حلوا | حلوا سنگ شکنو | حلوای دامغانی | طرز تهیه حلوا سنگ شکنو

طرز تهیه حلوا سنگ شکنو خوشمزه و ساده به روش دامغانی + نکات

حلوا سنگ شکنو یکی از انواع حلواهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که بافت و طعم بی نظیری دارد. در ادامه با روش تهیه حلوا سنگ شکنو با ما همراه باشید.

حلوا سنگ شکنو
ویکی گردی:

حلوا سنگ شکنو یکی از انواع حلواهای خوشمزه و سنتی می باشد که در کمترین زمان و با مواد اولیه بسیاری کمی تهیه می شود. ظاهر حلوا سنگ شکنو در اکثر وقت ها مانند لوزی است که البته شما می توانید به هر شکلی که دوست داشتید آن را در بیاورید. در این مطلب طرز تهیه حلوا سنگ شکنو با طعمی عالی را به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم حلوا سنگ شکنو

  • آرد گندم    ۵۰۰ گرم
  • شیره انگور    ۵۰۰ گرم
  • کنجد بو داده    به مقدار کافی

حلوا مسقطی بوشهر رو با این روشی که من می گم بپز + طرز تهیه

طرز تهیه حلوا سنگ شکنو

مرحله اول

برای تهیه حلوا سنگ شکنو خوشمزه در ابتدای کار شیره انگور را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کاملا گرم شده و بجوشد. حالا آرد را درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله دوم

در ادامه آرد را به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شده و تغییر رنگ پیدا کند. زمانی که آرد به رنگ نخودی درآمد کنجد بو داده شده را به همراه شیره انگور به تابه اضافه کرده و با سرعت العمل بالا هم می زنیم.

مرحله سوم

زمانی که آرد و شیره انگور یکدست و یکنواخت شد، تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و حلوا را به صورت داغ ورز می دهیم تا کاملا منسجم شود. حالا مقدار زیادی از حلوا را برداشته و در دست به خوبی فشرده و منسجم می کنیم.

اگه از حلوا های تکراری خشته شدی کیک حلوا بپز + طرز تهیه

مرحله چهارم

حالا روی یک سینی مقداری روغن و کنجد ریخته و حلوا را روی آن قرار می دهیم و مجددا روی حلوا مقداری کنجد ریخته، سپس با دست یا وردنه پهن می کنیم. در ادامه اطراف ترک خورده حلوا را با دست صاف و یکدست می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله حلوا را به اندازه و فرم دلخواه برش زده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس به دلخواه با پودر پسته تزیین می کنیم. توجه داشته باشید رنگ و غلظت حلوا بستگی به سلیقه شما دارد. نوش جان.

منبع: چی شی
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر