طریقه درست رابه زناشویی | بحران های رابطه زناشویی | آموزش رابطه زناشویی سالم

روش های رفتار مناسب با همسر | رابطه زناشویی

به شما پیشنهاد می کنیم در صورتی که مشکلات رابطه زناشویی شما با همسرتان زیاد است این مطلب را مطالعه کنید

همسر
ویکی گردی:

بسیاری از زوج ها در رابطه زناشویی  به خصوص زمانی که مدتی از ازدواج آن ها گذشته و دچار چالش هایی در زندگی و رابطه زناشویی می شوند ، این سوال را دارند که با همسرم چطوری رفتار کنم ؟ آن ها در مرحله اول نمی دانند که با همسر خود چه رفتاری داشته باشند تا از بروز مشکلات ، جلوگیری کنند و در مرحله دوم ، نمی دانند که چه رفتاری مناسب تر است تا بتوانند بحران های رابطه زناشویی را پشت سر گذشته و سوتفاهمات را حل کنند.در این مقاله نکاتی بیان می شود که در پاسخ به سوال با همسرم چطور رفتار کنم می توانند مفید باشند.

۱-قبل از صحبت کردن فکر کنید.

زوج ها تمایل دارند مسائل کلیدی و داغی را ایجاد کنند که باعث بروز تنش ها و استدلال های مکرر می شود. شما می توانید با انتظار کشیدن و فکر کردن قبل از پاسخ دادن به چیزی که باعث عصبانیت شما شده است ، مشاجره کردن را کاهش دهید. تا ده بشمارید. ممکن است بهتر باشد وقتی مسائل احساسی زیاد نیستند ، درباره موضوعات دشوار بحث کنید.

۲-تسلیم نشوید.

در یک زندگی مشترک ، اوقات خوب ، اوقات بد و  چالش های بسیار وجود دارد.  اگر در زندگی خود مشکلات بسیاری را دارید و مدام از خود می پرسید که با همسرم چطور رفتار کنم ؟ بهتر است بندانید که با تمام این مشکلات ، ازدواج شما قابل دوام خواهد بود.

۳-به همان اندازه که به خودتان و مسائل روزمره اهمیت می دهید ، به ازدواج خود توجه کنید.

یکی از پاسخ های مهم برای سوال با همسرم چطور رفتار کنم  این است که به همسرتان و ازدواج تان توجه کنید و اجازه دهید همسر شما این توجه را ببیند.  مردم مقدار زیادی از وقت ، پول و تلاش خود را صرف منافع خارج از ازدواج خود می کنند.این موضوع می تواند زندگی مشترک شما را سرد و بی هدف کند.خواندن کتاب در مورد ازدواج ، حل تعارض و تکنیک های ارتباطی به ازدواج شما کمک می کند. بهتر است شما و همسرتان هر دو برای فهمیدن با همسرم چگونه رفتار کنم ، این اقدمات را انجام دهید

۴-با همسرتان بهتر از هر کس دیگری رفتار کنید.

حقیقت تاسف آور این است که مردم تمایل دارند با همسرشان بدتر از غریبه ها ، رفتار کنند. خود را حفظ کنید تا به همسرتان نهایت احترام را بگذارید. منافع جداگانه ای داشته باشید ، حتماً فضای خصوصی داشته باشید و به همسرتان نیز در داشتن حریم خصوصی ، کمک کنید. ازدواج مستلزم همبستگی زیادی است ، اما به معنای تبدیل دو نفر به یک نفر نیست.

۵-رویاها و اهداف همسرتان را تشویق کنید.

در یک ازدواج موفق ، یک همسر از موفقیت های دیگری خوشحال است.سران خوب دیگری را در رسیدن به اهداف پرورش می دهند. اوقات اهداف ، مانند تغییر شغلی ، ترسناک هستند و باید با دقت ارزیابی شوند. بهتر است به همسرتان نشان دهید که به او افتخار می کنید و برای موفقیت او خوشحال می شوید. در تمام مسیر در کنار او هستید تا به آرزوهایش برسد.

۶-.فعالیت هایی را پیدا کنید که از انجام آن ها با هم لذت می برید.

واضح است اگر شما فعالیت های کاملاً جداگانه ای داشته باشید ، در نهایت از هم جدا خواهید شد. علاقه ها و لذت های مشترک را پیدا کنید.

مشکلات را بزرگ نکنید.

قدم اول این است که مشکلات درون رابطه یا حتی بیرون رابطه را بزرگ‌تر از حد واقعی شان نکنید. مانند دنیای کار. داشتن اولویت ها مهم است.در خانه و در زندگی زناشویی ، کار شما اولویت بیرون از خانه شماست. اوقات خود و همسرتان را در خانه ، با مشکلات کاری ، دوستی یا خانواده و … ، به صورت مداوم تلخ نکنید.

۸-هر روز از همسر خود ، تعریف کنید.

این منجر به یک رابطه سالم می شود و این کار درستی است ، زیرا همسر شما احتمالاً هر روز کارهای خوبی را انجام می دهد. به او احساس مهم بودن و قدرشناسی را منتقل کنید. حتما خود شما نیز به این احساسات در رابطه نیاز دارید. قدردانی و تعریف موجب افزایش انگیزه افراد برای فرد بهترین بودن ، می شود.

۹-برای ایجاد امنیت مالی با همسرتان سخت تلاش کنید.

یکی از فواید ازدواج ، ایجاد یک سرمایه گذاری مشترک اقتصادی قوی است. با تقویت امنیت مالی شما ، این یکی از مواردی خواهد بود که به شما امکان می دهد احساس خوبی نسبت به یکدیگر و زندگی داشته باشید.

۱۰-شریک همسر خود باشید.

شراکت کنید.درباره فعالیت هایی که انجام می دهید از جمله روزهای کاری و کارهایی که در خانه انجام می دهید ، یکدیگر را آگاه نگه دارید.مانی که هر روز به طور جداگانه در خارج از خانه می گذرانید ، بسیار قابل توجه است.یشه در انتهای روز در مورد چگونگی گذراندن روزتان با یکدیگر صحبت کنید.

۱۱-همیشه بهترین های همسر خود را فرض کنید.

خوشبین باشید. این بهترین رفتاری است که شما می توانید با همسرتان و زندگی مشترک خود داشته باشید.همه افراد سوء تفاهم و نگرانی دارند.اگر اقدامات همسرتان  شما را ناراحت می کند ، کمی صبر کنید و سپس سعی کنید دلیل آن را پیدا کنید.کن است شما متوجه شوید که همسرتان آن طور که شما فکر می کنید ، اشتباه نکرده است….شخصیت او نیست. دچار شک می شویم و توهمی از مسائل و مشکلات در ذهن خود درست می کنیم . این آفت زندگی زناشوییست . خوش…شید و فراموش نکنید که همسر شما چه ویژگی های خوبی دارد و به چه دلیل او را دوست دارید . آرام تر که شدید ، بدون مشاجره با او صحبت کنید و دلایل ناراحتی خود را صادقانه در میان بگذارید.

۱۲-در مورد بچه ها با همسرتان نجنگید .

اختلاف نظر در مورد کودکان می تواند برای ازدواج بسیار مضر باشد. بحث هایتان را خصوصی انجام دهید تا فرزندانتان متوجه نشوند که مخالف هم هستید . در صورت لزوم مشاوره  دریافت کنید تا در هماهنگی و احترام به نظرات مختلف به شما کمک کند .

۱۳-از همسرتان به دوستان و خانواده خود شکایت نکنید .

یک راز دار خوب باشید . شاید این موضوع برای شما ،‌ جلوه ای جدی نداشته باشد . اما یکی از مهم ترین مواردی که در طولانی مدت می تواند زندگی مشترک شما را ، نابود کند ، شکایت کردن و به اشتراک گذاشتن زندگی خصوصی خودتان با دیگران است . اگر نیاز دارید با کسی در مورد ازدواج خود صحبت کنید ، یک متخصص مشاوره زناشویی پیدا کنید .

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۴ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر