دسر ایتالیایی | زابایون ایتالیایی | طرز تهیه زابایون | مواد لازم زابایون

با زرده تخم مرغ و شکر دسر ایتالیایی درست کن + طرز تهیه زابایون

همه چیز را درباره طرز تهیه دسر زابایون و نکاتی برای خوشمزه‌ تر شدن آن را در این مقاله از سایت ویکی گردی نوشته‌ ایم.

زابایون
ویکی گردی:

زابایون یکی از کلاسیک‌ ترین دسرهای ایتالیایی است که بافتی خامه‌ای و غلیظ دارد. ایتالیایی‌ها در تعطیلات کریسمس این کاستارد ایتالیایی را روی انواع کیک ریخته و با میوه‌های تازه سرو می‌کنند. طرز تهیه دسر زابایون کار سختی ندارد. شما فقط به تعدادی تخم‌مرغ تازه  و کمی مهارت در استفاده از همزن برای تهیه زابایون نیاز دارید!

مواد زیر را برای تهیه دسر زابایون برای ۵ نفر آماده کنید:

  • زرده تخم‌مرغ: ۵ زرده بزرگ یا ۶ زرده متوسط
  • شکر: ۶ قاشق غذاخوری
  • آب انگور: ۶ قاشق غذاخوری

با ماست پخته شده یه دسر هندی خوشمزه درست کن + طرز تهیه

اگر به شکل ظاهری دسر مشکوفی قزوین نگاهی کنید، متوجه شباهت بافت غلیظ و خامه‌ای دسر زابایون با این دسر سنتی ایرانی خواهید شد. البته در دسر مشکوفی قزوین به علت استفاده از زعفران دم‌کرده شاهد رنگ زرد پررنگ‌تری هستیم. نکته جالب‌توجه اینجاست که در مواد لازم تهیه این ۲ دسر به‌سختی ترکیبات مشابهی پیدا می‌شود. در کنار طرز تهیه دسر ایتالیایی زابایون، مقاله طرز تهیه مشکوفی قزوین یکی از قدیمی‌ترین دسرهای ایرانی را از یاد نبرید.

مراحل تهیه دسر زابایون

مدت‌زمان آماده‌سازی دسر زابایون ۱۵ دقیقه است.

یک قابلمه بزرگ انتخاب کرده و آن را تا نیمه آب کنید. قابلمه را روی حرارت بگذارید تا آب آن داغ شود. سپس یک کاسه بزرگ بردارید و زرده‌های تخم‌مرغ و شکر را درون آن بریزید و با همزن برقی کاملا هم بزنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که مخلوط زرده و شکر کاملا غلیظ و کرمی رنگ شود.

کاسه‌ای که قرار است در آن دسر درست کنید باید بتواند بدون اینکه با آب درون قابلمه برخوردی داشته باشد، روی آن قرار بگیرد. کاسه را روی قابلمه بگذارید و مطمئن شوید که کاسه با آب داغ برخوردی نداشته باشد. در این مرحله آب انگور را اضافه کرده و با همزن دستی مخلوط را هم بزنید. بین ۵ تا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا ترکیب زرده تخم‌مرغ، شکر و آب انگور شبیه کاسترد شود. اگر خطی روی دسر زابایون ایجاد کردید و بعد از چند ثانیه ناپدید نشد، غلظت دسر به حد مناسبی رسیده است و آن را از روی حرارت بردارید. در غیر این صورت دوباره به‌ هم‌زدن ادامه دهید.

پس از آماده‌شدن دسر آن را در لیوان‌ها یا ظرف‌های مناسب بریزید و با میوه‌های موردعلاقه خود سرو کنید. این دسر به دو صورت سرد و گرم در فصل‌های متفاوت خورده می‌شود. اگر می‌خواهید دسر را سرد استفاده کنید، آن را چند ساعتی در یخچال بگذارید.

به جای باسلوق، لوکوم استانبولی درست کن!! + طرز تهیه

فرهنگ غذاهای ایتالیایی مملو از غذاهای هیجان‌انگیز و شیرینی‌های خوشمزه است. پیتزای ایتالیایی یکی از محبوب‌ترین غذاهای دنیاست که همه با اشتیاق زیادی آن را می‌خورند. در مقاله رسپی غذاهای ایتالیایی می‌توانید تعدادی از معروف‌ترین دستور‌ غذاهای ایتالیایی را یاد بگیرید.

نکات زیر را برای خوشمزه‌تر شدن دسر زابایون رعایت کنید:

  •     از تخم‌مرغ‌های بسیار تازه برای تهیه زابایون استفاده کنید.
  •     از یک کاسه بزرگ مقاوم به حرارت برای آماده‌کردن دسر زابایون استفاده کنید.
  •     هم‌زدن را مدام انجام دهید. در غیر این صورت، تخم‌مرغ‌ها شروع به سفت شدن می‌کنند.
  •     نسبت تخم‌مرغ به شکر و آب انگور را رعایت کنید. برای هر زرده متوسط یک قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق غذاخوری آب انگور نیاز است.
منبع: تبرک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر