گرم کردن ماشین | گرم کردن ماشین در زمستان | عوارض گرم کردن ماشین

(ویدیو) عوارض گرم کردن ماشین قبل از رانندگی!!

اگه برای شما هم سواله که گرم کردن ماشین قبل از روشن کردنش درسته یا غلط؟ با ما همراه باشین

ویکی گردی:

تا حالا همه مون فکر می کردیم گرم کردن ماشین قبل از رانندگی واجبه! مخصوصا تو فصل سرد. خیلی ها هم برای گرم کردن ماشین حداقل 10 دقیقه قبل از حرکت ماشین رو درجا روشن میکنن. حالا اگه میخواین بدونین گرم کردن ماشین غلطه یا صحیح، با ما همراه باشین.

چرا گرم کردن خودرو مهم است ؟

گرم کردن خودرو قبل از رانندگی به جریان مناسب مایعات کمک می کند .و البته همینطور که می دانید در فصل زمستان این امر به گرم شدن موتور کمک می کند و از یخ زدن مایعات جلوگیری می کند.

جریمه استفاده از چراغ زنون در خودرو چیه؟ + فیلم

بدون اجازه دادن به گرم کردن خودرو، به پیستون‌های موتور آسیب وارد  می شود، که ممکن است در نتیجه سرد شدن موتور دچار تاب خوردگی یا سایش شود.

البته این گرم کردن خودرو نیز اصولی دارد.

اصول گرم کردن ماشین

برای گرم کردن درست و اصولی ماشین فقط کافیه خودرو خود را روشن کنید و به آرامی حرکت کنید و تا دقایقی با سرعت کم به رانندگی خود ادامه دهید و به موتور فشار نیاورید تا ماشین خاموش نکند.این کار خیلی سریعتر موتور را گرم می کند.

روش قدیمی گرم کردن خودرو یا هما درجا کار کردن خودرو یک روش اشتباه است.

چرا درجا کار کردن خودرو بد است؟

  •     هدر رفتن سوخت و آزاد شدن کربن دی اکسید

آز آنجایی که عمل سوختن به طور کامل انجام نمی شود،بنزین زیادی هدر می شود.بعلاوه درجا کار کردن ماشین میزان قابل توجه ای از کربن دی اکسید و دیگر گاز های گلخانه ای را وارد هوا می کند و سبب افزایش آلودگی هوا می شود.

  •      احتمال مسمومیت با کربن مونو اکسید در فضای بسته

از آنجایی که سوخت به طور کامل انجام نمیشه میزان تولید کربن مونو اکسید هم بیشتر میشه و اگر اگزوز شما مسدود شده باشه تمامی این گاز های سمی میتونند به داخل خودرو برگردند و راننده و دیگر سرنشینان را مسموم کنند.

به جای زنجیر چرخ از اینا استفاده کن + عکس و آموزش

  •      ترکیب سوخت و روغن

در حالت درجا،سوخت و اکسیژن به قدر کافی ترکیب نمی شوند و همین باعث میشه احتراق درون سیلندر ها به طور کامل و درست انجام نگیرد. بنزین نسوخته درون سیلندر ها باقی میمونه و اکثر مواقع این بنزین باقی مانده به  فضای زیر سیلندر ها رفته  و به کارتر وارد می شود. درآخر بنزین نسوخته و روغن موتور ترکیب می شوند و روغن موتور کارایی خود را از دست می دهد.

  •     فشار به سیستم برقی

هنگامی که خودرو بیش از حد دادغ شود فن ها به برق بیشتری برای خنک کردن موتور نیاز دارند. همین سبب میشه که فشار مضاعفی بر سیستم برقی،دینام و باتری خودرو وارد شود.

  •     خورده شدن قطعات فلزی داخل خودرو

وقتی احتراق به طور کامل صورت نگیره از آن گاز های خطرناک و سمی خارج میشه که این گاز ها با عناصر فلزی قطعات خودرو واکنش می دهند و سبب خوردگی و خراب شدن آنها می شوند.

  •     افزایش استهلاک خودرو

از آنجایی که متوجه شدین  در حالت درجا کار کردن خودرو، گازهای آلاینده بیشتری نسبت به خودروی در حال حرکت تولید می‌کند، در نتیجه کاتالیزورهای داخل سیستم اگزوز باید بیشتر کار کنند تا اثر منفی این گاز ها را خنثی کنند و در نتیجه استهلاک بیشتری خواهند داشت.

گرم کردن خودرو در زمستان

    فواید گرم کردن خودرو در زمستان

این کار به موتور شما اجازه می دهد تا خود را روغن کاری کند و احتمال دوام موتور شما را 322000 کیلومتر یا بیشتر افزایش می دهد.

روش پیدا کردن صاحب ماشینی که سد معبر کرده!!

به مه گیر شیشه جلوی شما اجازه می دهد تا برف و یخ را پاک کند و دید شما را راحت تر کند.

    نکته گرم کردن خودرو در زمستان

برخلاف اینکه خیلی ها فکر می کنند برای گرم کردن ماشین نیاز به حداقل 10 ای 15 دقیقه است،اکثر خودرو های مدرن قادرند روغن را طی 20 ای 30 ثانیه به گردش در آورند حتی اگر موتور هنوز خنک باشد.البته باید اضافه کنم که خودرو های قدیمی شاید  به 1 الی 2 دقیقه زمان بیشتری برای به گردش آوردن روغن  نیاز داشته باشند.

منبع: امداد باتری جواد پور
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر