اژدهای کومودو | حیوان خانگی | ترسناک ترین حیوان خانگی

همخونه شدن این زن با اژدهای کومودو + ویدیو

اژدهای کومودو بزرگ ترین و خطرناک ترین مارمولکی است که بر روی زمین زندگی می کند ولی این زن این اژدهای خطرناک را به عنوان حیوان خانگی انتخاب کرده است.

ویکی گردی:

یکی از ترسناک ترین حیوانات جهان اژدهای کومودو است که به عنوان بزرگترین مارمولک هم شناخته می شود. اژدهای کومودو جزو موجودات سمی است که در دنیا وجود دارد و این زن این موجود وحشتناک را به عنوان حیوان خانگی خود پذیرفته است. در این ویدیو اژدهای کومودو را می بینید که این زن به سرپرستی گرفته است.

اطلاعات مختصری در مورد اژدهای کومودو

اژدهای کومودو بزرگ‌ترین مارمولکی است که امروزه روی سیاره زمین زندگی می کند. طول این حیوان به ۱۰ فوت (۳ متر) و وزن آن به ۱۵۰ پوند (۶۸ کیلوگرم) برای حیوان ماده بالغ و تا ۳۰۰ پوند (۱۳۶ کیلوگرم) برای حیوان نر بالغ می رسد. اگرچه ممکن است شبیه به نسخه مینیاتوری از اژدهای خیالی به نظر برسد، اما این فسیل زنده پرواز نمی کند یا نفس آتشین ندارد.

با این وجود، اژدهای کومودو ویژگی های ترسناک خود را دارد که از آن جمله می توان به زهر کشنده، سرعت بالا و پوست زره‌پوش اشاره کرد.

اژدهای کومودو سمی است

اژدهای کومودو یکی از سمی‌ترین مارمولک های جهان است. برخلاف مارها که زهر خود را از طریق دندان های نیش تیز به بدن قربانی خود تزریق می کنند، زهر اژدهای کومودو از طریق زخم های بزرگی که این حیوان با گاز گرفتن ایجاد می کند، وارد بدن قربانی می شود.

شکار ممکن است از دست اژدهای کومودو فرار کند، اما راه فراری از زهر کشنده آن ندارد. اژدهای کومودو شکار در حال مرگ را با استفاده از حس بویایی قوی خود تعقیب کرده و در نهایت آن را می خورد.

حس بویایی قوی اژدهای کومودو به این حیوان برای تشخیص لاشه شکار از فاصله شش مایل (حدود ۱۰ کیلومتر) دورتر نیز کمک می کند.

اژدهای کومودو

آب دهان اژدهای کومودو نیز حاوی بیش از ۵۰ پاتوژن بیماری‌زا است. اژدهای کومودو می تواند حیواناتی بسیار بزرگ‌تر از خود مانند آهو، گراز وحشی و گاومیش آبی را از پای درآورد.

گوشتخوار قهاری است

اشتهای یک اژدهای کومودو با اندازه آن مطابقت دارد. این مارمولک بزرگ می توانند در یک وعده به اندازه ۸۰ درصد وزن بدن خود غذا بخورد.

وعده های غذایی بزرگ و روند نسبتا کند گوارش، اژدهای کومودو را وادار می کند که پس از خوردن غذای خود زیر آفتاب استراحت کند. گرما به عملکرد درست گوارش این حیوان کمک می کند. پس از پایان گوارش، مواد گوارش نشده مانند شاخ، مو، دندان و قسمت های دیگر به شکل یک توپ بالا آورده می شود.

اژدهای کومودو

به واسطه گوارش نسبتا کند و مصرف غذای زیاد در یک وعده، اژدهای کومودو می تواند با خوردن یک وعده غذایی تا یک ماه زنده بماند.

اژدهای کومودو می تواند نسل خود را از طریق بکرزایی ادامه دهد.

منبع: انصاف نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر