سن بازنشستگی | افزایش سن بازنشستگی | جدول سن بازنشستگی

اصلاحیه جدید سن بازنشستگی اعلام شد + جدول

شما می توانید جدیدترین جزئیات اعلام شده در خصوص سن بازنشستگی خانم ها و آقایان را در این مطلب از سایت ویکی گردی بخوانید

سن بازنشستگی
ویکی گردی:

به نقل از تابناک:در خصوص سن بازنشستگی در پنجاه و یکمین جلسه علنی مجلس، ادامه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در دستور کار  قرار گرفت و نمایندگان با تصویب بند «خ» ماده 29  موافقت کردند که بر اساس آن قرار است سن بازنشستگی پلکانی به ازای سنوات باقی مانده از خدمت افزایش پیدا کند. جرئیات بیشتر در مورد سن بازنشستگی را در ادامه این گزارش از سایت ویکی گردی بخوانید.

در ماده ۲۹ بند «خ» به منظور کاهش ناترازی صندوق های بازنشستگی و تقویت توان صندوق‌ها در انجام تکالیف محوله سن بازنشستگی به صورت پلکانی افزایش پیدا کرد که جزئیات آن به شرح زیر است:

سن بازنشستگی

تبصره -۱ اجرای تمام یا بخشی از احکام فوق الذکر مشروط بر آن است که سن بیمه شده در زمان بازنشستگی برای مردان از ۶۲ سال و برای زنان از ۵۵ سال بیشتر نباشد.

تبصره -۲ اصلاحات فوق در قوانین صندوقهای بازنشستگی به استثنای صندوقهایی که حداقل سن بازنشستگی بیمه شدگان آنها از ارقام مذکور در تبصره(۱) بیشتر است به صورت دائمی اعمال می گردد.

چجوری با سابقه کاری کم بازنشسته شویم؟ + جزئیات

تبصره -۳ ایثارگران و مشمولان قوانین سخت و زیان آور مشمول قوانین خاص خود هستند.

تبصره -۴ اشخاص موضوع این حکم با رضایت خود و موافقت دستگاههای ذی ربط میتوانند بدون نیاز زمانهای مذکور در بندهای(۲) الی(۵) تا سقف سن موضوع تبصره(۱) حسب مورد به خدمت ادامه دهند. خدمت مازاد بر اساس قوانین و مقررات مربوطه امکان پذیر است.

تبصره-۵ چنانچه دستگاهها به خدمات برخی از کارکنان نیاز نداشته باشند حسب مورد میتوانند بدون لحاظ زمانهای مذکور با پیشنهاد بالاترین مقام دستگاه و موافقت معاون اول رئیس جمهور بر اساس قوانین مربوطه نسبت به صدور احکام بازنشستگی آنان اقدام کنند.

تبصره -۶ افرادی که به تقاضای خود مایل به بازنشستگی زودتر از موعد فوق الذکر باشند، بازنشستگی آنها مطابق قوانین مربوطه و بدون رعایت بندهای(۱) تا (۵) بلامانع است و حقوق بازنشستگی آنان مطابق احکام این سند برقرار خواهد شد.

چجوری می تونم درخواست بازنشستگی بدم؟

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس، در این باره گفت: چون قرار شد حقوق بازنشستگان متناسب‌سازی شود، دولت به دنبال آن است تا سن بازنشستگی را افزایش دهد. بر این اساس قرار بود به ازای سال باقی مانده از خدمت چهار ماه سنوات هر فرد افزایش پیدا کند اما مجلس این عدد را تغییر داد.

به این ترتیب به جای ۳۰ سال خدمت، افراد در ۳۰ سال و ۵۰ ماه خدمت بازنشسته می‌شوند. البته این قانون مشمول افرادی می‌شود که در مسیر خدمت هستند و برای ورودی‌ها به اشتغال محسوب نمی‌شود.

منبع: تابناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر