلند و باریک، نشان‌ دهنده درجه پیشرفت نجاری بوده‌اند. نکته قابل توجه در مورد این کلیساها این است که تزیینات داخل آن‌ها تماما با دست نقاشی شده است. ماراموس یکی از زیباترین شهرهای اروپا محسوب می‌شود و به گفته خیلی از کارشناسان این حوزه، این شهر همچون نگینی در وسط اروپا می‌درخشد و مانند یک نقاشی بکر بی‌نظیر با کوه‌های بلند، جنگل‌های سرسبز و رودخانه‌های پرآب شگفت‌انگیز پوشیده شده است.

بخارست، پاریس کوچک

اگر در همین ماه‌ها قصد مهاجرت کاری به رومانی را دارید و میخواهید اقامت‌تان در شهری باشد که در عین گرفتن حس مدرنیته از فضای شهری، ساختمان‌هایی با معماری بی‌نظیر را داشته باشد، شهر بخارست را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر می‌خواهید حس سفر یا اقامت در پاریس را نیز تجربه کنید، شهر بخارست یکی از بهترین گزینه‌های پیشنهادی ما به شما است. در واقع شهر بخارست با نام مستعار پاریس کوچک که از اوایل قرن بیست تاثیرات فرانسوی را نشان می‌دهد، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای داشتن چنین حس و حالی باشد. قطعا پس از حضور در این شهر نمی‌توانید از موزه روستا، آتناِیوم رومانیایی و موزه دهقان دیدن نکنید. در بخارست بعد از پنتاگون، بزرگ‌ترین و یکی از گران‌ترین ساختمان‌های قرن وجود دارد؛ این ساختمان کاخ پارلمان بخارست نام دارد. این کاخ باعث شده سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید از این مکان به این شهر سفر کنند.

این درحالی است که این کاخ برای مردم رومانی مایه ننگ و شرمساری بوده و رومانیایی‌ها آن را فاجعه ای عظیم از نیکلا می‌دانند؛ چرا که ساخت چنین بنایی هزینه ای غیر معقول و گران برای اقتصاد این کشور به جا گذاشته است. تقریبا برای ساخت این بنا یک سوم بودجه‌ی کل کشور رومانی طی ۵ سال صرف شده است. بهانه‌ی ساخت چنین بنایی که گفته می‌شود در اکثر سازه‌اش از یک میلیون سنگ مرمر، حدود ۴۸۰ لوستر و ۲۰۰۰۰۰ متر مربع فرش پشمی به کار برده شده است را زلزله‌ای در سال ۱۹۷۷ ایجاد کرده تا نیکلا به این فکر باشد که معماری این شهر را از نو طبق سلیقه خود بعد از سفر به کره شمالی بسازد.

یکی دیگر از جاذبه‌ها‌ی بخارست آتنایوم است؛ این بنا یک باغ و ساختمان قدیمی را که در سال ۱۸۸۸ افتتاح شده است، تشکیل می‌دهد. این بنا محل فیلارمونیک جورج اشکو است که هر ساله در ماه آوریل یک جشنواره بین المللی موسیقی را برگزار می‌کند.

براسوو، مقصدی دیدنی

بیشترین درخواست گردشگران و یا کسانی که مهاجرت کاری به رومانی داشته اند، سفری از بخارست به براشو است. اینجا جایی است که فرصت آن را دارید تا در این مسیر از دو مورد جاذبه‌های گردشگری رومانی دیدن کنید. قلعه‌ی پلس و قلعه‌ی بران (قلعه دراکولا) از جمله مکان‌هایی با بار تاریخی چشمگیر هستند که همه ساله تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کنند. در ادامه به معرفی این دو بنای تاریخی می‌پردازیم.

قلعه‌ی بران یا قلعه دراکولا

این قلعه به نام قلعه دراکولا نیز شناخته می‌شود و در سمت ترانسیلوانیا در مرز تاریخی با والاچیا واقع شده است. قلعه‌ی دراکولا در واقع توسط شوالیه‌های توتونی در سال ۱۲۱۲ تاسیس شد و توسط ساکسون‌های کرونشتات در سال ۱۳۷۷ بازسازی شده است. قلعه‌ بران که توسط‌هاله ای از اسرار و افسانه‌ها احاطه شده، بر بالای صخره‌ای به ارتفاع ۲۰۰ فوت قرار گرفته است. این قلعه اکنون به عنوان موزه بر روی گردشگران باز می‌باشد و آثار هنری و مبلمان جمع آوری شده توسط ملکه ماری را به نمایش می‌گذارد.

قلعه‌ی پلس

قلعه پلس دیگر قلعه‌ شگفت آوری است که شاهکار معماری رنسانس جدید آلمان به شمار می‌آید. این قلعه توسط پادشاه کارئل اول در سال ۱۸۷۳ ساخته شد و تا سال ۱۹۴۷ به عنوان اقامتگاه تابستانی خانواده سلطنتی به شمار می‌رفت. در واقع خانواده سلطنتی در آن زمان، تابستان‌ها برای تفریح در این قلعه مستقر می‌شدند تا بتوانند از آب و هوای بکر آن در این فصل گرم سال بهره‌مند شوند. پلس به عنوان اولین قلعه‌ی جهانی که به طور کامل با برق تولید شده محلی کار می‌کند، شناخته شده است.

سیبیو، شهر چشم‌ها

شاید لقب شهر چشم‌ها برای شهری که در سال ۲۰۰۷ به همراه لوکزامبورگ پایتخت فرهنگی اروپا شناخته می‌شده است، کمی عجیب به نظر بیاید. اما باید بدانید که این شهر دارای کوچه‌های باریک و گاهی مخفی است که محله‌های شمالی شهر را به جنوب آن متصل می‎‌کند. شاید خیلی از شما علت نام‌گذاری آن را بپرسید؛ علت نامگذاری این شهر به شهر چشم ها، به خاطر این است که پنجره‌های قرار گرفته بر روی بام‌های سفالی خانه‌ها به حالت چشم هستند. در زمان اشغالگری آلمان‌ها، این خانه‌ها از قصد بدین صورت ساخته شده‌اند تا نشانه‌ای از سلطه آنان بر روی مردم باشد و شاید تحت نظارت بودن مردم توسط نیروها مشخص باشد.

شمایی که قصد مهاجرت کاری به رومانی را در سر دارید، بهتر است بدانید که سیبیو یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی رومانی به شمار می‌آید. این شهر یکی از مناطق مهم منطقه ترانسیلوانیا در مرکز رومانی است. سه مورد از جاذبه‌های دیدنی این شهر قلعه قدیمی آن، میدان هوت و موزه بروکنتال است که اطراف آنها را ساختمان‌هایی با طرح گوتیگ پوشانده است. در موزه بروک می‌توانید آثار هنرمندان رومانیایی و حتی بین‌المللی را مشاهده کنید. علت اهمیت فرهنگی این شهر در برگزاری سالانه تاتر‌ها و اپراها است.

سیگیشوآرا، شهری در لیست میراث جهانی یونسکو

اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که پس از مهاجرت کاری به رومانی به دنبال شهری می‌گردید که ظاهر قرون وسطا را به طور کامل حفظ کرده باشد، شهر سیشیگوآرا یکی از بهترین گزینه‌های پیشه‌روی شما است. نحوه پدید آمدن این شهر شگفت انگیز و تاریخی به قرن دوازدهم برمی‌گردد. در واقع به زمانی برمی‌گردد که شاه مجارستان از صنتعتگران و بازرگانان آلمانی برای حفظ و دفاع از مرزهای این کشور، درخواست کرده است. یکی از جاذبه‌های فرهنگی این شهر به فستیوال‌های باستانی که در ماه ژولای هر سال برگزار می‌شود، مربوط می‌شود.

معمولا این فستیوال در آخرین روز از آخرین هفته ماه ژولای برگزار می‌شود. این فستیوال شامل نمایش، موسیقی، هنر، فیلم، نمایشگاه‌های کتاب،کنسرت و … است. پرسه زدن در اطراف سیگیشوآرا حس و حال خوبی برای شما به ارمغان می‌آورد و بسیار لذت‌بخش است. در حالی که این شهر همچنان به رشد خود ادامه داده است، قلب تاریخی آن در زمان یخ زده است و به مسافران این امکان را می‌دهد تا تمام مناظر را با پای پیاده تجربه کنند. اگر در شهر مشغول پرسه زدن باشید، متوجه دژها و برج‌های زیبایی خواهید شد که موقعیت حسادت‌آمیز سیگیشوآرا را در ترانسیلوانیا به تصویر می‌کشند.

اما فراتر از خانه دراکولا، برج‌های ساعت و کلیساها، پایگاهی فوق‌العاده برای کشف بقیه منطقه‌ غنی از فرهنگ و داستان هستند. مهاجرت کاری به رومانی و ورود به سیگیشوآرا، کمی شبیه به عقب رفتن در زمان است؛ این شهر کوچک قرون وسطایی با کوچه‌های سنگ ‌فرش پرپیچ وخم، راه پله‌های شیب‌دار و میدان‌های منزوی، به شما کمک می‌کند تا حس و حال زندگی گذشته و تاریخی را احساس کنید. نگاهی به قلعه سیتادل در دل سیگیشوآرا با دیوارهایی قرون وسطایی که پس از حملات مداوم، مستحکم در سر جای خود باقی مانده است، یادآور شروع زندگی این شهر به عنوان مرز امپراطور عثمانی و محل قدرت نظامی و تجارت رومانی خواهد بود. اگر برای مهاجرت کاری به رومانی، کسب و کار شما با فرهنگ و هنر در ارتباط است، سیگیشوآرا یکی از مقاصد بی‌نظیر برای شما خواهد بود.

شهر تاریخی کنستانتا

کنستانتا در قرن سیزدهم، زمانی که بازرگانان جنوایی بر دریای سیاه تسلط داشتند، شکوفا شد. اما دو قرن بعد، زمانی که تحت حاکمیت ترکیه قرار گرفت، شهر رو به زوال رفت و در دوران عثمانی نام آن به کنستانتا کوتاه شد. عمارت‌ها و هتل‌های زیبایی در قرن نوزدهم در این شهر ساخته شدند. این عمارت‌ها و هتل‌ها، زمانی که شاه کارول اول تصمیم گرفت کنستانتا را به عنوان یک بندر و استراحتگاه ساحلی احیا کند، بنا شدند و امروزه به عنوان مناطق توریستی این شهر، توانسته‌اند گردشگران زیادی را به خود جذب کنند.

بوزائو

اگر علاقه‌مند به فعالیت در فضای باز هستید، در کمتر از دو ساعت دورتر از بخارست، دهکده ای کوچک با رازهای دیدنی پیدا خواهید کرد. آتشفشان‌های گلی، زمین روستا را پوشانده اند و این تصور را ایجاد می‌کنند که روی ماه فرود آمده اید. این مکان منطقه ی محبوبی برای جلسات عکاسی عروس‌های جوان است. یکی دیگر از پدیده‌های عجیب بوزائو آتش زنده آن است. انتشار گاز از طریق سطح ترک خورده زمین باعث ایجاد شعله‌هایی به ارتفاع ۵۰ سانتی متر می‌شود. این شعله‌ها هزاران سال است که می‌سوزند. علاوه بر این، مناظر این منطقه نیز بسیار دیدنی است. دسترسی به این منطقه کمی سخت است، اما می‌توانید به راحتی از مردم محلی راهنمایی بگیرید.
صومعه‌های نقاشی شده بوکووینا
این صومعه‌ها یکی از مهم‌ترین مکان‌های مذهبی در رومانی هستند. سفر به صومعه‌های نقاشی شده بوکووینا، نگاهی اجمالی به تاریخ شمال شرقی رومانی که مملو از نبردهای خونین و تاریخی غنی از انواع سبک‌های معماری است را روایت می‌کند. ۷ کلیسای ارتدکس از ۸ کلیسای آن از سال ۱۹۹۳ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته‌اند و صومعه ساکویتا در سال ۲۰۱۰ به این فهرست اضافه شده است. ۳ مورد از دیدنی‌ترین این مکان‌ها، صومعه مولدوویتا، صومعه سوچویتا و صومعه ورونت است. همچنین، مجسمه صخره ای دسبالوس با اندازه چشمگیر ۴۲٫۹ متر و با ارتفاع ۳۱٫۶ متر، بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ در مرز بین رومانی و صربستان، در دروازه آهنی ساخته شد و بلندترین نقش برجسته در اروپا به شمار می‌آید.
قبرستان سپانتا مارامورس، یک قبرستان شاد!
شاید در اکثر مناطق دنیا، قبرستان‌ها مکان‌هایی سرد و بی روح باشند، اما همیشه این موضوع صدق نمی‌کند؛ به عنوان مثال، گورستان‌های رومانی، سرد و خاموش نیستند. در سپنتا مارامورس شادترین قبرستان جهان را خواهید یافت. سنگ قبرهای این قبرستان بسیار رنگارنگ هستند و با تصاویر و اشعاری تزیین شده اند که زندگی مدفونان در آنجا را بازگو می‌کنند.

قطار آنینا
قطار آنینا شما را به سفری بی نظیر از میان کوه‌ها می‌برد. در این مسیر، شما از حدود ۱۴ تونل، ۱۰ قنات، ۸۹ پل و حدود ۲۱ کیلومتر از منطقه کوهستانی عبور خواهید کرد. با توجه به وجود چنین مناطقی، یک سفر رویایی را می‌توانید با قطار آنینا تجربه کنید. هیچ کجای دنیا، چنین مناطقی را در سفر با یک قطار تجربه نخواهید کرد.
غار اسکاری سوآرا
غار Scarisoara که در رشته کوه‌های کارپات رومانی غربی واقع شده است، بزرگ‌ترین یخچال زیرزمینی جهان را در خود جای داده است. چیزی که حتی شگفت‌انگیزتر از  این واقعیت است، این است که این یخچال به دلیل شرایط آب و هوایی خاص، مانند اکثر یخچال‌های دنیا شکل نگرفته است و به دلیل برخورداری از یک سیستم تهویه خاص، آب و هوای غار را نیز تعیین می‌کند. حتی میانگین دمای آن در طول تابستان نیز به صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد و آب در آن به صورت یخ زده دیده می‌شود.

دریافت اقامت دائم در رومانی چقدر طول می‌کشد؟

معمولا حداکثر زمانی که برای دریافت اقامت دائم در این کشور طول می‌کشد، حدود ۵ سال است. در این مدت هم معمولا کارفرمایان قراردادهای ۳ تا ۵ ساله با مهاجرین امضا می‌کنند تا از بابت امنیت شغلی، خیالشان را راحت کنند. درآمد شما در این کشور بسته به حرفه ای که در آن کار می‌کنید، متفاوت خواهد بود. مثلا اگر در حرفه کاشی کاری بتوانید شروع به کار کنید، می‌توانید متری حدود ۵ تا ۷ یورو درآمد داشته باشید. معمولا درآمد افرادی که در حوزه کناف کاری نیز فعالیت دارند، در همین حدود است. اما اگر به عنوان کارگر کنتراتی قصد مهاجرت دارید، باید بدانید که ماهانه چیزی حدود ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو، دستمزد کار شما خواهد بود. یعنی حداقل ۴۵ میلیون تومان، درآمد شما از کارگری خواهد بود که به نسبت ایران، رقم خیلی بالاتری است. به همین دلیل هم، کارگران زیادی در ایران معمولا به دنبال به سرانجام رساندن پروسه مهاجرت کاری به رومانی هستند.

آیا پروسه مهاجرت خود را به تنهایی انجام دهم؟

تجربه ثابت کرده است افرادی که پروسه مهاجرت کاری و یا تحصیلی خود را به تنهایی پیش برده اند، یا با شکست مواجه شده اند و یا اینکه زمان زیادی را صرف این کار کرده اند. بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم اگر اطلاعات کافی برای پیش بردن پروسه مهاجرت به سایر کشورها را ندارید، به هیچ عنوان این کار را به تنهایی انجام ندهید و لاقل از موسسه‌های مهاجرتی با تجربه و معتبر مشاوره بگیرید. به عنوان مثال شما تا به این لحظه اصلا نمی‌دانستید که کشور رومانی، می‌تواند گزینه ایده‎آل‌تری برای خیلی از افراد باشد.

اگر این اطلاعات را در اختیار نداشتید و برای مهاجرت به کشورهای سطح یک اروپا اقدام می‌کردید، ممکن بود هزینه هنگفتی را برای این کار صرف می‌کردید و نتیجه دلخواه خود را هم به دست نمی‌آوردید. مجموعه ما با سال‌ها تجربه موفق در این زمینه، آمده است تا شما بتوانید به راحتی و با کم‌ترین هزینه ممکن، این پروسه را پیش ببرید. به شما پیشنهاد می‌کنیم لاقل با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه به دست آورید. این را هم در نظر داشته باشید که پروسه مهاجرت، یک پروسه فوق‌العاده سخت و طاقت‌فرسا است، اما مجموعه ما توانسته با تجربه بسیار زیادی که دارد، این سختی را به جان بخرد و مسیر را برای شما هموار کند

مهاجرت به رومانی در بین کشورهای اروپایی هزینه بسیار پایینتری دارد و انتخاب بسیار خوب برای افرادی است که به دنبال مقصدی ارزان برای مهاجرت هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر