ست کردن پارکت با رنگ فرش | انتخاب فرش برای پارکت | فرش مناسب پارکت طوسی | فرش روی پارکت قهوه ای

فرش مناسب پارکت | هر رنگ پارکتی رو با چه رنگ فرشی ست کنم؟!

انتخاب فرش مناسب پارکت یه هنر هست که هر کسی اون رو نداره؛ اما اینجا می تونین به راحتی یاد بگیرین!

Capture
ویکی گردی:

در چندین سال اخیر استفاده از انواع پارکت به عنوان کفپوش ساختمان و بناهای مختلف بسیار رایج بوده است. برای اینکه دکوراسیون داخلی منازل ظاهری شیک و منحصر به‌ فرد داشته باشد، انتخاب فرش مناسب پارکت حائز اهمیت است. آیا شما هم در منزل خود پارکت دارید؟ اگر جوابتان به این سوال مثبت است؛ با ما همراه باشید تا شما را در انتخاب فرش مناسب پارکت راهنمایی کنیم. در ادامه این بخش از سبک زندگی شما را با انتخاب فرش مناسب پارکت بیشتر آشنا می کنیم!

نکات مهم انتخاب فرش مناسب پارکت؛ از ابعاد مناسب تا چسب فرش

مهم‌ترین نکته برای انتخاب فرش مناسب پارکت، توجه به ابعاد آن است. یادتان باشد پارکت‌ها جلوه‌ای بی‌نظیر به فضا می‌بخشند؛ بنابراین فرش نباید به‌صورت‌کامل آن را بپوشاند. به‌عنوان‌مثال اگر فضای محدودی در اختیار دارید، جلوی مبلمان از فرش 4 متری استفاده کنید. اگر متراژ خانه بالاتر است، با انتخاب فرش‌های ۶ یا ۱۲ متری دکوراسیون منزل را تکمیل کنید.

یکی دیگر از نکاتی که در زمان انتخاب فرش باید به آن توجه کنید، سر خوردن فرش است. عوامل مختلفی باعث سر خوردن فرش روی پارکت می‌شوند. دور دوزی نشدن و جنس نخ فرش از مهم‌ترین دلایل سر خوردن فرش هستند؛ اما نگران نباشد! به کمک راهکارهایی همچون چسب فرش، پد لغزش یا حتی قرار دادن اجسام سنگین می‌توانید از سر خوردن فرش جلوگیری کنید.

سبک دکوراسیون خانه؛ اصلی‌ ترین المان انتخاب فرش

نکته دیگری که باید در زمان انتخاب فرش به آن توجه کنید، سبک دکوراسیون منزل است. شما می‌توانید با تهیه فرش پتینه یا وینتیج، دکور کلاسیک یا حتی مدرن جذابی به‌وجود آورید. این مدل‌ها به‌سادگی با هر سبک دکوراسیونی ست می‌شوند. با‌این‌حال اگر دکوراسیون کلاسیک مدنظرتان است،‌ از فرش‌هایی با تناژ طلایی در کنار پارکت قهوه‌ای کمک بگیرید؛ اما اگر المان‌های خانه مدرن هستند، از فرش‌هایی با رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید. در این شرایط پارکت نیز تیره باشد. 

تناسب رنگ با فرش؛ مهم‌ ترین نکته‌ ای که باید به آن توجه کنید

آخرین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، تناسب رنگ پارکت با فرش است. برای این موضوع ابتدا باید به سبک دکور توجه کنید. دکور کلاسیک نیاز با پارکت‌های قهوه‌ای یا روشن تکمیل می‌شود و دکور مدرن با پارکت‌های تیره. به‌عنوان‌مثال برای دکور کلاسیک بهتر است در کنار پارکت قهوه‌ای یک فرش کرم طلایی جدید خریداری کنید. در ادامه با سه ترکیب رنگی محبوب فرش و پارکت آشنا خواهیم شد.

فرش کرم نسکافه‌ ای؛ فرش مناسب پارکت قهوه ای

یکی از ترکیب رنگی‌های پرتکرار در دکوراسیون‌ها انتخاب فرش کرم نسکافه‌ای مدرن با پارکت‌های قهوه‌ای است. این دو رنگ، در یک خانواده قرار می‌گیرند و به‌خوبی با یکدیگر هم‌پوشانی دارند. اگر دکور مدرنی دارید، از تناژ تیره‌‌تر فرش و پارکت استفاده کنید؛ اما اگر خواهان داشتن فضای کلاسیک هستید، از تناژ روشن این رنگ‌ها کمک بگیرید. همچنین سایر المان‌ها را طلایی انتخاب کرده تا دکوراسیون منزلتان را تکمیل کنید. بدین‌منظور می‌توانید از لوستر و مبلمانی با پایه‌های طلایی نیز کمک بگیرید.

برای پارکت‌ روشن از فرش‌ های طلاکوب کمک بگیرید

اگر منزل شما پارکت‌های روشن دارد، فرش‌های طلاکوب انتخابی مناسب خواهد بود. مدل طلاکوب، یکی از پرفروش ترین طرح فرش ماشینی به‌شمار می‌رود. فرش‌های وینتیج طلاکوب گزینه‌ای عالی برای انواع سبک مدرن و کلاسیک هستند. شما می‌توانید فرش‌های طلاکوب را برای دکور کلاسیک همراه با المان‌های طلایی کنار هم بچینید. برای تکمیل دکور کلاسیک، از لوسترهای بلند، تابلوهای دکوراتیو بزرگ با قاب طلایی استفاده کنید.

فرش‌ های آبی را روی پارکت طوسی پهن کنید

فرش‌های آبی، جلوه‌ای بی‌نظیر به پارکت‌های طوسی می‌دهند. به‌عنوان‌مثال فرش 700 شانه کاشان نقشه گیلدا آبی بهترین انتخاب برای پارکت طوسی در دکوراسیون مدرن است. بهتر است برای خانه‌های مدرن از تناژ رنگی تیره‌تر استفاده کنید. حتی شما می‌توانید روی پارکت‌های طوسی از ترکیب فرش‌های سفید و آبی نیز کمک بگیرید.

جزئیات؛ مهم‌ترین اصل انتخاب فرش مناسب پارکت

در زمان انتخاب فرش مناسب پارکت، اولین و مهم‌ترین اصل، توجه به جزئیات است. ابتدا باید به سبک دکوراسیون خانه توجه داشته باشید. اگر دکوراسیون مدرنی دارید، رنگ‌هایی با تناژ تیره‌تر و در‌ صورت داشتن دکور کلاسیک از رنگ‌هایی با تناژ قهوه‌ای و طلایی کمک بگیرید. در مرحله بعدی باید به تناسب رنگ‌های اکسسوری‌ها توجه داشته باشید. مبلمان راحتی با تناژ رنگی تیره در کنار اکسسوری‌هایی با رنگ خنثی بهترین انتخاب برای دکوراسیون مدرن هستند. حالا نوبت شماست. بهترین فرش مناسب پارکت کدام است؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: فرش کوروش
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر