یارانه | یارانه نقدی | افزایش مبلغ یارانه در سال 1401 | دلار

هرکس دلار بخرد یارانه‌اش قطع خواهد شد! | مبلغ یارانه در سال ۱۴۰۲ تغییر می کند؟!

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها گفت: اطلاعات خرید ارز در بانک اقتصادی خانوار ثبت می‌شود.

یارانه نقدی
ویکی گردی:

مبلغ یارانه در ۱۴۰۲ تغییر می‌کند؟ خبر مهم رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام شد. به گفته مسعود میرکاظمی، به احتمال زیاد همین میزان یارانه برای سال آینده ادامه داشته باشد. رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با تصمیم گیری برای ادامه دار بودن پرداخت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی یا ارائه کالابرگ در لایحه بودجه ۱۴۰۲ اظهار کرده، هنوز به این مرحله نرسیده ایم. فعلا کار بر روی منابع و مصارف در حال انجام است. باید درآمد ها و منابع و حقوق ها و غیره مشخص شود. بحث یارانه ها در تبصره ۱۴  مورد بررسی قرار میگیرد و هنوز به این مرحله نرسیده ایم.

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها حاکی است، اطلاعات هویتی افرادی که اقدام به خرید دلار با کارت ملی خود می‌کنند، به عنوان فعالیت اقتصادی خانوار در سامانه ثبت خواهد شد و معیاری برای دهک‌بندی قرار خواهد گرفت!

 

امروز معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به افرادی که کارت ملی خود را به دلالان دلار اجاره می‌دهند هشدار داده و گفته «بدیهی است اطلاعات هویتی خریداران برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها و سازمان امور مالیاتی ارسال خواهد شد.»

می‌توان از محتوای این پیام اینگونه برداشت کرد که این معاونت به افرادی که کارت ملی خود را به دلالان اجاره می‌دهند، هشدار داده که این اقدام بر دریافت یارانه و دهک درآمدی آنها تاثیر می‌گذارد و احتمال تشکیل پرونده مالیاتی برای آنها هم وجود دارد.

 

خلاصه اینکه  خرید دلار با کارت ملی دهک یارانه‌ای افراد را تغییر می‌دهد و باعث حذف یارانه خانوار می‌شود.

به گفته مسعود میرکاظمی، به احتمال زیاد همین میزان یارانه برای سال آینده ادامه داشته باشد. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کالابرگ منتفی می‌شود و یارانه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی ادامه دارد، به برنا گفته، بر روی سامانه باید کار شود و سامانه آمادگی پیدا کند و به شکل نمونه در یک استان و یا شهری اجرایی شود، اگر موفقیت آمیز باشد و مردم استقبال کنند حتما در لایحه بودجه ۱۴۰۲ لحاظ خواهد شد. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    سلام.. خواهشن یارانه ها را بیشتر کنید من یک کارگر ساده هستم و جزو دهک 6.. مگه میشه مستاجر باشم و در دهک بالا قرار گرفته باشم.. خواهشن پیگیری کنید