محصول جدید ایران خودرو | محصول جدید و مشترک سایپا و ایران خودرو

جایگزین پراید مشخص شد! | محصول جدید ایران خودرو و سایپا + تصاویر جذاب

پروژه K۱۱۲ به عنوان ارزانترین خودروی داخلی و جایگزین پراید در نمایشگاه تحول صنعت خودرو معرفی شد. در ادامه با مشخصات محصول مشترک ایران خودرو و سایپا آشنا خواهیم شد.

ایران خودرو و سایپا
ویکی گردی:

محصول مشترک ایران خودرو و سایپا غوغا به پا کرد! وزیر صنعت، معدن و تجارت مدتی قبل به ایران خودرو و سایپا دستور داد تا طی همکاری با یکدیگر یک خودرو اقتصادی را برای بازار ایران طراحی کنند. در همین راستا ایران خودرو و سایپا این دو خودروساز بزرگ در نمایشگاه تحول صنعت خودرو از محصول مشترک خود با نام پروژه K۱۱۲ پرده برداشتند که می‌توان آن را ارزانترین خودروی داخلی و جایگزین مناسبی برای پراید دانست.

محصول مشترک ایران خودرو و سایپا

مشخصات فنی

ارزانترین خودروی داخلی که در قالب یک مدل پروتوتایپ در نمایشگاه تحول صنعت خودرو به معرض نمایش درآمده در دو نسخه گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک به بازار ایران راه پیدا خواهد کرد.

محصول مشترک ایران خودرو و سایپا

این خودرو قرار است به یک موتور ۱ لیتری ۳ سیلندر مجهز شود که می‌تواند قدرتی برابر با ۷۵ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰ نیوتن متر را به تولید برساند. این موتور که توسط گروه صنعتی ایران خودرو تولید شده به ازای هر ۱۰۰ لیتر مصرف سوخت کمتر از ۵ لیتر را به همراه خواهد داشت.

محصول مشترک ایران خودرو و سایپا

بخش طراحی

خودرو مشترک ایران خودرو و سایپا بر پایه رنو کویید توسعه پیدا کرده و حتی می‌توان آن را نسخه ایرانیزه شده کویید دانست. این خودرو قرار است در قالب یک خودروی هاچ بک جمع و جور شهری روانه بازار ایران شود. پروژه K۱۱۲ دارای ۳۸۰۰ میلی‌متر طول، ۱۵۹۰ میلی‌متر عرض و ۱۴۹۰ میلی‌متر ارتفاع است.

محصول مشترک ایران خودرو و سایپا

فاصله محوری این خودرو به ۲۴۳۰ میلی‌متر و وزن آن نیز به ۸۰۰ کیلوگرم می‌رسد. این خودرو در بخش کابین نیز به تریم مشکی و قرمز، شیشه بالابر برقی و نمایشگر بزرگ روی داشبورد مجهز شده است.

محصول مشترک ایران خودرو و سایپا

گفتنی است خودرو مشترک سایپا و ایران خودرو برای عرضه به بازار باید مراحل زیادی را طی کند و در حال حاضر فرایند توسعه آن همچنان ادامه دارد. ایران خودرو و سایپا با دستور وزیر صنعت این محصول را در قالب یک محصول اقتصادی طراحی کردند تا بتواند به جایگزین مناسبی برای پراید تبدیل شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • میرزاعباس خزای

    به نظر من یک کارگر ساده هستم ۳۹سالمه نمی تونم یک ماشین بخرم کمک کنید

  • علیرضا

    من یک جوان ۲۵ساله ام که از یک خانواده کارگر نه پدرم ماشین دارد نه خودم چجوری بتوانیم یک ماشین بخریم آخه انصاف کجا رفته

  • علیرضا

    ماشین ۴ میلیونی رو کردن ۲۰۰میلیون آدم به کی بگه

  • ناشناس

    خدایا خودت کمکمون کن

  • مهرانه

    ای کاش با قیمت زیر 150 باشه که همه بتونن بخرن. خدا رو خوش نمیاد بعضیا فقط حسرت میخورن

  • علی اکبرمرادی

    باسلام.
    61سال ازعمرم میگذرد.هیچوقت نتونستم ماشینی بخرم.باوجودی که پایه یک دارم.چندبارهم برای یک ماشین توقرعه کشی نوشتم اما دریغ.صدافسوس.
    دولت درگذشته اعلام کردکه یارانه بنزین بطورنقدی میدیم به کسانی که ماشین ندادندوووووووو