لوبیا پلو با مرغ | طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ

لوبیا پلو با مرغ رو اینجوری که من میگم بپز! | نکات طلایی پخت لوبیا پلو که هرگز نمی دانستید

اگر با طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی ویکی گردی، مواد لازم و دستور تهیه آن را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی آن را درست کنید

لوبیا پلو با مرغ
ویکی گردی:

لوبیا پلو با مرغ یکی دیگر از انواع پلوهای خوشمزه ما ایرانیان است که به روش های مختلف درست می شود. برخی لوبیا پلو را با گوشت تکه ای، برخی با گوشت چرخ کرده و عده ای هم آن را با مرغ درست می کنند. لوبیا پلو با مرغ از غذاهای سنتی و اصیلی است که بسیار خوشمزه و پرطرفدار می باشد. درست کردن لوبیا پلو با مرغ خیلی راحت و آسان است و خیلی هم سریع آماده می شود. این پلوی خوشمزه علاوه بر اینکه خیلی لذیذ و خوش طعم است، بوی اشتها برانگیزی دارد که هوش از سر آدم می برد. کسانی که به هر دلیلی نمی توانند گوشت قرمز بخورند، لوبیا پلو با مرغ برای آنها پیشنهاد خوبی است.

به هر حال اگر با طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی ویکی گردی، مواد لازم و دستور تهیه آن را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی ، به راحتی در منزل این لوبیا پلو با مرغ خوشمزه و مجلسی را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.

ادویه و راز خوشمزه شدن زرشک پلو با مرغ | نکات اصولی پخت زرشک پلو با مرغ

لوبیا پلو با مرغ

1. ابتدا یک عدد پیاز را نگینی خرد کرده و در یک تابه با مقداری روغن تفت می دهیم. بعد از چند دقیقه سیر را هم اضافه کرده و تفت میدیم. سپس مرغ را در اندازه های دلخواه خرد می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

2. در انتهای تفت، مقداری زردچوبه و فلفل سیاه می زنیم و حدود یک لیوان هم آب می ریزیم و درب تابه را می گذاریم تا مرغ پخته شود. در اواسط پخت هم کمی نمک به مرغ می زنیم.

آب پز کردن تخم مرغ بدون پوست | بدون استفاده ذره ای روغن تخم مرغ بپز!! + فیلم

3. در ادامه در یک قابلمه لوبیا را با مقداری آب و نمک حدود ۲۰ دقیقه الی ۲۵ دقیقه روی حرارت می گذاریم تا پخته شود. فقط دقت کنید که لوبیاها نباید زیاد له شود تا داخل پلو ظاهرش بد نشود. بعد از پخت لوبیا، آن را آبکش می کنیم و کنار می گذاریم.

4. سپس در یک تابه دیگر یک عدد پیاز را خرد کرده و با مقداری روغن سرخ می کنیم. بعدش لوبیا را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم. مقداری هم زرد چوبه و رب می زنیم تا خوش رنگ شود.

5. حالا مرغ پخته شده را ریش ریش کرده و به لوبیا اضافه می کنیم و مقداری فلفل سیاه، زردچوبه، دارچین و زیره می ریزیم و یک لیوان هم آب می ریزیم و صبر می کنیم تا بجوشد و طعم مواد یک دست شود.

6. در انتها برنج خیس شده را در قابلمه آب جوش می ریزیم و بعد از کمی جوشیدن آن را آبکش می کنیم. در کل برنجی که برای پلوهای مخلوط استفاده می شود باید دون تر آبکش کنید وگرنه خمیر می شود.

7. ته قابلمه را با روغن چرب کرده و ته دیگ نان یا سیب زمینی قرار می دهیم. برنج آبکش شده را با مواد لوبیا و مرغ مخلوط می کنیم و داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت می گذاریم.

8. برای بهتر دم کشیدن پلو هم با یک قاشق بلند داخل برنج چند سوراخ ایجاد می کنیم و دم کنی و درب قابلمه را می گذاریم و حرارت را کم می کنیم تا پلوی ما با حرارت ملایم دم بکشد.

جدیدترین مانتوهای پاییزه ۱۴۰۱ با طرح های شیک و جذاب

9. بعد از دم کشیدن پلو، آن را در دیس می کشیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این لوبیا پلو با مرغ خوشمزه لذت ببرید.

ادویه مخصوص لوبیا پلو

ادویه اصلی این غذا زیره است. پس سعی کنید حتما از آن استفاده کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر