روغن سیاه دانه برای چروک پوست | رفع چین و چروک صورت با روغن سیاه دانه

چین و چروک پوستت رو با این روغن گیاهی محو کن

با استفاده از روغن سیاه دانه به پوست خود شادابی بخشیده و تمام چروک ها را از بین ببرید. درباره تاثیرات این روغن بر پوست در ادامه بخوانید.

خاصیت سیاه دانه
ویکی گردی:

روغن سیاه دانه را هم می توان خورد و هم موضعی از آن استفاده کرد. از اصلی ترین خواص روغن سیاه دانه می توان به تقویت و پرپشت کردن موها اشاره کرد همچنین این روغن برای دردهای عضلانی نیز کاربرد دارد. در این مطلب از اینوگیاهی از نحوه استفاده از روغن سیاه دانه برای چروک های صورت گفتیم.

خواص روغن سیاه دانه برای پوست

روغن سیاه دانه، با خواص مرطوب کنندگی، درمانی برای آکنه، بهبود لکه‌های پوستی، کاهش علائم پیری، درمان پسوریازیس و رفع چین و چروک دور چشم، انتخابی ایده‌آل برای داشتن پوستی صاف و یکدست است.

استفاده از روغن سیاه دانه برای دور چشم، باعث از بین رفتن تیرگی، گودی و چین و چروک‌های اطراف چشم می‌شود و خاصیت کشسانی پوست را افزایش می‌دهد.

نحوه مصرف روغن سیاه دانه برای پوست

برای بهره‌مندی از خواص روغن سیاه دانه، کافی است پس از تمیز و خشک کردن پوست، چند قطره از این روغن را بر روی صورت و گردن ماساژ دهید و اجازه دهید تا صبح بر روی پوست باقی بماند.

 

روغن سیاه دانه

 

عوارض مصرف روغن سیاه دانه

درست است که خواص این روغن سال‌ها است به اثبات رسیده است، اما در شرایط خاص بهتر است بدون مشورت با پزشک مصرف نشود. برای مثال خانم‌های باردار و یا آنانی که بچه شیر می‌دهند باید قبل از استعمال این روغن از پزشک خود اجازه بگیرند.

بهتر است قبل از استعمال این روغن بر روی پوست، ابتدا  آن را در ناحیه کوچکی تست کنید. بدین ترتیب اگر به این ماده حساسیت داشته باشید از بروز آسیب‌های جدی جلوگیری می‌شود. فراموش نکنید که این روغن را داخل چشم و‌ دیگر نقاط حساس بدن استعمال نکنید.

بهترین نوع روغن سیاه دانه

هنگام خرید روغن سیاه دانه، بهتر است نوعی را انتخاب کنید که با روش پرس سرد تولید شده و دارای خلوص صد درصدی باشد.

منبع: فرطب
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر