فریزر | چیدمان فریزر | مرتب کردن فریزر | چیدن فریزر

ترفندهای ساده و کاربردی برای چیدمان مرتب فریزر + عکس

در این بخش از ترفندهای خانه داری سایت ویکی گردی با ما همراه باشید تا نحوه صحیح چیدمان فریزر را بیاموزید.

فریز کردن
ویکی گردی:

چیدمان فریزر اصول خاصی داره که اگر بدونی دسترسیت به مواد غذایی بهتر میشه و از فضای کشوها بهترین استفاده رو میبری. چیدمان فریزر هم مثل یخچال اگه مثل یخچال درست بشه مواد غذایی داخل اون به صورت سالم تر نگهداری میشن و کار اهالی خونه برای استفاده از این وسیله  راحت تر میشه. توی این مقاله میخوایم شما رو با نحوه و اصول چیدمان فریزر آشنا کنیم.

استفاده از ظروف مخصوص فریزر

برای قرار دادن مواد غذایی داخل فریزر باید از ظرف های پلاستیکی مخصوص استفاده کرد. این نوع ظروف به خاطر ویژگی هایی که دارن، سبب حفظ ارزش غذایی مواد شده و اونها رو به مدت طولانی تری سالم و تازه نگه میدارن.

گذاشتن این خوراکی ها در فریزر ممنوع

برای شناسایی این نوع ظروف پلاستیکی باید علامت دونه برف روی اونها حک شده باشه. کیسه های پلاستیکی زیپ دار هم برای نگهداری مواد غذایی داخل فریزر مناسب هستن.

دمای کمتر در طبقات پایین ترجالبه بدونید قسمت پایین فریزر دمای کمتری از کشوهای بالاتر داره و بهتره مواد غذایی مانند انواع گوشت رو در کشوهای پایین قرار بدید. اینطوری اگر خونابه گوشت ها از ظرف یا پلاستیک خارج بشه روی مواد غذایی کشوهای پایین تر نمیریزه.

چیدمان فریزر

مواد غذایی رو عمودی قرار بدید

اگر زیپ کیپ ها، ظروف کم عمق و مواد غذایی که داخل پلاستیک فریزر پهن شده هستن رو به صورت عمودی قرار بدید باعث میشه تا دسترسی شما به اونها راحت تر باشه. تا جای ممکن سبزیجات و مواد غذایی مثل گوشت چرخ شده رو داخل پلاستیک مخصوص فریزر به صورت پهن شده و کم عمق بسته بندی کنید چون در فریزر جای کمتری میگیرن و همینطور در زمان استفاده زودتر یخ زدایی میشن.

(ویدیو) بهترین روش فریز کردن مواد غذایی با کمترین فضا!

چیدمان فریزر

استفاده از وسایل مخصوص فریزر

تقسیم‌ کننده‌ ها، سبدها و سطل‌ های مخصوص فریزر همگی کار شما رو برای چیدمان فریزر راحت تر میکنن. در بازار بگردید و ابزاری که بیشترین کمک رو در این زمینه به شما میکنن پیدا کنید.

ترفندهای طلایی برای فریز کردن خورشت + نکات

چیدمان فریزر

چیدمان مواد غذایی بر اساس تاریخ انقضا

در هنگام قرار دادن مواد غذایی در فریزر به تاریخ انقضای اونها توجه کنید. مواد با فرصت کمتر برای استفاده رو جلوتر و در دسترس تر قرار بدید و برعکس. اینطوری مواد غذایی در بهترین زمان استفاده میشن و از خراب شدن و دور ریختن اونها جلوگیری میشه.

چیدمان فریزر

آمار فریزر خودتون رو داشته باشید

لیستی از مواد غذایی داخل فریزر خود تهیه کنید تا موردی فراموشتان نشود. بعد از هر بار خرید لیست خودتون رو به روز رسانی کنید تا بهتر بتوانید استفاده از اقلام داخل فریزر رو مدیریت کنید.

برای فریز کردن گوجه فرنگی از این روش استفاده کن! + فیلم

چیدمان فریزر

منبع: شایا نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر