همسان سازی حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

خبر فوری درباره حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان آغاز شد؟!!

جدیدترین جزئیات در مورد همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان را در این مطلب از سایت ویکی گردی بخوانید.

حقوق بازنشستگان
ویکی گردی:

همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان آغاز شد؟!! هرچند با عقب نشینی دولت و اعلام افزایش سی و هشت درصدی حقوق بازنشستگان غیر حداقل بگیر، پرونده افزایش مستمری سال ۱۴۰۱ بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی بسته شد اما هنوز تکلیف این گروه از بازنشستگان با متناسب سازی حقوقشان روشن نیست. با توجه به روال هر سال حقوق بازنشستگان اوایل سال جدید کمی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود.

مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401 موافقت کرده است و طبق خبر های اخیر به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.

متناسب سازی یا همسان سازی حقوق یکی از مطالبات محقق نشده یکی از موضوعات برنامه پنج ساله ششم توسعه بود که با هدف ترمیم قدرت مزدی عموم بازنشستگان به مرحله اجرا درآمد.

در سازمان تامین اجتماعی نیز این طرح شامل حال جمعیت سه و نیم میلیون نفری بازنشستگان و مستمری بگیران شد اما در نهایت یک و نیم میلیون بازنشسته غیر حداقل بگیر تادیه نشد و این گروه معادل بیست و پنج درصد از مبلغ مستمری که در زمان صدور حکم بازنشستگی آنها صادر شده بود، طلبکار شدند.

در هفته‌های گذشته حتی پیش از آنکه تکلیف افزایش سی و هشت درصدی مستمری غیر حداقلی بگیر این سازمان روشن شود، مسئولان سازمان تامین اجتماعی از آمادگی دولت برای تادیه هرچه سریعتر این بدهی خبر داده بودند.

احتمال اجرای مجدد متناسب‌سازی چقدر است؟

تا به اینجا به نظر می‌رسد که مطالبات مربوط به اجرای باقیمانده برنامه متناسب سازی شامل حال عده معدودی می‌شود و رقم آن نیز چندان قابل چشمگیر نیست.

اما با توجه به تمدید برنامه ششم توسعه برای سال ۱۴۰۱ و نیز احتمال تمدید آن برای سال ۱۴۰۲ این احتمال تقویت می‌شود که ماجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، یکبار دیگر از ابتدا برای عموم بازنشستگان این سازمان عملیاتی شود.

هرچند بعید است که دولت بپذرید تا در ادامه تمدید برنامه ششم توسعه، بخش‌های مربوط به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را یکبار دیگر عملیاتی کند اما در صورتی قرار بر اجرای دوباره این برنامه باشد باید منابع مالی جدیدی برای این کار اختصاص یابد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر