دندان درد | درمان دندان درد | کاربردهای نمک | درمان خانگی دندان درد

چای و نمک ترکیبی فوق العاده برای درمان دندان درد + نکات

تو این بخش از ویکی گردی قراره روش درمان دندان درد با چای و نمک رو بهتون آموزش بدیم. این روش خیلی کاربردیه و حتما به کارتون میاد پس با ویکی گردی همراه باشین.

دندان درد
ویکی گردی:

در این مطلب درمان دندان درد با چای و نمک رو بهتون گفتیم. نمک از سدیم و کلر تشکیل شده است که محلول کلر موجب تقویت لثه و بهبود زخم دهان می‌شود، در نتیجه ترکیب چای با نمک باعث افزایش خواص چای و نمک و در نتیجه درمان دندان درد می شود. در واقع ترکیب چای و نمک نوعی مکمل به جهت کنترل و پیشگیری از هرگونه بیماری دهان و درمان دندان درد محسوب می‌شود.

خواص چای و نمک برای دهان و دندان

چای و نمک

استفاده از خواص نمک در ضدعفونی‌سازی موارد بهداشتی و تسکین درد به 1600 سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد، درگذشته بر این باور بودند که نمک توانایی ضدعفونی هرگونه زخم را دارد.

چای سیاه یا چای سبز مانند نمک متناسب ضدعفونی و بهداشت دندان هستند و همچنین باعث کاهش بوی بد دهان می‌شوند.

چای سبز با ترکیبات مانند آنتی‌اکسیدان و پلی‌فنول، به طور ویژه‌ای موجب کاهش ترکیبات گوگرد و باکتری موجود در دهان می‌شود، این موضوع سبب کاهش بوی بد دهان می‌شود.

با سماق، دندان درد رو دک کن بره!

نحوه تهیه کیسه چای خشک و نمک

برای ساخت کیسه مناسب ترکیب چای خشک و نمک، می‌توانید از ماسک استفاده کنید، ماسک این روزها در هر منزلی یافت می‌شود.

یک عدد ماسک سه‌لایه برداشته و از کنار برش دهید تا بتوانید لایه‌های آن را از یکدیگر جدا سازید. در بین یکی از لایه‎‌ها مقداری چای و در لایه دیگر نمک بریزید. پس از آن به‌وسیله کش بر روی ماسک به‌راحتی می‌شود ماسک را ببندید و از آن در محل موردنظر استفاده کنید. 

به طور کل ترکیب چای با نمک خواص زیادی دارد که برای افزایش کیفیت آن می‌بایست از چای طبیعی و تازه استفاده نمایید. 

دندان درد رو با آبغوره خیلی سریع درمان کن

نکته مهم در مورد استفاده از دهان‌شویه چای و نمک

اگر در مورد تاثیر چای رو عفونت‌ها و درد‌های دندان تحقیق انجام بدید حتما به نتایج امید بخشی می‌رسید. اما دقت کنید که این روش‌های خونگی بیشتر جنبه پیشگیری دارند و اگه تاثیری داشته باشند کوتاه مدته. هیچ درمان خانگی نمی‌تونه جایگزین ملاقات با دندانپزشک بشه. دندانپزشک منبع عفونت رو شناسایی میکنه و برای درمانش راه حل علمی و درست ارائه میده. پس اگه دندان و دهان شما دچار آبسه یا عفونت شدید شد ایرادی نداره که با آب و نمک دهان‌تون رو شستشو بدید. این کار حتما تاثیر خیلی کم خودش رو میذاره ولی پیشنهاد ما این که بعدش به دکتر متخصص مراجعه کنید.

منبع: واجارو
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر