حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟

شما می توانید جزئیات کامل در خصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان را در این مطلب از سایت ویکی گردی بخوانید.

افزایش حقوق بازنشستگان
ویکی گردی:

به نقل از فارس، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در مورد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان گفت: بر اساس مصوبه امروز سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲ در مجلس، مقرر شد که حقوق بازنشستگان ظرف ۳ سال متناسب کارکنان و شاغلان شود. در ادامه جزئیات بیشتر در حصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان را بخوانید.

وی گفت: بر این اساس ظرف سه سال مستمری بازنشستگان باید حداقل به ۹۰ درصد حقوق شاغلان متناظر برسد و در سال اول یعنی ۱۴۰۳ به میزان ۴۰ درصد و در دو سال بعدی هر سال به میزان ۳۰ درصد و در مجموع ۶۰ درصد اضافه شود تا در پایان سه سال میزان مستمری و دریافتی بازنشستگان به حداقل معیار ۹۰ درصد شاغلان و کارکنان متناظر برسد و فاصله دریافتی بازنشسته و شاغل بیش از ۱۰ درصد نشود.

جدول زمانبندی واریز حقوق بازنشستگان اعلام شد! + جزئیات

نماینده تبریز گفت: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان هم برای صندوق‌های کشوری و لشکری و هم برای تأمین اجتماعی است که امروز در مجلس به تصویب رسید.

میرتاج‌الدینی همچنین در مورد روش‌های کاهش ناترازی صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری گفت: با توجه به ناترازی‌های موجود، مهمترین راه‌حل برای آن افزایش سن بازنشستگی و پرداخت میزان بیمه‌پردازی صندوق‌ها است. نسبت پشتیبانی در صندوق‌ها  یعنی تعداد شاغلان بیمه‌پرداز نسبت به بازنشستگان طبق استاندارد باید ۶ شاغل در مقابل یک بازنشسته باشد، در حالی که در صندوق تأمین اجتماعی این نسبت در حال حاضر ۴ نفر شاغل در مقابل یک بازنشسته و در صندوق‌های کشوری  ۰.۷ نفر و در صندوق لشکری ۰.۴ نفر در مقابل یک بازنشسته است، یعنی بحران در صندوق‌های کشوری و لشکری پدید آمده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نسبت استاندارد باید ۶ بیمه‌پرداز در مقابل یک مستمری‌بگیر باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که در لایحه برنامه هفتم چگونه سن بازنشستگی افزایش یافته است، گفت: برای کسانی که از ابتدا شروع کرده‌اند، سن بازنشستگی افزایش می‌یابد، نسبت امید به زندگی قبل از انقلاب ۵۵ سال بود، الان این رقم به ۷۵ سال افزایش یافته است. یعنی فرد بعد از بازنشستگی می‌تواند حداقل ۲۰ سال کار کند و چون با تجربه است و بیمه هم لازم نیست، ظرفیت اشتغال برای یک جوان را اشغال می‌کند، بنابراین مجلس تصمیم گرفت سن بازنشستگی به صورت پلکانی افزایش یابد.

اعمال تغییرات جدید در حقوق بازنشستگان + جزئیات

میرتاج‌الدینی گفت:‌ البته مصوبه مجلس برای کسانی که بیش از ۲۸ سال سابقه دارند، تفاوتی ندارد و برای کسانی که کمتر از این میزان سابقه دارند، سن بازنشستگی نیز افزایش یابد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد اینکه بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی چگونه پرداخت می‌شود، گفت: قرار شد هر سال حداقل ۱۰ درصد از میزان بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی پرداخت شود و همچنین اگر قرار است دارایی‌هایی از سوی دولت به عنوان بدهی پرداخت شود، دارایی‌های سودده باشد و اموال زیان‌ده و دارایی زیان‌ده به تأمین اجتماعی اختصاص نیابد.

میرتاج‌الدینی گفت: در صندوق‌های کشوری و لشکری ۹۰ درصد حق بیمه را دولت می‌دهد و همچنین در قالب قانون بودجه ۱۴۰۲ مقرر شده است ۳۱۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری پرداخت شود تا مقداری از میزان ناترازی صندوق‌ها کاسته شود.

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • الهویردی رحیملو

    با عرض سلام احتراما ایثارگری دولتی و غیر دولتی را لطفا مشخص نمائید چونکه در سال سال دفاع مقدس فقط رزمنده بود که سپاه پاسداران، بسیح مردمی، کل چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی بود نوجوانان ۱۷ ساله و به بالا وقتی برای دفاع از خاک و نظام اسلامی روانه میشدند فقط به رزمنده میگفتند حال چرا قوانین را دولتی و غیر دولتی و گویاتر بگویم صندوق بازنشستگی کشوری و صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی خود بنده هیچ ادعایی نداشتم و اصلا بفکرم نمی آمد برای دفاع از کشور و نظام مزایا دارد وظیفه ارگ ملی میدانستم حال که قوانین ایثارگری تصویب میشود باید برای همه شامل شود این بی عدالتی هست ما که دم از عدالت میزنیم چرا سازمان تامین اجتماعی و ادارات سلیقه ایی عمل میکند از یکنواخت نبودن قوانین باعث رنجش میشود