بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A11 | معرفی گوشی سامسونگ

گوشی سامسونگ Galaxy A11 | بررسی سامسونگ Galaxy A11

برند گوشی سامسونگ در تولید گوشی های اقتصادی عملکرد بسیار خوبی داشته است. یکی از بهترین گوشی های اقتصادی سامسونگ، Galaxy A11 است که در این گزارش به بررسی آن می پردازیم.

گوشی سامسونگ
ویکی گردی:

برند گوشی سامسونگ در میان مردم از محبوبیت زیادی برخوردارند. یکی از محبوبیت های برند گوشی سامسونگ، تولید گوشی های اقتصادی و با کیفیت است؛ یکی از بهترین آن ها گوشی سامسونگ Galaxy A11 است. با ما همراه باشید تا به معرفی این گوشی بپردازیم.

Galaxy A11  یکی از مقرون به صرفه ترین تلفن های هوشمند سامسونگ است و در اوایل سال 2020 جایگزین Galaxy A10E شد. این تلفن همراه دارای گزینه های ذخیره سازی محدود - 32 گیگابایت یا 64 گیگابایت – است، اما در عوض شما می توانید از بین چند رنگ کلاسیک سامسونگ، از جمله آبی، سفید و مشکی، یکی را انتخاب کنید. سامسونگ گلکسی A11 با سیستم عامل اندروید 10 و One UI 2.1 عرضه شد. از آن زمان به بعد بروزرسانی One UI 3.1 سامسونگ را در ماه مه 2021 دریافت کرده است و اکنون اندروید 11 بر روی آن قابل اجراست.

در مورد سخت افزار داخلی باید بگوییم که سامسونگ در این تلفن همراه از پردازنده اسنپدراگون 450 کوالکام، حداکثر 3 گیگابایت رم و باتری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است. در این تلفن همراه صفحه نمایش 6.4 اینچی HD Plus سامسونگ به کار رفته است. نکته مثبت این است که هنوز جک هدفون در بالای گوشی وجود دارد. همچنین برای انعطاف پذیری صوتی بیشتر، یک بلندگوی مونو در پایین دستگاه تعبیه شده است.

سامسونگ Galaxy A11 در جعبه، دارای یک شارژرUSB-C ، یک جفت ایرباد سفید سیمی و یک ابزار خارج کننده سیم کارت است. که در کل برای گوشی با این قیمت بد نیست.

Galaxy A11 سامسونگ در محدوده قیمتی مشابه OnePlus Nord N100 و Motorola Moto E قرار می گیرد. اگرچه ممکن است Galaxy A12 جدیدترین مدل موبایل از این برند باشد و دارای فناوری جدیدتری باشد، اما هنوز به اندازه برادر قدیمی تر خود در دسترس نیست.

گوشی سامسونگ

مزایای سامسونگ Galaxy A11 

اشتباه کردن در رابط کاربری One UI سامسونگ دشوار است. در واقع، توانایی انجام تقریباً هر کاری با یک دست باعث می شود کار با صفحه نمایش 6.4 اینچی Galaxy A11 بسیار راحت تر از انتظارتان باشد.

سامسونگ Galaxy A11در ابتدا با اندروید 10 عرضه شد، اما در اواسط ماه مه بروزرسانی اندروید 11 خود را دریافت کرد. این سریعترین بروزرسانی سامسونگ نبود، اما به روز رسانی آخرین نسخه Android  با One UI 3.0 مطمئناً به سرعت انجام شد. در این نسخه کنترل های صدا بزرگتر از همیشه هستند و اعلان ها به خوبی نمایش داده می شوند.

سامسونگ با استفاده از گزینه های امنیتی در Galaxy A11 گام های بلندی برداشته است. در این تلفن همراه هم خواننده اثر انگشت و هم قفل صورت تعبیه شده شده است، اگرچه مورد دوم مبتنی بر نرم افزار است، بنابراین از امنیت کمی برخوردار است. در حالی که دستور استفاده اجباری از ماسک های بهداشتنی هنوز برقرار است، استفاده از ویژگی باز کردن قفل صفحه به وسیله چهره، هنوز در خانه کاربردی است. در صورت شکست هر یک از این روش ها، می توانید از روش سنتی باز کردن قفل به وسیله PIN یا الگو استفاده کنید.

Galaxy A11  یک ویژگی کلاسیک که اکثر پرچمداران سامسونگ از وجود آن بی بهره اند را، حفظ کرده است: جک هدفون. قطعا نمی توانیم بدون ابراز علاقه به این ویژگی مفید، به راحتی از کنار آن بگذریم. شما همراه محصول یک جفت ایرباد سیمی نیز دریافت می کنید. این ایرباد برای جلسات طولانی گوش دادن به محتوای صوتی راحت نیست، اما از کیفیت مناسبی برخوردار می باشد.

اگر به دنبال یک گوشی هوشمند مقرون به صرفه هستید، ممکن است نگران دوربین کمی ضعیف تر آن باشید. اما دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی قطعا شما را تحت تاثیر قرار می دهد. مسلماً ضعف هایی به چشم می خورد، اما در نور مناسب عملکرد دوربین خوب است.

آخرین مزیت سامسونگ Galaxy A11 عمر باتری آن است. باتری 4000 میلی آمپر ساعتی، بسیار بزرگ است، و دیگر نباید نگران اتمام شارژ زودهنگام در اثر استفاده از اینترنت سیم کارت باشید. این تلفن همراه با گشت زنی در بین برنامه ها و ویدئوها، یک روز کامل شما را همراهی خواهد کرد.

گوشی سامسونگ

معایب سامسونگ 11Galaxy A 

با وجود اینکه لنز اصلی 13 مگاپیکسلی تاثیرگذار است، اما این قضیه در مورد دیگر دوربین ها صادق نیست. چه سلفی بگیرید و چه عکس فوق عریض، همیشه یک چیز لنگ می زند. عکس های گرفته شده در حالت فوق عریض 5 مگاپیکسلی اغلب نویز دار می شوند و هرگونه بزرگنمایی(فقط دیجیتالی) منجر به از دست رفتن جزئیات می شود. در قسمت سلفی، اغلب تصور می شود که گویی اثر انگشتی بر روی لنز دوربین برجای مانده است. گاهی امکان ثبت سلفی خوب هم وجود دارد، ولی باید بدانید که در داخل خانه، نویز در پس زمینه بسیار بیشتر قابل مشاهده است و نرم افزار دوربین به شدت پوست را صاف می کند.

همچنین برای من سخت بود که از ساختار پلاستیکی براق آن عبور کنم. نه به این دلیل که پلاستیکی بود، بلکه به این دلیل که Galaxy A11 یک جاذب اثر انگشت و ذرات خاک است. پلاستیک به کار برده شده حس بدی را منتقل نمی کند، اما قطعا استفاده از یک پلاستیک مات، مناسب تر بود.

متأسفانه سامسونگ، Galaxy A11 را مجهز به پردازنده Snapdragon 450 کوالکام کرده است. در حالی که این پردازنده در سال های گذشته عملکرد خوبی داشته است، اما Snapdragon 450  در سال 2017 عرضه شده است و قدمت بالایی دارد. اگر سعی کنید با سرعت بین برنامه ها جابجا شوید، گاهی اوقات متوجه تأخیر خواهید شد و بارگیری بازی هایی مانند Pokemon Go بیشتر از حد انتظار طول می کشد. من مطمئن نیستم که دلیل این امر خود پردازنده است یا 2 گیگابایت رم، اما احتمالاً سامسونگ می تواند با ارتقاء مشخصات این مشکل را برطرف کند.

در حالی که به عمر باتریGalaxy A11  در بالا اشاره شد، اما باید بگوییم که عملکرد شارژ چندان رضایت بخش نیست. با شارژر همراه محصول می توانید سرعت 15 وات را دریافت کنید و قطعا باید برای مدتی در کنار پریز برق بنشینید تا تلفن همراهتان شارژ شود. اگر از صفر شروع کنید این کار به راحتی یک ساعت و نیم زمان می برد. هیچ گزینه شارژ بی سیمی برای این محصول وجود ندارد، که با توجه به قیمت آن، چندان تعجب آور نیست.

گوشی سامسونگ

مشخصات کلی Samsung Galaxy A11

ویژگی مشخصات

نمایشگر

6.4 اینچ _ 720 x 1560 (19.5:9)

پردازنده

Qualcomm Snapdragon 450

رم

2 گیگابایت/ 3 گیگابایت

حافظه ذخیره سازی

32/64 گیگابایت eMMC 5.1

دوربین سه گانه پشت

13 مگاپیکسل عریض (f/1.8)

5 مگاپیکسل فوق عریض (f/2.2)

2مگاپیکسل عمق سنج (f/2.4)

دوربین جلو

8 مگاپیکسل (f/2.0)

باتری

4000  میلی آمپر ساعت

شارژ سریع 15 وات

گواهی IP

نرم افزار

عرضه شده با اندورید 10

بروزرسانی به اندروید 11 / One UI 3.1

ابعاد

161.4 x 76.3 x 8mm

177 g

رنگ ها

سیاه، سفید، قرمز، آبی

امنیت

 

اسکنر اثر انگشت روی قاب پشتی

باز شدن قفل با چهره

جمع بندی بررسی سامسونگ گلکسی A11

Samsung Galaxy A11  یک تلفن همراه مقرون به صرفه است. این دستگاه دارای مشخصات متوسطی است و فاقد برخی ویژگی هاست، اما هنوز هم می تواند شما را شگفت زده کند. این دستگاه در زمینه عمر باتری، جک هدفون و دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی امتیاز بالایی کسب می کند. با این حال، Galaxy A11 با پردازنده ای قدیمی، دوربین های ثانویه ضعیف و جذب بالای اثر انگشت، حتما کمی شما را به فکر فرو می برد.

Galaxy A11  سامسونگ از نظر قیمت با OnePlus Nord N100 و Motorola Moto E برابر است و برای افرادی که تجربه کمی از گوشی های هوشمند دارند مناسب است. همچنین می توانید جانشین آن یعنی Galaxy A12 سامسونگ را نیز بررسی کنید. برای بررسی بهترین قیمت موبایل به فروشگاه ما سر بزنید. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر