چه خوردویی اقتصادی است؟ | خوردو های وارداتی

قیمت خودروهای وارداتی چقدر است؟ | آیا خودرو های وارداتی ارزش خرید دارند؟ + فیلم

با توجه به استاندارد جهانی، چه خودرویی خودروی اقتصادی محسوب می شود؟ با ما همراه باشید تا به بررسی این سوال بپردازیم.

قیمت خودرو
ویکی گردی:

قیمت خودرو های داخلی بعد از آزاد شدن واردات خودرو، بشدت کاهش یافت و مردم همچنان امیدوارند این کاهش قیمت خودرو، با واردات خودرو بیشتر شود. دولت اعلام کرد که قصد وارد کردن خودرو های اقتصادی را دارد اما خودرو اقتصادی چه خودرویی است و قیمت خودرو اقتصادی حدودا چقدر است؟

بر اساس استاندارد های جهانی، خودروی اقتصادی خودرویی است که با ۵ یا شش ماه حقوق بتوان آن را خرید یعنی حدود ۳۰ میلیون تومان. پس یا خودروساز باید خودروی ۳۰ میلیونی تولید کند، یا وارد کننده همچین خودرویی وارد کند.

در حال حاضر ارزان ترین خودروی موجود، پراید با قیمت ۲۰۰ میلیون تومان است. این مبلغ معادل ۳۷ ماه حقوق در ایران است. در مسئله واردات هم زمزمه واردات خودرو های ۱۰ هزار دلاری مطرح است. قیمت اولیه چنین خودرویی ۳۰۰ میلیون تومان است. به دلیل بالا بودن قیمت این خودرو ها، نظریه هایی مبنی بر واردات خودروها ۵ یا ۶ هزار دلاری مطرح است که قیمت پایه این خودرو ها نیز تقریبا ۱۵۰ میلیون دلار می شود و باید بررسی شود که آیا این خودرو ها از کیفیت مطلوبی برخورداند یا خیر. 

به همین دلیل بسیاری معتقدند این واردات برای ورود خودروهای چینی بیشتر به کشور است وگرنه طبقات پایین در ایران امید چندانی به داشتن خودرو ندارند چه برسد به خودرویی که بتوان آن را با ۵ ماه حقوق خرید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر