کرم پودر | انواع کرم پودر

راهنمای انتخاب کرم پودر برای پوست های مختلف

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی انتخاب یک کرم پودر مناسب برای انواع پوست های مختلف بپردازیم. با ما همراه باشید

کرم پودر
ویکی گردی:

 یکی از سخت ترین مراحل در هنگام خرید لوازم آرایشی، انتخاب یک کرم پودر خوب و مناسب است؛ زیرا انتخاب کرم پودر که با نوع پوست تناسب داشته باشد و از نظر نوع بافت نیز با جنس پوست هماهنگ باشد، کار سخت و دشواری است. برای انتخاب کرم پودر ، ابتدا باید نوع پوست خود را مشخص کنید.

معمولا پوست افراد به صورت چرب، خشک، حساس یا مختلط است. برای پوست های چرب، کرم پودرهایی که میزان چربی کمتری دارند، مناسب تر هستند؛ در حالی که برای پوست های خشک، کرم پودرهای حاوی مواد مرطوب ‌کننده توصیه می ‌شوند.

(فیلم) با این ترفند پوشانندگی کرم پودر رو بیشتر کن!

برای پوست های حساس نیز محصولات بدون عطر و مواد افزودنی بهترین گزینه محسوب می شوند. علاوه بر جنس پوست، تطابق رنگ کرم پودر با رنگ پوست نیز حائز اهمیت می باشد.

 انتخاب کرم پودر بر اساس تناژ پوست

برای انتخاب کرم پودر بر اساس تناژ پوست، ابتدا باید تناژ پوست را تشخیص داد. اگر پوست فرد روشن است، باید از کرم پودر هایی با تناژ روشن استفاده کند. برای پوست هایی که تناژ متوسط دارند یعنی نه تیره هستند نه روشن، کرم پودر های تناژ متوسط، مناسب هستند. برای پوست تیره نیز از کرم پودری با تناژ تیره تر استفاده می شود. همچنین، برخی از کرم پودر ها پوشش متوسط یا بالا دارند که شما می توانید با توجه به نیاز و جنس پوست خود، یک کرم پودر مناسب را انتخاب و خریداری کنید. برای انتخاب کرم پودر بر اساس تناژ پوست، باید به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

تناسب رنگ:  برای تناژ روشن، از کرم پودر هایی با رنگ های سرد و روشن، برای تناژ متوسط از کرم پودر های میانه و طبیعی و برای تناژ تیره از کرم پودر هایی با رنگ های گرم و تیره استفاده می شود.

نوع پوست: برای پوست چرب، از کرم پودرهای مات یا فاقد چربی، برای پوست خشک از کرم پودر های مرطوب ‌کننده و برای پوست های حساس، به دنبال کرم پودرهای بدون عطر و مواد افزودنی باشید.

تست روی پوست: همیشه قبل از خرید کرم پودر، مقداری از آن را روی قسمت کوچکی از پوست تست کنید تا مطمئن شوید که رنگ و فرمول آن با پوست شما سازگار است و علاوه بر این، به آن حساسیت ندارید.

اگه نمی خوای پوستت کیکی بشه اینجوری کرم پودر بزن!

در هنگام انتخاب کرم پودر باید به چه نکاتی توجه کرد؟

هدف از زیرسازی آرایش و زدن کرم پودر این است که پوستی صاف و یکدست داشته باشید. در هنگام انتخاب و خرید کرم پودر باید به نکات مهمی چون جنس پوست، تطابق رنگ کرم پودر با نوع پوست، تعیین آندرون یا رنگ زمینه پوست، انتخاب نمای نهایی و تست قبل از خرید توجه کنید تا بتوانید خریدی مناسب و اصولی تر داشته باشید. در ادامه موارد گفته شده را به طور مختصر توضیح خواهیم داد.

نوع پوست

اولین و مهمترین گام در هنگام خرید کرم پودر، تشخیص نوع پوست است. برای خرید یک کرم پودر مناسب در ابتدا باید در مورد ضرورت ها و نیاز های پوست خود، اطلاعات کافی داشته باشید. جنس پوست در افراد مختلف، متفاوت است و به انواع پوست های مختلف مانند پوست خشک، چرب، حساس و مختلط تقسیم بندی می شود که در ادامه بیشتر در مورد آن ها توضیح خواهیم داد.

پوست های خشک

پوست خشک، پوستی است که در اثر کمبود رطوبت و کاهش ترشح روغن‌ های طبیعی پوست، مستعد خشکی می شود. پوست های خشک به سرعت ترک خورده و دچار آسیب می شوند. افرادی که پوست آن ها خشک است، به دلیل کمبود رطوبت، دچار پیری زودرس و چین و چروک خواهند شد؛ به همین دلیل باید از کرم پودر هایی استفاده کنند که متناسب با نوع پوست ایشان است و حاوی مواد مرطوب کننده و آبرسان می باشد. این کرم پودر ها علاوه بر آبرسانی پوست، قدرت پوشش دهی بسیار بالایی نیز دارند.

پوست های چرب

پوست های چرب پوست هایی هستند که میزان تولید روغن ‌های طبیعی در آن ها بیشتر از حد معمول است. افرادی که پوست آن ها بیش از حد چرب است، باید از کرم پودر های مایعی که فاقد چربی هستند، استفاده کنند. فرمولاسیون این کرم پودر ها به گونه ای است که با جذب چربی ها، پوستی مات و صاف را به فرد هدیه می دهند. کرم پودر هایی که حاوی مواد معدنی هستند نیز برای پوست های چرب، گزینه مناسبی هستند.

 پوست مختلط

پوست مختلط پوستی است که ویژگی‌ های پوست خشک و چرب را همزمان دارد. در پوست های مختلط، برخی از نقاط صورت مانند پیشانی، بینی و چانه چرب است و برخی نقاط دیگر مانند گونه، اطراف چشم ها یا خطوط چانه بیشتر دچار خشکی می شوند. افرادی که پوست آن ها مختلط است، می توانند از کرم پودر های پوست چرب و خشک همزمان با هم استفاده کنند. همچنین این افراد باید از مصرف کرم پودر هایی که حاوی ترکیبات نرم کننده یا سرشار از مواد چرب هستند، جدا خودداری کنند.

 پوست های حساس

پوست حساس، پوستی است که به سرعت به عوامل محیطی مختلف یا محصولات آرایشی، حساسیت نشان می ‌دهد. پوست های حساس، به سرعت قرمز و تحریک می شوند، مخصوصا بعد از تماس با عوامل محیطی مانند آفتاب، باد یا محصولات آرایشی. همچنین این نوع پوست ها به محصولات آرایشی و بهداشتی حاوی عطر، الکل، یا مواد شیمیایی دیگر نیز حساس هستند. از این رو در هنگام خرید کرم پودر برای پوست های مستعد آکنه و حساس، باید دقت و حساسیت بیشتری به خرج دهید. همچنین از خرید محصولاتی که حاوی وازلین، پارافین، روغن های نفتی مانند گیلیسرین و پودر تالک هستند، اجتناب کنید.

منبع: روزانه
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر