قهوه فوری | مضرات قهوه فوری

اگه اینا رو بدونی دیگه قهوه فوری نمیخوری!

تهیه قهوه فوری، ارزان تر و ساده تر از قهوه معمولی هست به همین طرفداران بیشتری دارد. در ادامه با عوارض قهوه فوری همراه ما باشید.

قهوه فوری
ویکی گردی:

قهوه فوری نوعی قهوه است که از عصاره قهوه خشک تهیه می‌شود که نوشیدن زیاد آن دارای عوارض جانبی می باشد. قهوه فوری حاوی کافئین است، یک محرک قوی که در صورت مصرف بیش از حد می‌تواند علائم نامطلوبی ایجاد کند. در ادامه با ویکی گردی همراه باشید تا از  عوارض قهوه فوری بهتون بگیم.

 

12 عوارض قهوه فوری

عوارض قهوه

1. قهوه فوری از اکریلامید بسیار بیشتری نسبت به قهوه معمولی برخوردار است

قهوه فوری حاوی حدودا دو برابر آکریل آمید که یک ماده شیمیایی است که هنگام آماده کردن پودر قهوه فوری از قهوه معمولی به وجود می آید، و می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش داده و برای سیستم عصبی مضر باشد.

قهوه رو با این نوشیدنی ها بخوری کارت تمومه!

با این وجود شایان به ذکر است که  متخصصان بر این باورند که استفاده مناسب و در حد معمول و همچنین استفاده از قهوه فوری ای که از زمان تولید آن زیاد نگذشته باشد هیچ گونه خطر و ضرری ندارد.

2. قهوه فوری و تکرر ادرار

کافئین اثر محرکی بر مثانه دارد بنابراین ممکن است دفعات و فوریت ادرار را افزایش دهد. یک مطالعه نشان داد که مصرف مقادیر زیاد کافئین (بیش از 450 میلی‌گرم در روز) ممکن است خطر ادرار مکرر را افزایش دهد.

3. قهوه فوری و اضطراب

کافئین می‌تواند به شما احساس هوشیاری بیشتری بدهد، اما مصرف بیش از حد آن نیز می‌تواند منجر به احساس اضطراب و عصبی شدن شود. از آنجا که کافئین می‌تواند سرعت واکنش بدن شما را در برابر خطر تحریک کند و شما را در حالت آماده باش قرار دهد.

4. قهوه فوری و برافروختگی صورت

از آنجایی که کافئین باعث گشاد شدن رگ‌های خونی می‌شود، می‌تواند منجر به برافروختگی صورت و سایر نواحی بدن شود.

5. قهوه فوری و سردرد

کافئین یکی از شایع‌ترین علل سردرد است. مصرف بیش از حد آن می‌تواند باعث سردرد شود و اگر ناگهان مصرف آن را قطع کنید، امکان دارد دچار سردرد ترک کافئین شوید.

6. قهوه فوری و انقباض عضلانی

انقباضات غیر ارادی عضلانی می‌تواند یکی از عوارض جانبی کافئین برای برخی افراد باشد. با این حال، دلایل دیگری نیز وجود دارد. اگر این یک مشکل دائمی برای شماست، سعی کنید از مصرف کافئین خودداری کنید تا ببینید آیا این انقباضات فروکش می‌کند یا خیر. اگر این مشکل برطرف نشد، با پزشک خود در مورد درمان صحبت کنید.

معرفی چند نوشیدنی ناب جایگزین قهوه

7. قهوه فوری خطر ابتلا به سرطان می شود چون حاوی اکریل آمید است

8. قهوه فوری باعث مشکلات باروری می شود

9. قهوه فوری باعث مشکلات گوارشی می شود

10.قهوه فوری باعث آسیب سیستم عصبی می شود

11.  مصرف زیاد قهوه فوری با افزایش خطر بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) مرتبط بود. 

12. قهوه فوری باعث ناراحتی معده می شود

منبع: کافی استور
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر