موچی | طرز تهیه موچی | مواد لازم موچی

موچی ژاپنی؛ دسری راحت و خوشمزه + طرز تهیه و نکات

اگر اسم موچی به گوش‌ تان نخورده،موچی یک خوراکی محبوب کشورهای آسیای شرقی به ویژه ژاپن و کره است که به صورت دسر هم سرو می‌شود. برای آموزش تهیه موچی با ما همراه باشید.

موچی
ویکی گردی:

موچی یک نوع کیک برنجی می باشد که البته میشود با آرد گندم و غلات هم آن را تهیه کرد. ولی نوع اصلی موچی با نوعی برنج دانه کوتاه مخصوص همان کشورها به نام «موشیگوما» یا «موچی‌ گومه» تهیه می‌شود. برای درست کردن موچی، برنج را کوبیده سپس می‌پزند و خمیر می‌کنند.

این خوراکی انرژی‌ بالایی دارد و به همین دلیل بین سامورایی‌ها هم محبوب بوده،اندازه کوچک و در عین حال مقوی بودن، آن را به غذایی مناسب تبدیل کرده بود،جالب است بدانید صدای کوبیدن برنج در هاون‌ها در زمان‌ قدیم، نشانه به جنگ رفتن  جنگجویان بوده است.

گز خوشمزه با طعم اصیل اصفهانی رو تو خونه درست کن + طرز تهیه

مواد لازم تهیه موچی:

  • آرد برنج ۲۰۰ گرم
  • شکر ۵۰۰ گرم
  • نشاسته ذرت  ۱/۲ لیوان دسته دار
  • آب ۱۸۰ میلی لیتر

ابتدا همه مواد را با هم مخلوط کنید تا به حالت خمیری دربیاید،خمیر را به روش مخصوص بپزید سپس خمیر را باز کنید و قالب بزنید،در آخر داخل خمیر موچی را با مواد دلخواه خودتان پر کنید.

مراحل طرز تهیه موچی

مرحله اول طرز تهیه موچی:

آرد برنج را دو بار الک کنید،بعد آرد و شکر را با آب درون کاسه‌ با هم مخلوط کرده مواد را با دست ورز بدهید تا خمیر یکدست و صاف شود.

شیرینی لندو زاهدانی رو تو خونه حاضر کن + طرز تهیه و نکات

مرحله دوم طرز تهیه موچی:

یک قابلمه با سایز متوسط انتخاب کنید و تا نصف آن آب بریزید و روی شعله بگذارید و اجازه بدهید تا آب بجوشد،یک صافی در آن قرار دهید. خمیری که قبلا درست کردید،داخل ظرف پیرکس قرار دهید و ظرف را داخل صافی یا آبکش بگذارید.

مرحله سوم طرز تهیه موچی:

روی قابلمه دمکنی بگذارید،شعله متوسط باشد،تا در ۱۵ دقیقه خمیر با بخار آب بپزد. سپس شعله را خاموش کنید و خمیر را از ظرف خارج کنید. دوباره خمیر را ورز بدهید تا حالت سفت و ژلاتینی بگیرد.

مرحله چهارم طرز تهیه موچی:

در این مرحله روی سطح کار را نشاسته ذرت بریزید و خمیر را روی آن ورز بدهید سپس با وردنه باز کنید،تا کاملا نازک شود.

مرحله پنجم طرز تهیه موچی:

سینی فر را چرب کنید یا کف سینی کاغذ روغنی بیندازید. خمیر نازک پهن شده را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. ۱۵ دقیقه کافی است.

مرحله ششم طرز تهیه موچی:

سپس آن‌ را با کاتر گرد برش بزنید. خمیرها را بتکانید تا نشاسته ذرت از روی آن‌ها بریزد،خمیرها را کف دستتان بگذارید و داخل آن را با موادی که دلخواهتان است مثل بستنی،میوه،شکلات و … پر کنید.

باقلوای یزدی رو به روش بازاری های یزد درست کن + طرز تهیه

مرحله هفتم طرز تهیه موچی:

در این مرحله،خمیرها را به شکل گلوله‌ای بپیچید و فرم دهید. سپس آن‌ها را کنار هم یک ظرف بگذارید. روی خمیرها را سلفون بکشید و ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

 

منبع: نارمیلا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر