کنسرت های ماه آینده | لب خوانی در کنسرت جرم است

لب ‌زدن خواننده هم جرم شد | لب خوانی در کنسرت ممنوع شد!!

محمود سالاری،معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیا: از ممنوع شدن لب خوانی در کنسرت خبر داد!!

کنسرت
ویکی گردی:

لب خوانی در کنسرت ممنوع شد!! معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حاشیه ایجاد شده در کنسرت خواننده موسیقی پاپ در زاهدان (گرشا رضایی) بیان کرد: کنسرت، یک کار زنده است.، ممکن است خواننده‌ای، روی صحنه، یک لحظه قندش بالا پایین شود یا به دلیل اتفاق یا رفتاری اعصابش تضعیف شود و عنان اختیار کلام از دستش خارج شود و رفتار نسنجیده ای انجام دهد که شورای تخلفات در استان‌ها و شورای عالی تخلفات در تهران، به چنین موضوع‌هایی رسیدگی می‌کند. اینها جرم است، خواننده حق ندارد روی صحنه به مخاطبش بی‌احترامی کند یا حتی اثر یا قطعه‌ای را به صورت لب زدن اجرا کند. اگر چنین موضوعی محرز شود، جرم است و شورای تخلفات برخورد جدی را با تهیه‌کننده، کنسرت‌گذار و خواننده دارد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: معاونت هنری نماینده دولت جمهوری اسلامی است و سیاست‌های این دولت را مبتنی بر مفاهیم انسانی و اسلامی در حوزه‌های مختلف هنری اجرایی می‌کند.

محمود سالاری در گفت وگو با ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت در پاسخ به این سوال که گاهی در فضای مجازی تقسیم‌بندی‌های جناحی از سوی برخی هنرمندان و فعالیت‌های معاونت هنری وزارت ارشاد صورت می‌گیرد، شما معاون هنری کدام دسته از هنرمندان هستید؟ اظهار داشت: معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد دولت جمهوری اسلامی ایران هستم، اینکه هنرمندان بگویند نماینده ما هستید، چنین موضوعی صحت ندارد. برخی از هنرمندان علاقه‌مند به یارکشی هستند، من نماینده هنرمندان نیستم، نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران هستم و باید منویات آن را اجرا کنم.

وی گفت: معاون هنری نیامده است تا هنرمندی، خلاف سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی ایران عمل کند و دولت از او حمایت کند. قرار نیست چنین اتفاقی رخ بدهد. قرار است سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر مفاهیم انسانی و اسلامی در حوزه‌های مختلف هنری را اجرایی کنیم. اگر هنرمندی با این سیاست‌ها و تفکر علاقه‌مند بود، همراهی و مفاهیم اخلاقی را ترویج کند، روی چشم ما جای دارد و حتما در خدمتش هستیم.

سالاری افزود: اگر هنرمندی بخواهد بی‌اخلاقی یا اخلاق لیبرالی را ترویج کند، دلیل ندارد دولت از او حمایت کند. هر فردی که می‌خواهد به جمهوری اسلامی توهین کند، پولش را از همان افرادی بگیرد که به او می‌گویند توهین کند. چه ضرورتی دارد دولت از او حمایت کند؟

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: پول توهین به جمهوری اسلامی ایران، از جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند تامین شود. حمایت‌ها فقط شامل جریانی از هنر است که بتواند منشور هنر جمهوری اسلامی ایران را که امام خمینی (ره) بیان کردند، تقویت کند. هر کس در این جریان و تقویت آن هست، حتما حمایت می‌شود.

وی اظهارداشت: برخی از هنرمندان معتقدند هنر کار دلی است و می‌خواهند کار دلشان را انجام دهند. دولت نمی‌تواند پول بیت‌المال را به هنرمندی بدهد که کار دلش را انجام دهد. از لحاظ اخلاقی، شرعی و عرفی قائل به این موضوع نیستم. هر فردی که می‌خواهد کار دلش را انجام دهد، چه خوب که انجام می‌دهد؛ منابع مالی اش را از جای دیگری تامین کند. منابع مالی دولت جمهوری اسلامی ایران، مختص آثاری است که بتواند جریان هنر اصیل و والای انقلاب اسلامی را پیش ببرد و این دسته‌بندی ماست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر