حلیم | چاشنی حلیم | راز کشدار شدن حلیم

حلیم رو اینجوری بپز تا کشدار بشه! | فوت و فن و نکات اصلی پخت حلیم

در این مطلب از سایت ویکی گردی با شما در مورد روش و نکات اصلی پخت حلیم صحبت کرده ایم و میخواهیم به شما آموزش دهیم که چیکار کنیم تا حلیم کش دار شود

حلیم
ویکی گردی:

حلیم انواع مختلفی دارد مانند حلیم گوشت، حلیم عدس، حلیم گندم، حلیم شیر، حلیم بادمجان و ... اشاره کرد.برای کشدار شدن حلیم باید گوشت را با گوشت کوب له کنید و سپس به حلیم اضافه کنید تا حلیم شما کشدار و غلیظ شود. نکته دیگر اضافه کردن گوشت قرمز به همراه استخوان در حین پخت حلیم است. در پایان می توانید گوشت را از حلیم خارج کرده و استخوانش را جدا کنید سپس گوشت را کوبیده و مجدد به حلیم اضافه نمایید.

2020050883080349

برای سفت شدن حلیم چه کنیم؟

اگر حلیم تان غلظت مناسبی ندارد و شل شده است، شعله گاز را کم کرده و اجازه دهید با حرارت ملایم پخته شده و سفت شود. دقت داشته باشید که باید حلیم را به طور مرتب با قاشق چوبی هم بزنید تا ته نگیرد.

نکته مهم

یکی از نکات مهم درباره پخت حلیم کشدار، نحوه هم زدن آن است. شما باید حلیم را به شکل هفت هشتی هم بزنید تا کشدار تر شود و از هم زدن دورانی حلیم خودداری نمایید. اگر دوست داشته باشید می توانید پس از پخت حلیم، کمی کنجد خام هم به آن بیافزایید تا خوشمزه تر و مقوی تر شود. نان بربری و نان سنگک بهترین گزینه ها برای مصرف در کنار حلیم هستند.

این دسته از افراد هرگز نباید حلیم بخورن!

نکات پخت حلیم در زودپز

به دلیل سر رفتن و ته گرفتن حلیم توصیه می شود آن را درون زودپز نپزید، همچنین ممکن است بلغور گندم در سوپاپ زودپز گیر کند و مشکل بزرگی برای شما به وجود بیاورد.

ادویه و چاشنی حلیم

جالب است بدانید که حلیم ادویه خاصی ندارد و بسیاری از افراد آن را به تنهایی با نمک و زردچوبه می پزند. همچنین می توانید یک چوب دارچین درون حلیم بیاندازید و در پایان پخت آن را خارج کنید. پس از پخت حلیم این غذای خوشمزه را با دارچین و روغن سرو می کنند.

زمان پخت حلیم

زمان پخت به حجم مواد حلیم و شعله گاز بستگی دارد. اگر حلیم را درون قابلمه می پزید، حدود ۴ تا ۵ ساعت زمان نیاز دارد تا به خوبی پخته و آماده شود. پخت حلیم درون زودپز حدود ۱ تا ۱/۵ ساعت زمان می برد.

شگرد خوشمزه شدن حلیم افطاری به سبک رستوران ها

ثعلب در حلیم

شما می توانید برای کشدار شدن حلیم از ثعلب استفاده کنید اما باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که کیفیت حلیم تان پایین می آید، پس بهتر است از ثعلب استفاده نکنید.

اگر حلیم شل شد چیکار کنیم؟

اگر حلیم شل شد احتمالا اندازه مواد اولیه را به درستی رعایت نکردید و اب اضافه ریختید. در این صورت می توانید دو قاشق آرد اضافه کنید و زمان پخت را کمی طولانی تر در نظر بگیرید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر