درمان دندان درد با سماق | سماق برای عفونت دندان

با استفاده این ادویه دیگه لازم نیست پول دندون پزشکی بدی

یکی از ادویه های مناسب برای تقویت لثه و مفید برای دندان ها سماق است. در این مطلب از نحوه مصرف سماق برای دندان توضیح دادیم.

سماق
ویکی گردی:

سماق از ادویه های پرفایده برای بدن است که حاوی آنتی اکسیدان زیاد می باشد و برای پیشگیری از سرطان٬ کنترل قند خون و حفظ سلامت قلب مفید است. از دیگر خواص سماق که کمتر کسی از آن اطلاع دارد فواید بی نظیر آن برای دهان و دندان است. در این مطلب از خواص سماق برای دندان بیشتر بخوانید.

فواید سماق برای دهان و دندان

سماق به عنوان یکی از منابع طبیعی ضد باکتریایی و ضد التهابی، می‌تواند برای بهبود و حفظ سلامت دهان و دندان مفید باشد. برخی از مزایای استفاده از سماق برای دهان و دندان عبارتند از:

ضدباکتریایی:

ترکیبات موجود در سماق می‌توانند باکتری‌ها را که عامل اصلی برخی از مشکلات دهانی مانند التهاب لثه و خرابی دندان هستند، کنترل کنند.

ضدالتهابی:

خصوصیات ضد التهابی سماق می‌تواند در کاهش التهابات دهان و لثه موثر باشد.

تقویت روند خونرسانی:

سماق می‌تواند بهبود روند خونرسانی به لثه‌ها را تسهیل کرده و درمان برخی از مشکلات آن‌ها را فراهم کند.

از بین بردن بوی نامطبوع دهان:

استفاده از سماق می‌تواند باعث تازه شدن دهان و از بین بردن بوی نامطبوع دهان شود.

روش استفاده از سماق برای دندان ها

  • برای استفاده از سماق به عنوان یک روش طبیعی برای بهبود دهان و دندان، می‌توانید از محلول‌های حاوی عصاره سماق برای شستشوی دهان استفاده کنید. با این حال، قبل از استفاده، بهتر است با دندان‌پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که استفاده از سماق برای وضعیت شما مناسب است.

  • مقداری سماق روی مسواک ریخته و حداقل یک دقیقه دندان ها را با این ترکیب مسواک کنید. باعث تقویت لثه٬ دندان٬ رفع زخم بد دهان می شود.

منبع: فیت کلاب
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر