تمیز کردن یخچال | آموزش تمیز کردن یخچال | مرتب کردن یخچال | نکات تمیز کردن یخچال

10 ترفند کاربردی تمیز کردن یخچال در 3 سوت | یخچال و فریزر رو چجوری تمیز کنم؟

در این مطلب از بخش خانه داری سایت ویکی گردی قصد داریم تا فوت و فن های تمیز کردن یخچال را به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

تمیز کردن یخچال
ویکی گردی:

یکی از چالش هایی که هر خانم خانه داری با آن مواجه است، مرتب نگه داشتن فضای داخل و تمیز کردن یخچال است. سازماندهی فضای داخل یخچال به شما کمک می کند تا به انواع خوراکی ها به راحتی دسترسی داشته باشید و از فاسد شدن مواد غذایی و خریدهای تکراری جلوگیری کنید. در این مطلب از سایت وکی گردی نکاتی در مورد تمیز کردن یخچال و مرتب کردن آن به شما آموزش می دهیم که حتما در دوران خانه تکانی هنگام تمیز کردن یخچال به کارتان می آید.

1- بسته بندی اقلام در بسته های شفاف

آیا مطمئن نیستید که باقی مانده مواد غذایی دیشب را در کدام قسمت یخچال قرار داده اید و غذای کودکتان در کدام ظرف قرار دارد؟ با خرید ظروف شفاف از صرف زمان و جستجوی مواد غذایی درون یخچال جلوگیری کنید. مشاهده آنچه درون هر ظرف قرار دارد، به جستجوی آسان تر مواد غذایی و انواع خوراکی ها کمک می کند.

ترفندهای ساده و کاربردی برای چیدمان مرتب فریزر + عکس

2- تفکیک خوراکی های در حال انقضا

خوراکی ها و مواد غذایی که در انتهای یخچال قرار دارند، اغلب اوقات فراموش می شوند. بنابراین همیشه سعی کنید آنهایی را که تاریخ انقضایشان نزدیک است را در قسمت جلو قرار دهید. با این کار از دور ریختن مواد غذایی جلوگیری کرده و دیگر شاهد یک ظرف خوراکی کپک زده درون یخچال خود نخواهید بود.

3- در دسترس قرار دادن اقلام پرمصرف

مواد غذایی و خوراکی های پرمصرف را در دسترس قرار دهید تا نیاز نباشد دائما دنبال آنها بگردید. فضای درون یخچال را به گونه ای شخصی سازی کنید که عادات غذایی و آشپزی شما را آسان تر کنند.

4- استفاده از کیسه های غذایی سیلیکونی

یکی دیگر از لوازم ذخیره سازی ضروری در یخچال، کیسه های ذخیره سازی سیلیکونی هستند. این کیسه ها قابل استفاده مجدد هستند و برای نگهداری مقدار کم مواد غذایی و خوراکی عالی هستند. علاوه بر این، فضای کمی را درون یخچال اشغال کرده و به مرتب نگه داشتن فضای درون یخچال شما کمک می کنند. می توانید با سرمایه گذاری بر روی یک نظم دهنده یخچال، از هر اینچ مربع یخچال خود نهایت استفاده را ببرید.

سریع‌ ترین راه‌ های از بین بردن بوی بد یخچال + آموزش

5- تنظیم قفسه بندی متناسب با لوازم درون یخچال

اگر یک بطری موجب نامرتب به نظر رسیدن فضای درون یخچال شما شده است، سعی کنید جای مناسبی برای آن پیدا کنید. نیازی نیست یک گالن شیر را درون قفسه های تنگ جای دهید و هر چند وقت یکبار قفسه های درون یخچال را ارزیابی کنید. همچنین لازم نیست پس از هر بار خرید، به سازماندهی فضای درون یخچال فکر کنید. اما گاهی اوقات تهیه فهرستی از نحوه عملکرد اقلام مختلف، می تواند به شما در مرتب نگه داشتن یخچال کمک کند.

6- استفاده از جدا کننده در کشوی گوشت

کشوهای گوشت فریزر اغلب بزرگ و کم عمق هستند. به همین دلیل اغلب اقلام روی هم انباشته شده، برخی در عقب قرار می گیرند و ظاهری نامرتب را درون فریزر شما ایجاد می کنند. توصیه می کنیم از نظم دهنده ها و جدا کننده ها برای دسته‌بندی اقلام مختلف داخل فریزر اعم از گوشت و سبزی استفاده کنید.

7- برچسب زدن مواد غذایی باقی مانده

چسباندن یک تکه نوار چسب با تاریخ انقضا بر روی ظرف غذاها و هر چیزی که در خانه آماده کرده اید، به شما کمک می کند تا از هدر رفتن مواد غذایی جلوگیری کنید. به عنوان مثال باقی مانده غذا نباید بیشتر از 24 ساعت درون یخچال نگهداری شوند و پس از آن میکروب ها در آن شروع به رشد می کنند. در چنین شرایطی می توانید با نگهداری باقی مانده مواد غذایی درون فریزر از فاسد شدن آنها در مدت طولانی تر جلوگیری کنید.

8- جلوگیری از اشغال فضا با جعبه های بزرگ

اگر یک جعبه تا نیمه پر از غذا باشد و نیمه دیگر آن خالی باشد، در واقع قسمت خالی، فضای بیهوده ای را درون یخچال شما اشغال کرده است. زمانی که جعبه مواد غذایی را باز کردید، جعبه آن را کنار بگذارید و باقی مانده را به یک کیسه یا ظرف کم جا منتقل کنید.

راهکارهای ساده، برای افزایش عمر یخچال + ویدیو

9- دانستن نحوه نگهداری مناسب هر ماده غذایی

قطعا نحوه نگهداری انواع توت‌ با کرفس متفاوت است. با دانستن بهترین راه برای نگهداری هر کالا، از فاسد شدن آنها جلوگیری کرده و به تازه نگه داشتنشان کمک کنید.

10- استفاده از روکش طبقات

طبقات یخچال و فریزر را با روکش های قابل شستشو بپوشانید. این کار از کثیف شدن قفسه های درون یخچال با انواع خوراکی ها و باقی مانده مواد غذایی جلوگیری کرده و به محافظت از قفسه ها کمک می کند. علاوه بر این، دیگر نیازی به شستن قفسه ها نخواهید داشت.

منبع: باتو
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر