دریافت وام بدون ضامن | ثبت نام وام | وام 200 میلیونی | وام فرزند آوری

وام 200 میلیونی فرزند آوری به کدام خانوارها تعلق می گیرد؟ | جزئیات ثبت نام وام 200 میلیونی

معاون اعتبارات بانک مرکزی جزئیات نحوه ثبت نام وام مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی فرزندآوری برای فرزند سوم را اعلام کرد.

وام
ویکی گردی:

شرایط دریافت وام 200 میلیونی چیست؟ طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و بخشنامه بانک مرکزی در رابطه با تسهیلات قرض الحسنه «ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن»، برخی از افراد واجد شرایط می‌توانند وام ۲۰۰میلیون تومانی دریافت کنند. سررسید بازپرداخت این وام حداکثر ۲۰ساله و با کارمزد سالانه حداکثر چهار درصد در نظر گرفته شده است.

چه کسانی وام ۲۰۰میلیون تومانی دریافت می‌کنند؟

در این طرح خانواده‌هایی که مسکن ندارند و فرزند سوم یا بیشتر آنها، از ابتدای سال ۹۹ به دنیا آمده، می‌توانند ۲۰۰میلیون تومان وام بگیرند. بانک با مشاهده شناسنامه زوجین، فرزند متولد شده و استعلام از ثبت احوال، این شرایط را بررسی می‌کنند. 

تنها خانواده‌هایی می‌توانند این وام را دریافت کنند که علاوه بر برخورداری از شرایط بالا، تاکنون از کمک‌های دولتی و تسهیلات بانکی استفاده نکرده باشند. بانک‌ها با استفاده از سامانه‌های سمات و وزارت راه و شهرسازی، این شرایط را استعلام گرفته و تایید می‌کنند.

به علاوه متقاضیان باید برای تضمین بازپرداخت وام، سفته و یک ضامن معتبر به بانک ارائه کنند.

لازم به ذکر است که تنها سرپرست خانوار یا نماینده قانونی آنها می‌توانند از بانک‌ها برای دریافت این وام تقاضا کنند. همچنین متقاضیان این وام که نسبت به دریافت آن اعتراض دارند، می‌توانند شکایت خود را در سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات بانک مرکزی ثبت کنند.

مطابق قانون بودجه سال جاری، شش بانک به عنوان متولی پرداخت این تسهیلات معرفی شده‌اند. بانک‌های مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک، بانک‌هایی هستند که متقاضیان دریافت وام ۲۰۰میلیون تومان، می‌توانند با مراجعه به آنها، این تسهیلات را دریافت کنند.

جزییات ثبت نام وام مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی برای فرزند سومی‌ها

 

سحابی معاون اعتبارات بانک مرکزی اظهار کرد: در قانون جوانی جمعیت وام ۲۰۰ میلیونی به نام وام ودیعه مسکن فرزند سوم در آن وجود دارد، متقاضیان برای دریافت این تسهیلات به ۶ بانکی که بخشنامه به آن‌ها ابلاغ شده مراجعه کنند.

وی با یادآوری این‌که قانون‌گذار مشخص کرده خانوار‌های فاقد مسکن می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند، افزود: شبکه بانکی در زمان حاضر این ابزار را ندارد وقتی متقاضی به شعبه بانک مراجعه می‌کند نمی‌تواند تشخیص دهد که متقاضی فاقد خانه است یا خیر. در حال برگزاری جلسات متعدد با همکاران در وزارت راه‌وشهرسازی هستیم تا امکان بررسی وضعیت متقاضی را در اختیار این شعب قرار دهند.

وی در عین حال ادامه داد: البته منتظر این لینک هم نماندیم، از بانک‌ها خواستیم برای این که قانون نباید زمین بماند و لازم الاجراست اکتفا کنند به این که وضعیت متقاضی را در سامانه سمات بانک مرکزی رصد کنند و اگر متقاضی تسهیلات مسکن یا جعاله فعالی نداشت، این را بیانگر این بدانند که این متقاضی فاقد مسکن است و این تسهیلات را به آنها پرداخت کنند.

 اوایل اردیبهشت ماه امسال بانک مرکزی  طی بخشنامه‌ای دستورالعمل وام قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن به خانوارهای دارای فرزند سوم را با یک شرط ابلاغ کرده بود.

در بخشنامه بانک مرکزی که براساس جزء (۳) بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به ۶ بانک عامل مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک ابلاغ شده، آمده است:

«بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از محل ۱۰۰ درصد مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه و ۵۰ درصد سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری شبکه بانکی، تسهیلات موضوع جزء (۳) بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور  را با اولویت نخست از طریق بانک‌های عامل تأمین کند. بانک‌ها مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند. مسئولیت حسن اجرای حکم این بند به‌عهده بانک مرکزی و بانکهای عامل و همه مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرا یا تأخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع ذی‌صلاح است.

همچنین تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن (بنا به درخواست خانواده) با بازپرداخت حداکثر ۲۰ساله برای خانواده‌های فاقد مسکن که در سال ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر شده یا می‌شوند به‌میزان ۲۰۰ میلیون تومان اقدام کند. در راستای اجرای جزء (۳) بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، سهمیه هر بانک برای اعطای تسهیلات یادشده مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان تعیین شده است.»

 بر اساس ماده ۳  قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وزارت راه و شهرسازی مکلف است امکان استفاده مجدد از امکانات دولتی مربوط به تأمین مسکن خانوار را برای خانواده‌­ها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر فراهم آورد و این خانواده‌­ها می‌­توانند صرفاً برای بار دوم از تمام امکانات دولتی در این خصوص استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر

  • اسماعیل

    سلام بانک چالدران نمیدن این وام یک سال ثبت نام کردم

  • ناشناس

    سلام من به بانک تجارت رفتم و4ضامن وکارت پایان خدمت می خواد چه طور باید شکایت کنیم