قیمت خودرو های سمند و تیبا | خودرو های جایگزین سمند و تیبا

قیمت خودرو های جایگزین سمند و تیبا | برنامه خودروسازان برای متقاضیان خرید این خودرو ها چیست؟

قیمت خودرو های جایگزین سمند و تیبا تقریبا هم رده با همین خودرو هاست اما با توجه به اینکه این خودرو ها از کیفیت بالاتری برخوردارند، انتظار می رود قیمت خودرو های جایگزین کمی بیشتر باشد.

قیمت خودرو
ویکی گردی:

 

 قیمت خودرو های سمند و تیبا بعد از اینکه سازمان استاندارد اعتبار ایمنی آن ها را تایید نکرد تغییر کرد. همچنین با توجه به اینکه پلاک گذاری این خودرو های متوقف شده است، باید ببینیم قیمت خودرو های سمند و تیبا در بازار چه تغییری خواهند کرد. برخی خودرو ها مانند شاهین و ساینا، جایگزین این دو خودرو خواهند بود. در این گزارش، قیمت خودرو های جایگزین را بررسی کرده ایم.

سازمان ملی استاندارد اعلام کرد که قرار است خودروسازان در قالب شروطی از جمله «امکان جایگزینی محصولات»، «ارائه خدمات پس از فروش رایگان از سه تا پنج سال»، «رفع عیوب خودروها» و «انعقاد قرارداد جهت رضایت مشتریان» تعهدات خود را در قبال خودروهای موردنظر انجام دهند.

در این بین، امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت از تولید خودروهای جدید به عنوان خودروهای جایگزین خبر داد. قالیباف گفت: تولید خودروهای تیبا،سمند و ساینا از ابتدای مرداد متوقف می‌شود. در نتیجه خودروهای نظیر شاهین CVT ، آریا ، رانا AMT, هایما S8 و آریسان۲ که ضرایب کیفی بالاتری دارند، جایگزین آن‌ها خواهند شد. در مجموع خودروسازان بابت این سه مدل خودرو کمتر از ۵۰ هزار دستگاه تعهد تحویل نداده دارند که طبق هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، شماره‌گذاری خواهند شد.

عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو در رابطه با جایگزینی این خودروها برای سمند، تیبا و ساینا گفت: آریا را نمی‌توان جایگزین تیبا، سمند و ساینا معرفی کرد. زیرا قیمت آن بسیار بالاتر از متوسط قیمت این سه خودرو است. جایگزین محصولات شرکت سایپا، کوییک و جایگزین محصولات ایران‌خودرو سورن است. این جایگزین‌ها از نظر فنی تفاوتی با خودروهای حذف شده ندارد.

او افزود: نکته قابل توجه در رابطه با حذف خودرو این است که این اقدام نباید منجر به افزایش قیمت سایر خودروها شود. تیراژ محصول جایگزین باید به اندازه‌ای بالا باشد تا کمبود عرضه خودروی دیگر جبران شود و بازار به هم نریزد.

 

جعفری ادامه داد: گفته می‌شود خودروهایی که قیمت پایین‌تری نسبت به سایر خودروهای داخلی دارند و تولید آنها نیز متوقف شده، خودروهای وارداتی جایگزین آنها شود. این وعده می‌تواند عملی شود. اما به شرطی که تعرفه واردات صفر شود تا مردم عادی نیز بتوانند آنها را خریداری کنند.

لیست قیمت خودرو های جایگزین

نام خودرو قیمت خودرو
شاهین CVT   ۳۳۰ تا ۳۴۰ میلیون تومان
آریا ۴۵۰ تا ۶۵۰ میلیون تومان
هایما S8 ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان
رانا AMT منتشر نشده
آریسان۲ منتشر نشده
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر