انتخاب کفپوش | انواع کفپوش | نکات انتخاب کفپوش‌

راهنمای انتخاب کفپوش مناسب برای خانه

انتخاب کفپوش مناسب برای منزل و یا حتی محل کار علاوه بر زیبایی و جلوه ای که دارد می تواند سبک دکوراسیون را نیز تغییر دهد

انتخاب کفپوش
ویکی گردی:

امروزه انتخاب کفپوش خانه اهمیت زیادی دارد. چه از کفپوش های چوبی مانند پارکت لمینت استفاده کنید و چه کفپوش های دیگر مانند سنگ، موکت و یا سرامیک، در هر صورت انتخاب کفپوش مناسب می تواند فضای منزل شما را تا حد زیادی عوض کند و جلوه دیگری به آن ببخشد. نکات مهم در انتخاب کفپوش را برایتان نوشتیم.

 

نکات انتخاب کفپوش‌ها

کفپوش‌ها را نمی‌توان مانند وسایلی از جمله قاب عکس، مبلمان و… به راحتی عوض کرد. این کار دردسرهای فراوانی دارد. بهتر است در انتخاب و استفاده از آن‌ها بیشترین دقت و توجه را داشت.

رنگ کفپوش

توجه به نکاتی مانند رنگ کفپوش‌ها و پارکت، باید از اولین مواردی باشد که به آن توجه می کنید. رنگ، تاثیری مستقیم بر دکوراسیون داخلی دارد. همچنین سبب زیبایی فضای داخلی می‌شود. امروزه رنگ‌های بسیار متنوعی در هر طیف و تناژی موجود هستند.

جنس کفپوش

در انتخاب و استفاده از کفپوش و پارکت باید به جنس آن‌ها به شدت توجه داشت. راه رفتن‌های مکرر، چیدن انواع وسایل بر روی آن‌ها، تحمل وزن مناسب و… از مواردی هستند که در انتخاب پارکت موثر است. یک پارکت مناسب باید مقاوم و باکیفیت باشد.

انواع کفپوش‌ها

موکت

 موکت یکی از قدیمی‌ترین کفپوش‌هایی است که در منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین می‌تواند یک کفپوش مناسب برای پذیرایی باشد. کسانی که از موکت استفاده می‌کنند، تمام کف اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی خود را با آن می پوشانند. اگر فضای پذیرایی شما کوچک است، موکت‌های ساده با رنگ روشن و پرز کوتاه را انتخاب کنید.

موکت

پارکت

پارکت‌ها از انواع کفپوش‌های چوبی هستند که به منزل شما حالتی لوکس و کلاسیک می‌بخشند. پارکت‌ها انواع، اشکال و رنگ‌های مختلفی دارند. از انواع پارکت‌ها می‌توانیم به بلوط، کاج و آلبالو اشاره کنیم. حتی بافت چوب و میزان سختی و ضخامت آن نیز می‌تواند متفاوت باشد.

پارکت‌ها در برابر آب و رطوبت مقاوم نیستند و به مراقبت زیادی احتیاج دارند. به همین دلیل پارکت‌ها کمتر از کفپوش‌های دیگر توسط مردم انتخاب می‌شوند. اگر قصد نصب پارکت دارید در زیر آن یک عایق ضد رطوبت نصب کنید.

پارکت

لمینت

لمینت‌ها الوارهای مصنوعی با روکش طرح چوب هستند. در واقع آن‌ها از متراکم شدن چند لایه چوب با یک روکش طرح چوب ساخته شده‌اند. ضخامت این کفپوش‌ها معمولا بین ۶ تا ۱۲ میلی متر است. هر چه رفت و آمد بیشتر باشد، باید کفپوش‌هایی با ضخامت بیشتر خریداری شود. از مزایای این کفپوش، قابلیت جابجایی آسان و تعویض قسمت‌های مختلف آن است.

از معایب این کفپوش، عدم مقاومت آن در برابر آب و ایجاد سر و صدا در هنگام راه رفتن است. علاوه بر آن هر نوع آلودگی، خیلی زود به لمینت‌ها نفوذ می‌کند. همچنین به شدت در معرض خراشیدگی قرار دارند. بنابراین از کشیدن اسباب و اثاثیه بر روی آن‌ها خودداری کنید. با توجه به این اوصاف می‌توانید نسبت به انتخاب آن بهتر تصمیم بگیرید.

کفپوش لمینت

نکات انتخاب کفپوش مناسب

کفپوش سالن پذیرایی

کفپوش های چوبی چه از نوع طبیعی و چه از نوع لمینت بهترین گزینه برای سالن پذیرایی است ، بهتر است بهمراه آن از فوم سایلنت بعنوان زیر ساز برای کاهش سروصدا نیز اسنفاده کنید و البته اکثر خانم ها فرش را نیز به عنوان جزء تکمیل کننده کف سالن پذیراییشان اضافه می کنند.

کفپوش اتاق خواب

اتاق خواب باید القا کننده آرامش و راحتی باشد بر این اساس پیشنهاد ما این است که یک کفپوش نرم و گرم همانند فرش و موکت را برای این بخش از منزلتان انتخاب کنید و یا اگر هر نوع کفپوش دیگری استفاده کرده اید بخشی از آن را با فرش و موکت بپوشانید تا سرو صدا را کم کند و همچنین پاهایتان احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

کفپوش اتاق کودک

کفپوش مورد نظر برای این محیط باید با توجه به میزان کنترل سروصدا و همچنین تامین امنیت انتخاب شود که فرش و موکت بهترین گزینه است که هم خطری کودک را تهدید نمی کند وهم اینکه در برابر تحرکات مداوم کودک سرو صدا را کنترل می کند.

کفپوش اتاق تلویزیون

اینکه برای تماشای فیلم مکان ویژه ای در منزلتان در نظر گرفته اید نشان دهنده اینست که نمیخواهید سرو صداهای اضافی مزاحم تماشای فیلم و یا گوش دادنن به موسیقی شما شود پس در مرحله اول آکوستیک بودن محیط اهمیت دارد، ازین جهت موکت ها و کفپوش های پنبه ای که عایق صوتی خوبی بشمار می روند مناسب ترین گزینه برای این محیط است.

کفپوش آشپزخانه

برای محیط آشپزخانه به دلیل فضای ویژه و وجود رطوبت و همینطور امکان ریختن مواد داغ بر روی کف و همچنین ایستادن مداوم در این محیط کفپوش های پنبه ای بهترین گزینه می باشند ، این کفپوش ها که ظاهری شبیه کفپوش های لمینتی دارند به علت وجود چوب پنبه در برابر رطوبت و سوختن مقاومند و همچنین حالتی ارتجاعی دارد که وقتی طولانی مدت بر روی ان می ایستید تفاوت آن را بر روی پاهایتان احساس می کنید.

 

 

منبع: ترین تاپ
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر