کدو حلوایی| دسر کدو حلوایی | طرز تهیه کدو حلوایی | دسر یلدایی

با کدو حلوایی، یه دسر شیک و خوشمزه برای یلدا درست کن + طرز تهیه

دسر کدو حلوایی دسری خوشمزه و بسیار آسان و گزینه ای مناسب برای پذیرایی در شب یلدا است.

دسر کدو حلوایی
ویکی گردی:

از اونجایی که کدو حلوایی یکی از نمادهای شب یلداست برای همین تو این بخش از سایت ویکی گردی می خوام بهتون طرز تهیه دسر کدوحلوایی رو آموزش بدم تا برای شب چله بتونین با این دسر کدوحلوایی از مهمون هاتون پذیرایی کنین. این دسر کدوحلوایی با بیسکویت و خامه تهیه میشه.

مواد لازم دسر کدوحلوایی

  • کدو حلوایی: نصف یک کدوی متوسط
  • بیسکوییت پتی‌پور ساده: ۱ بسته
  • پنیر خامه‌ای: ۱۰۰ گرم
  • خامه قنادی: ۳۰۰ گرم
  • چوب دارچین: ۲ عدد

به جای دسرهای تکراری، یلدای امسال حلوای انار بپز + طرز تهیه

دسر کدو حلوایی

طرز تهیه دسر کدوحلوایی

برای درست کردن این دسر شیک و خوشمزه ابتدا کدو حلوایی را پوست و خرد کنید و داخل یک قابلمه مناسب بریزید. نصف لیوان آب را همراه با چوب دارچین به آن اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا کدو‌ها کم کم بپزند و له شوند. بعد از اینکه کدو خوب پخت، چوب دارچین‌ها را از داخل قابلمه بیرون بیاورید و کدوی پخته را با گوشتکوب برقی یا دستی خوب له کنید.

خامه قنادی را با روشی که در انتهای مطلب توضیح می‌دهیم، فرم بدهید و در آخر پنیر خامه‌ای را به آن اضافه کنید و در حد مخلوط شدن خامه را هم بزنید. بعد ترکیب خامه فرم گرفته و پنیر را داخل قیف بریزید. بیسکوییت‌ها را با گوشتکوب یا دستگاه میکسر پودر کنید. لیوان‌های مخصوص دسر را آماده کنید و ته لیوان دو تا سه قاشق از پودر بیسکوییت بریزید. حالا دو تا سه قاشق از پوره کدو را روی بیسکوییت‌ها بریزید و در لایه بعد با قیف خامه را روی مواد بریزید. دوباره بیسکوییت داخل لیوان بریزید و پوره کدو و برای لایه رویی نیز دوباره با قیف خامه بریزید و روی لیوان را با پودر پسته یا کمی شکلات رنده شده تزیین کنید. دسر کدو حلوایی خوشمزه شما در این مرحله آماده سرو است، نوش جان.

فرنی کدو حلوایی دسری مقوی و مجلسی  + طرز تهیه

نکات مهم

  1.  معمولاً برای فرم دادن خامه قنادی گفته می‌شود که آن را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با همزن برقی هم بزنید؛ اما همان‌طور که می‌دانید، در قنادی خیلی نباید روی این زمان‌بندی‌ها تمرکز کنید و مهم‌تر از زمان‌بندی این است که شما ابزاری را که در اختیار دارید، بشناسید.
  2. به عنوان مثال ممکن است که همزن شما یک همزن قوی یا متوسط باشد. مسلماً نتیجه‌ای که در ۱۵ دقیقه با این دو همزن حاصل می‌شود، متفاوت است. ممکن است با همزن متوسط در ۱۵ دقیقه خامه آماده شود؛ اما همان نتیجه با یک همزن قوی در ۸ دقیقه به دست بیاید. حالا اگر شما قدرت همزن‌تان را ندانید و با همزن قوی ۱۵ دقیقه خامه را هم بزنید، نهایتاً چیزی که به دست می‌آید، خامه فرم گرفته نیست. به زمان‌بندی‌ها توجه کنید؛ اما معیار اصلی باید آشنایی و شناخت ابزار کارتان باشد. در این قسمت طریقه صحیح فرم دادن خامه قنادی را بیان می‌کنیم.
  3. همیشه وقتی خامه را از لوازم قنادی‌ها تهیه می‌کنید، بسته به نیازتان آن را در بسته‌های نیم کیلویی یا یک کیلویی یا کم‌تر بسته‌بندی کنید تا وقتی که خواستید از آن استفاده کنید، فقط بسته مورد نیاز را از فریزر خارج کنید. برای شروع کار باید خامه یخ زده را از فریزر خارج کنید و در دمای محیط قرار بدهید تا یخ‌زدایی شود و حالت بستنی پیدا کند. بعد خامه را در کاسه بریزید و همزن را روی دور متوسط قرار بدهید. وقتی یک‌دست شد، آن را روی دور تند قرار بدهید. خامه وقتی زده شده نیست، براق است؛ اما وقتی شروع به آماده شدن می‌کند، کم‌کم رنگ آن مات می‌شود. وسط کار یک بار همزن را خاموش کنید و با لیسک آرام به صورت دورانی هم بزنید. خامه را زیر و رو کنید تا خامه‌های زیر ظرف هم زده شود. برای بهتر فرم گرفتن خامه کاسه حاوی خامه را در ظرف حاوی یخ قرار بدهید و بعد با همزن هم بزنید.
  4. علاوه‌بر مات شدن خامه یکی دیگر از نشانه‌های خامه فرم گرفته این است که رد پره‌های همزن روی آن می‌افتد. وقتی سر همزن را از داخل ظرف خامه بیرون می‌آورید، باید خامه داخل آن گیر کرده باشد. وقتی خامه آماده شود، اگر ظرف را برعکس کنید، بیرون نمی‌ریزد. وقتی خامه آماده شد، آن را زیاد هم نزنید. خامه را هربار به اندازه نیازتان فرم دهید، چون بعد از یک بار فرم‌دهی دیگر نمی‌توانید برای تزیین کیک یا دسر‌ها از آن استفاده کنید.
  5. پنیر ماسکارپونه پنیر خامه‌ای مخصوصی است که برای تهیه چیز کیک و دسر‌های پنیری از آن استفاده می‌شود که نمک ندارد و بافت آن برای تهیه کیک و دسر مناسب است. از آنجا که پنیر ماسکارپونه در همه فروشگاه‌های مواد غذایی در دسترس نیست، می‌توانید به جای آن از پنیر‌های خامه‌ای معمولی استفاده کنید که کم نمک باشند و همچنین چربی کم‌تری داشته باشند. پنیر لبنه هم برای تهیه این دسر مناسب است، چون نمکش کم است.
  6. برای درست کردن این دسر خوشمزه می‌توانید از هر نوع بیسکوییت ساده وانیلی که دوست دارید، استفاده کنید.

 

منبع: فرارو
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر