رابطه جنسی سالم | نبایدهای رابطه جنسی | نباید های اولین رابطه جنسی

بایدها و نبایدهای اولین رابطه جنسی | رابطه جنسی بدون استرس | متاهلین بخوانند

باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی را در این مطلب از سایت ویکی گردی بخوانید

رابطه جنسی سالم
ویکی گردی:

اغلب مشکلاتی که در رابطه جنسی بین زوجین به وجود می آید، به دلیل عدم اطلاع از باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی می باشد. یکی از مهم ترین این نکات، کاهش استرس و ترس از قضاوت در اولین رابطه جنسی به ویژه برای خانم ها است. همچنین، برای بانوان بسیار این سوال پیش می آید که آیا اولین رابطه جنسی دردناک است؟ در ادامه دراین باره توضیح خواهیم داد و راه های داشتن آرامش برای اولین رابطه را عنوان می کنیم.

باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی در شب زفاف

شب زفاف یعنی همان شبی که در فرهنگ ما اولین رابطه جنسی برقرار می شود، از مهم ترین مراحل زندگی زناشویی برای تمامی زوجین است. البته این در صورتی است که باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی در نظر گرفته شود.

برای این منظور، در جلسات مشاوره جنسی تلاش می شود تا با جلوگیری از استرس زوج ها به ایجاد آرامش خاطر آن ها کمک کنند. یکی از مواردی که باعث بروز این استرس و اضطراب در زنان و گاهی مردان می شود، قضاوت در اولین رابطه جنسی است. این مورد همواره از بزرگترین ترس های بانوان به شمار می رود. اما چه باید کرد؟

برای خانم ها و آقایان گاهی شب زفاف به بدترین خاطره و برای برخی دیگر نیز به لذت بخش ترین شب زندگی تبدیل می شود. اما چرا این اتفاق نتایج متفاوتی را به بار می آورد؟ تمامی این موارد به آنچه در هیپوتالاموس اتفاق می افتد، مربوط می شود. در واقع این موضوع می تواند کاملا جنبه شناختی داشته باشد.

در خانوادهای سنتی متاسفانه رسم و رسوماتی وجود دارد که در شب عروسی حتما و حتما باید مقاربت انجام شود و به نوعی خانواده های دختر و پسر منتظر مشاهده خونریزی حاصل از پارگی پرده بکارت دختر می باشند. از سویی خستگی ناشی از انجام رسومات عروسی و عقد می تواند خستگی جسمی و فشار ذهنی زیادی را برای زوجین به وجود آرد. همچنین عدم آمادگی روانی نیز مزید بر علت می شود تا نتیحه مطلوب خاصل نشود.

یکی از مهمترین نکات بهداشتی قبل از ازدواج که توسط متخصصان در باب باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی توصیه می شود، اهمیت انجام پیش نوازی قبل از رابطه است. گاهی حتی با پیش نوازی های دوران عقد و یا رابطه جنسی تقریبی در این دوران، باز هم استرسی زیاد ناشی از شنیده های اشتباه موجب می شود تا آمادگی روانی به طور کامل به وجود نیاید. بنابراین کسب اطلاعات موثق در این مورد اهمیت دارد.

نظافت را رعایت نمایید

خستگی و یا استرس زیاد و شاید گرما موجب شده باشد تا بدن شما به هنگام روز عرق کرده و به همین دلیل شریک جنسی شما نه تنها جذبتان نخواهد شد، بلکه از شما فرار نیز خواهد کرد. بنابراین، این نکته را در رابطه باید مد نظر داشته باشید و اگر شرایطتان به این گونه است، حتما قبل از رابطه دوش بگیرید.

نقاط حساس بدن یکدریگر را بشناسید

یکی از مسائلی که می تواند به شما برای داشتن یک رابطه عالی کمک کند، همین مسئله می باشد. هر چه شناخت در این زمینه بیشتر باشد و آموزش رابطه زناشویی خوبی را دریافت نموده باشید، بهتر می توانید در رابطه عمل کنید.

نباید های اولین رابطه جنسی

اما در بین باید ها و نباید های اولین رابطه جنسی در ادامه به نباید های این رابطه خواهیم پرداخت.

چراغ خاموش حرکت نکنید

همانطور که ذکر شد، به هنگام برقراری رابطه جنسی باید تمامی حواس شما درگیر باشد. بنابراین، هرگز چراغ ها را خاموش نگذارید و حتما آن ها را در حین رابطه روشن نگه دارید.

استرس، اضطراب، گلایه و… ممنوع

به هنگام در بستر رفتن، شما و همسرتان باید کاملا از نظر روانی آمادگی لازم را داشته باشید. زیرا وجود هر یک از مسائل روانی، موجب ایجاد مشکل می شود. به عنوان مثال، در خانم ها، استرس می تواند موجب منقبض کردن لگن شود و همین مورد منجر به ایجاد اختلال واژنیمسوسدر آن ها خواهد شد. در آقایان نیز استرس می تواند باعث اختلال نعوظ شود.

اگر بخواهیم یک جای نامناسب برای گلایه کردن برشماریم، رختخواب شما خواهد بود. “اینکه مادر تو فلان حرف رو به من زد، پدرت از من این ایراد رو گرفت، تو زمان عقد فلان کردی و… ” این شب را به بدترین شب زندگی مشترک برای شما تبدیل خواهد نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر