تعبیر خواب | تعبیر خواب زن حامله | تعبیر خواب حامله شدن | تعبیر خواب بارداری

تعبیر خواب حامله شدن چیه؟ | بارداری در خواب نشانه چیست؟

تعبیر خواب بارداری تعابیر مختلفی از دیدگاه معبران متفاوت دارد. برای خواندن تعبیر خواب بارداری با ما همراه باشید.

تعبیر خواب
ویکی گردی:

تعبیر خواب بارداری و حامله بودن چیه؟ اگر خودتان باردار هستید و در این دوران بسیار خواب زایمان می بینید، چنین خواب هایی بسیار معمول و رایج است. تعبیر خواب بارداری ناشی از هیجان و یا استرس شما برای زایمان و رسیدن به نوزادتان می باشد. چنین خوابی به طور کلی نمادی از توانایی های خاص شما که در حال گسترش و تقویت هستند، می‌باشد‌. همچنین طرح های نو و یا ایده های جالب را نشان می دهد. در ادامه با تعبیر خواب بارداری با ما همراه باشید.

تعبیر خواب حامله بودن از نظر معبران باستانی

دیدن حالت‌های مختلف از حامله بودن از نظر معبران باستانی معانی و تعابیری متعددی دارد. حامله بودن و مادر شدن همان اندازه که در زندگی فرد لذت بخش است، خواب دیدن آن نیز تعابیر خوبی دارد. معمولا حامله بودن به مال و ثروت و یا رسیدن به آرزوهای قلبی تعبیر می‌شود.

تعبیر خواب حامله بودن از نظر محمد ابن سیرین

محمد ابن سیرین از معبران باستانی درباره تعبیر خواب حامله بودن می‌گوید؛ اگر زنی در خواب ببیند که شکمش همچون شکم یک زن باردار بزرگ شده است، بدین معنی است که به ثروت زیادی دست پیدا خواهد کرد که میزان این ثروت با میزان بزرگی شکم او در خواب رابطه دارد.

اگر زنی در خواب ببیند که حامله بوده و دختری را به دنیا آورده است، بدین معنی است که به طور برعکس او صاحب یک فرزند پسر خواهد شد و اگر در خواب ببیند که پسری را به دنیا آورده است بدین معنی است که او زمانی را دچار غم اندوه خواهد شد.

اما اگر مردی در خواب ببیند که زنش حامله بوده و پسری را به دنیا آورده، بدین معنی است که غم‌هایش به پایان خواهد رسید.

تعبیر خواب حامله بودن از نظر ابراهیم کرمانی

ابراهیم کرمانی می‌گوید اگر دختر نابالغی در خواب ببیند که حامله شده است، بدین معنی است که اگر فرزند او پسر باشد، به پدرش مال و ثروتی خواهد رسید و اگر دختر باشد این ثروت به مادرش خواهد رسید.

اگر یک دختر باکره در خواب ببیند که حامله بوده و نوزادی را به دنیا آورده است، بدین معنی است که او کار خوبی را انجام می‌دهد که اثرات آن سال‌ها باقی خواهد ماند.

اگر مردی در خواب ببیند که حامله است و دختری به دنیا می‌‍آورد، بدین معناست که او دچار غم و اندوه خواهد شد و اگر در خواب ببیند پسری را به دنیا آورده است، بدین معناست که به دلیل انجام کار خیری معروف خواهد شد.

اگر فردی در خواب ببیند که پس از بارداری به جای تولد یک نوزاد یک تخم از شکم او بیرون آمده است، بدین معناست که او صاحب یک فرزند ناصالح و کافر خواهد شد.

تعبیر خواب حامله بودن از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی دیدن زن باردار را در خواب اینگونه تعبیر می‌کند که دیدن زن باردار در خواب به معنای رویارویی با گناهان می‌باشد و یا نشان دهنده یک غم است که سنگینی می‌کند.

اگر مردی در خواب ببیند که همسرش باردار است، بدین معنی است که که مسئولیت سخت و سنگینی به او محول خواهد شد.

تعبیر خواب حامله بودن برای یک خانم به معنای غم و اندوه است که سنگینی آن به اندازه سنگینی یک جنین داخل رحم است.

تعبیر خواب حامله بودن از نظر جابر مغربی

جابر مغربی می‌گوید اگر دختر باکره‌ای در عالم خواب باردار شود، تعبیر خواب حامله بودن او معنی خوبی ندارد. اگر کسی تولد نوزادی را از شکم خود ببیند، بدین معنی است که از نسل او فرزندی به دنیا می‌آید که دارای قدم باشکوه و عظمت برای خانواده‌اش است.

تعبیر خواب حامله بودن از نظر امام صادق (ع)

اگر کسی در خواب ببیند که فرزند دختری را به دنیا آورده است، بدین معنی است که از نسل او فرزندی به دنیا خواهد آمد که بزرگتر خانواده خودش خواهد بود.

اگر فردی در خواب ببیند که فرزند پسری به دنیا آورده و فرزندش بلافاصله پس از تولد با او حرف می‌زند، یعنی او در روزهای پایانی عمرش قرار دارد.

تعبیر خواب حامله بودن از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب حامله بودن ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که موضوعات مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند.

منبع: ذهن نو
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر