بازنشستگان | عیدی کارگری برای بازنشستگان

مژده جدید دولت برای بازنشستگان | بازنشستگان امسال «عیدی کارگری» دریافت می کنند

آیا امسال بازنشستگان عیدی کارگری دریافت می کنند؟ جزئیات بیشتر را در ادامه بخوانید.

حقوق بازنشستگان
ویکی گردی:

بازنشستگان امسال «عیدی کارگری» دریافت می کنند؟؟ سیداحمد حسینی (بازنشسته کارگری اهواز) می گوید: مطالبه ما پرداخت عیدی کارگری برای بازنشستگان است؛ بنابراین دولت باید در همین یکی دو ماه، ۹۰ هزار میلیارد تومان را به سازمان بپردازد تا سازمان بهانه‌ای برای نبودن نقدینگی نداشته باشد و مجاب شود؛ توقع داریم امسال عیدی بازنشستگان ما را کارگری بپردازند.

با وجود همه تاخیرهای رخ داده –نزدیک هفت ماه تاخیر در پرداخت- بازهم همین امروز پرداخت سریع اهمیت دارد چراکه بازهم شرایط معیشتی بازنشستگان تا پایان سال به پرداخت بدهی دولت بستگی تام دارد.

فعلاً همه چیز فقط در حد یک دستور است؛ با سپری شدن هفت ماه از سال، تازه دستوری صادر شده تا بند (واو) تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ مراحل اجرایی شدن را طی کند.

هجدهم مهرماه، در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی، رئیس جمهور گفت: رد دیون دولت به تامین اجتماعی سرعت می‌یابد. در همان نشست، ستاد هماهنگی اقتصادی دولت با بررسی موضوع رد دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی مقرر کرد در اجرای تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، اقدامات لازم برای پرداخت این بدهی‌ها انجام شود.

مصائب تاخیر در پرداخت

مبلغی که در بند (واو) تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ برای رد دیون دولت به تامین اجتماعی در نظر گرفته شده، فقط ۹۰ هزار میلیارد تومان است، به عبارت دقیق، کمتر از یک چهارم کل بدهی دولت به این سازمان ابربیمه گر. با گذشت نیمی از سال، حتی هزار میلیارد تومان از این ۹۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تفویض نشده است. علیرغم مشکلات بسیار سازمان در زمینه پرداخت مستمری بازنشستگان به خصوص بازنشستگان سایر سطوح که تامین اعتبار آن ماه‌ها طول کشید، دولت اهتمامی برای رد دیون در حد همان الزامات قانون بودجه از خود نشان نداد؛ در ماه‌هایی از سال، مساله، مساله‌ی تامین اعتبار فقط در حد ۳ یا ۴ هزار میلیارد تومان بود اما پرداختی صورت نگرفت و بازنشستگان مجبور شدند به خاطر اهمال دولت منتظر بمانند.

او اضافه می‌کند: مطالبه ما پرداخت عیدی کارگری است؛ بنابراین دولت باید در همین یکی دو ماه، ۹۰ هزار میلیارد تومان را به سازمان بپردازد تا سازمان بهانه‌ای برای نبودن نقدینگی نداشته باشد و مجاب شود؛ توقع داریم امسال عیدی ما را کارگری بپردازند.

انباشت بدهی ادامه دارد

با وجود همه تاخیرهای رخ داده –نزدیک هفت ماه تاخیر در پرداخت- بازهم همین امروز پرداخت سریع اهمیت دارد چراکه بازهم شرایط معیشتی بازنشستگان تا پایان سال به پرداخت بدهی دولت بستگی تام دارد؛ حالا که رئیس جمهور دستور تسریع در پرداخت داده بایستی مقدمات کار در عرض یک یا دو هفته فراهم شود؛ این بدهی این ماه پرداخت شود، بهتر از ماه بعد است.

و در پایان این را هم در نظر بگیریم که با وجود پرداخت این ۹۰ هزار میلیارد تومان، بازهم بدهی دولت به سازمان بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود؛ چرا که دولت هیچ زمان بدهی جاری خود را که ماهی بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است، ماهانه پرداخت نکرده و تا زمانیکه این پرداخت منظم و ماهانه در دستور کار قرار نگیرد، انباشت بدهی همچنان ادامه خواهد داشت و با پرداخت‌های جزئی و دلبخواه متوقف نمی‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر