صرافی بایننس | سرمایه گذاری در بایننس

بایننس چیست؟ | معرفی صرافی بایننس

امکان نداره کسی تو بازار ارزهای دیجیتال فعال باشه و اسم بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا، صرافی بایننس رو نشنیده باشه. اگر قصد سرمایه گذاری در بایننس را دارید، این مقاله را مطالعه کنید.

بایننس
ویکی گردی:

صرافی بایننس (Binance) در حال حاضر بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در دنیا بوده و روزانه میلیون ها معامله ارز های دیجیتال از طریق این صرافی انجام میشن. تاسیس صرافی بایننس به سال 2017 بر میگرده و مدیر عامل این صرافی هم شخصی بنام چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) هستش که همه این شخص رو با نام آقای ژائو می شناسن. آقای ژائو قبل از تاسیس بایننس، شرکت فیوژن سیستم (Fusion System) رو راه اندازی کرده بوده که در زمینه ارائه راه حل های مبتنی بر فناوری اطلاعات در حوزه مالی فعالیت داشته و در حوزه ارزهای دیجیتال همه اونو با نام سی زی (CZ) می شناسن. 

این صرافی این روزها در بازار ارزهای دیجیتال در رتبه اول خرید و فروش رمز ارزها قرار گرفته. البته قبل از صرافی بایننس، صرافی های بزرگی در سطح دنیا بودن که خرید و فروش ارز های دیجیتال رو انجام میدادن که از بایننس خیلی بزرگ تر بودن. ولی چه چیزی باعث شد این صرافی اینقدر رشد کنه و در سریع ترین زمان به بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در دنیا تبدیل بشه؟ در ادامه براتون توضیح میدم. 

درباره صرافی بایننس باید بهتون بگم که یکی از دلایل محبوبیت این صرافی، این بود که خدمات خیلی عالی برای کاربرهای ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا فراهم کرده بود. این صرافی خدمات خیلی شفافی ارائه میداد و عملیات خرید و فروش از طریق این صرافی با دقت بالایی صورت می گرفت و سایت صرافی از امنیت بالایی برخوردار بود و عملیات واریز و برداشت هم خیلی سریع انجام میشدن. همه این موارد باعث شدن که این صرافی به سرعت مورد توجه کاربرهای سراسر دنیا قرار بگیره و طیف وسیعی از کاربرهای سراسر دنیا از این صرافی استفاده کنن.

در زمانی که صرافی بایننس فعالیت خودش رو شروع کرد، صرافی های دیگه ای در سطح جهان مشغول فعالیت بودن از جمله این صرافی ها میشه به صرافی هایی مثل Bittrex، Bitfinex، Coinbase و Poloniex اشاره کرد. در دوره ای صرافی بیترکس شروع به بلوکه کردن حساب های کاربران ایرانی کرد که دلیل اون رو هم تحریم های بین المللی عنووان کرد و از اونموقع صرافی Binance مورد توجه کاربرهای ایرانی قرار گرفت.

نحوه فعالیت صرافی بایننس

در ادامه مبحث صرافی Binance چیست؟ باید بهتون بگم که در حوزه ارزهای دیجیتال دو دسته صرافی داریم. یک دسته از صرافی ها خودشون مستقیم ارزهای دیجیتال را به کاربران و خریداران میفروشن. این صرافی ها در زمان فروش ارز دیجیتال توسط کاربران هم خودشان از اونها ارز دیجیتال میخرن. دسته دیگه صرافی ها مانند یک دلال عمل میکنن و خودشون خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو انجام نمیدن بلکه خریدارها و فروشنده ها رو در پلتفرم خودشون دور هم جمع میکنن و برای یک خریدار، فروشنده متناسب با پیشنهاد خریدش و برای فرشنده بهترین خریدار متناسب با پیشنهاد فروشش رو پیدا کرده و در ازای معامله ای که صورت میگیره از دو طرف معامله مقداری کارمزد دریافت میکنه. صرافی بایننس در دسته دوم صرافی هایی که معرفی کردیم قرار میگیره و خریداران و فروشندگان ارزهای دیجیتال رو در سراسر دنیا دور هم جمع میکنه و معامله هاشون رو با هم اوکی میکنه و در ازای این کار کارمزد خودش رو میگیره.

حجم روزانه معاملات روزانه در صرافی Binance بسیار زیاد بوده که نشان از علاقمندی زیاد خریداران و فروشندگان ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا به این صرافی دارد. کاربران ایرانی که بطور غیر مستقیم با این صرافی کار میکنن در ایران ابتدا یک ارز دیجیتال مثل تتر یا بیت کوین یا اتریوم رو از یک صرافی داخلی میخرن و بعد اون رو به اکانت خودشون در صرافی بایننس منتقل میکنن و اونجا به ترید ارزهای دیجیتال می پردازن. هر چند امروزه بایننس قوانین خیلی سخت گیرانه ای برای کاربرهای کشور مون، بخاطر تحریم های بین المللی وضع کرده و اجازه فعالیت رو به راحتی به اونها نمیده ولی بازم هم خیلی ازا افراد در ایران علاقمند به ترید در این صرافی هستن.

صرافی بایننس کجاست؟

شاید یکی از سوالاتی که برای شما پیش بیاد در مورد شعبه های صرافی بایننس هستش و اینکه صرافی بایننس کجاست؟ دفتر مرکزی صرافی بایننس در ابتدای تاسیس تو کشور چین قرار داشت. ولی بدلیل قوانین سخت گیرانه کشور چین برای ارزهای دیجیتال این صرافی دفتر مرکزی خودش رو از این کشور خارج کرده و قبلنا همه تصور میکردن دفتر مرکزی صرافی Binance در کشور مالت قرار داره و امروزه مشخص شده که این گفته صحت نداره و شعبه های صرافی بایننس تو این کشور قرار ندارن. در مورد اینکه دقیقا صرافی بایننس کجاست باید بگم که از آدرس دقیق دفتر مرکزی صرافی بایننس اطلاعات دقیقی در دسترس نیست. حتی خود مالک بایننس هم در مصاحبه هاش اشاره مستقیمی به این قضیه نکرده و تنها چیزی که گفته اینه که بایننس دارای دفترهای زیادی بوده که کارمند های آن در 50 کشور دنیا قرار دارن ولی در مورد اینکه این دفترها دقیقا کجا هستن اطلاعاتی ارائه نکرده.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر