ویژگی های ویروس جدید کرونا | پیشگیری از ابتلا به کرونا

علائم جدیدترین سویه کرونا | کرونا واکسن را هم دور می زند!

کرونا در حال انتشار و همه گیری است و حالا طی گزارش هایی به نظر می رسد در برخی موارد حتی واکسن هم نمی تواند جلوی این بیماری را بگیرد.

کرونا
ویکی گردی:

کرونا در دو هفته اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافت و آمار فوتی های کرونا نیز روز به روز در حال افزایش است با این وجود مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را کنار گذاشته اند و استفاده از ماسک  را فراموش کرده اند. به نظر می رسد سویه جدید کرونا بسیار خطرناک تر از سویه های قبلی است به طوری که شاید حتی واکسن هم نتواند جلوی این بیماری را بگیرد.

یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری ضمن بیان علائم بیماران مبتلا به سویه‌های جدید کرونا گفت: دنیا هنوز از شر این ویروس راحت نشده و در حال حاضر بهترین راه پیشگیری همچنان رعایت سه اصل یعنی زدن ماسک، شستن مرتب دست‌ها و فاصله‌گذاری فیزیکی است.

مینو محرز متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: چند روزی است که افزایش بیماران سرپایی را مشاهده می‌کنیم و تخمین زده شده که شهریور ماه به پیک برسیم. وی افزود: هرچه تعداد مبتلایان زیادتر شود، امکان دارد تعداد مرگ و میر بیشتر شود. البته در حال حاضر اکثر بیماران سرپایی هستند و افرادی که جوان هستند و بیماری زمینه‌ای ندارند نوع خفیف را مبتلا می‌شوند.

این متخصص بیماری‌های عفونی مطرح کرد: همچنین افراد دارای بیماری زمینه‌ای مبتلا به سرطان، دیابت پیشرفته، بیماری‌های کلیوی، بیماری‌های قلبی و ریوی و سنین بالا بیشتر در معرض خطرند و امکان دارد نوع شدید بیماری را گرفته و بستری شوند و در نتیجه در این گروه‌ها آمار مرگ و میر بالاتر می‌رود.

محرز گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد واکسن‌گریزی جهش‌های جدید امیکرون یعنی BA4 و BA5 که در اروپا و آمریکا شایع شده، بیشتر بوده و به همین دلیل کمیته علمی ما هم واکسن دز چهارم را برای افراد مسن و بیماری‌های زمینه‌ای توصیه کرده است.

وی در خصوص علائم زیرسویه‌های جدید امیکرون اظهار کرد: علائم بیماران جدید کرونایی شبیه به سرماخوردگی است یعنی سرفه و گلودرد دارند و در برخی از آن‌ها اسهال و علائم گوارشی دیده می‌شود، علائم آن تقریبا شبیه زیرسویه‌های قبلی امیکرون است اما قدرت سرایت و واکسن‌گریزی بیشتری دارد.

محرز ادامه داد: کمیته علمی در هفته‌های قبل هم اعلام کرد که در محیط‌های بسته که تهویه مناسبی ندارند خصوصا در درمانگاه‌ها و مراکز درمانی و بیمارستانی زدن ماسک اجباری است و فقط می‌توان در اماکن باز از ماسک استفاده نکرد.

این متخصص بیماری عفونی گفت: مردم نباید فکر کنند که کرونا تمام شده است و دنیا هنوز از شر این ویروس راحت نشده و در حال حاضر بهترین راه پیشگیری همچنان رعایت سه اصل یعنی زدن ماسک، شستن مرتب دست‌ها و فاصله‌گذاری فیزیکی است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر