درمان تاری دید | درمان تاری دید با راهکار های ساده

تاری دید رو با این راهکار های ساده درمان کن + آموزش

درمان های طبیعی و تغییر سبک زندگی به درمان تاری دید کمک بسیار زیادی می کند. با بهترین راهکار های تاری دید همراه ما باشید.

درمان تاری دید
ویکی گردی:

درمان تاری دید ممکن است دغدغه خیلی از افراد باشد که در این قسمت از ویکی گردی به درمان تاری دید با راهکار های ساده می پردازیم. تاری دید عارضه ای است که موجب می‌شود نگاه کردن به جزئیات سخت شود و لازم است فرد برای آنکه واضح‌تر ببیند به چشم‌های خود فشار آورد. در ادامه با ویکی گردی همراه باشید تا راهکار های درمان تاری درد بهتون بگیم.

 

درمان تاری دید با راهکار های ساده

1. سرمه کشیدن قبل از خواب

سرمه

شب ها قبل از خواب سرمه بکشید این کار فواید زیادی برای چشم دارد. 

ایمنی از آب سیاه و کوری، دفع آلودگی و چرک های درون چشم، تقویت بینایی و جلای چشم و از بین بردن ضعف بینایی از فواید سرمه کشیدن در شب است.

سرمه طبعی سرد و خشک دارد و پیش از این استفاده دارویی هم داشته است. 

کسانی که اشک ریزش مداوم داشتند، سرمه ابریشم تجزیه شده به چشم می‌کشیدند تا این مشکل برطرف شود. سرمه مردار سنگ برای ورم‌ها و التهابات چشمی و حتی تقویت بینایی مورد استفاده قرار می‌گرفت. علاوه بر این سرمه به عنوان یک داروی گیاهی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

 

2. خوردن آب هویج

آب هویج

صبح ناشتا یک لیوان آب هویج زرد را به همراه یک قاشق غذاخوری مغز خام تخمه آفتاب گردان بخورید. این کار تاثیر فوق العاده ای در درمان تاری دید دارد.

یک فنجان (۲۵۰ میلی‌لیتر) آب هویج ۲۵۰ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به ویتامین A را برطرف می‌کند. ویتامین ذکر شده برای سلامت چشم‌ها ضروری است. چند مطالعه به این نتیجه رسیده‌اند که بین مصرف میوه‌ها و سبزیجات حاوی پروویتامین A و کاهش خطر ابتلا به کوری و بیماری‌های چشمی ناشی از افزایش سن ارتباط وجود دارد. علاوه بر این آب هویج منبع عالی لوتئین و زیگزانتین به شمار می‌رود که دو نوع کاروتنوئید هستند که در چشم‌ها جمع می‌شوند و از چشم‌ها در برابر نورهای آسیب‌رسان محافظت می‌کنند.

مصرف زیاد لوتئین و زیگزانتین ممکن است احتمال ابتلا به مشکلات مربوط به چشم از جمله بیماری تباهی لکه‌ی زرد ناشی از افزایش سن را کم کند. یک بررسی روی شش مطالعه به این نتیجه رسید که بین مصرف دو ترکیب ذکر شده و کاهش ۲۶ درصدی خطر ابتلا به بیماری تباهی لکه‌ی زرد ناشی از افزایش سن ارتباط وجود دارد. برای اینکه از چشم‌هایتان حفاظت کنید، حتما آب هویج را در رژیم غذایی خود جای دهید‌.

3. خوردن هلیله سیاه

هلیله سیاه

طبیعت هلیله سیاه گرم و خشک است. هلیله سیاه سرشار از آنتی اکسیدان، پلی فنول، تانن، فسفریک اسید، سوکسینیک اسید، کوئینیک اسید و شیکیمیک اسید است.

هلیله سیاه برای درمان بیماری‌ها و مشکلات مربوط به چشم‌ها بسیار مفید است. آب هلیله سیاه دارای خاصیت ضدالتهابی و تسکین دهندگی است و می‌تواند باعث کاهش عفونت شود. شما می‌توانید چشم‌های خود را با آی هلیله شیشت و شو دهید. برای تهیه آب هلیله سیاه، هلیله شسته شده را برای مدت یک شب در آب خیس کنید و با این آب می‌توانید صبح روز بعد چشم‌ها را شست و شو دهید. برای اینکه نور چشم‌ها را  تقویت کنید، برای حدود یک ماه هر روز صبح ناشتا قبل از طلوع آفتاب یک قاشق مربا خوری هلیله سیاه را وارد دهان کنید و بالافاصله روی آن آب بنوشید.

همچنین می‌توان هسته هلیله سیاه را برای ۱۲ ساعت در آب خیس کنید و سپس آن را آسیاب کنید و از پودر به دست آمده را به عنوان خط چشم استفاده کتید  و از این طریق از ابتلا به آب‌مروارید پیشگیری می‌کنید. برای درمان آبریزش چشم‌ها، پوسته هلیله سیاه را آسیاب کنید و به چشم خود بکشید.

هلیله سیاه را به مدت 40 روز مصرف کنید. هلیله سیاه از بهترین درمان های تاری دید است.

منبع: دیجی کالا
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر