آرایش کردن | مضرات آرایش کردن | عوارض آرایش کردن

هر روز آرایش کردن چه ضررهایی داره؟!

استفاده منظم از لوازم آرایش می‌تواند عوارض جانبی مختلفی ایجاد کند و بر سلامت و درخشش طبیعی پوست شما تاثیر بگذارد. در ادامه مضرات آرایش کردن را توضیح می دهیم.

آرایش کردن
ویکی گردی:

در حالی که همه می‌دانیم زن‌ ها چقدر عاشق آرایش کردن هستند، اما استفاده هر روزه از محصولات آرایشی می‌تواند به پوست شما آسیب برساند. گاهی نمی توانیم تصور کنیم چطور بدون استفاده از این لوازم از خانه بیرون برویم چرا که به شدت به این لوازم وابسته هستیم اما بهتر است کمی بیشتر در این مورد یعنی خطرات آرایش کردن مداوم بدانید. در این بخش از ویکی گردی به عوارض آرایش کردن زیاد می پردازیم.

مضرات هر روز آرایش کردن 

آرایش

1. از بین رفت حالت ارتجاعی پوست

این اتفاق که به مرور زمان و بالا رفتن سن، از پوست کم می‎شود در مقابل استفاده از لوازم‌ آرایش سرعت می‎گیرد و باعث ایجاد افتادگی صورت، خستگی و آویزان شدن پوست می‎شود . اگر استفاده مداوم از لوازم آرایش دارید و مواد آرایشی را به‌ صورت طولانی مدت بر روی پوست نگه می‎دارید، نیاز است که یک تجدید نظر اساسی به نحوه مصرف خود داشته باشید.

 بهترین راه حل برای جلوگیری از آرایش کودکان

2. منافذ بسته شده و آکنه

با بسته شدن راه‎ های تنفسی پوست، سرو کله جوش‎ ها پیدا می‎شود. آکنه یک مشکل اساسی است که در صورتی که شما را درگیر کند، مدت‎ها باید به دنبال راه درمانی برای آن‌ها باشید یا با وجود آنها بر روی صورت خود کنار بیایید. این کار برای بسیاری از ما بسیار سخت است.

گاهی استفاده از کر‎م ‎های آرایشی که چربی زیادی دارند، به میزان چربی صورت شما اضافه کرده و با روغنی کردن پوست، آن را پر از جوش می‎کند. در این موارد علاوه بر اینکه نباید از کرم‌ها به‌ صورت طولانی استفاده کنید، باید در نوع پوست خود را شناخته و محصولات استاندارد و با کیفیت‌ تری تهیه کنید.

3. عفونت چشم

یک خطر جدی برای چشم‌ های شما . آن‌ها یکی از حساس‎ترین اعضای بدن هستند و عدم مراقبت از آن می‎تواند خسارت‎های جبران‌ ناپذیری به چشم‎ها وارد کند. بسیاری از افراد از ریمل ‎های ارزانی استفاده می‎کنند که در ظاهر کیفیت خوبی هم دارند اما در واقع مشخص نیست که چطور و کجا تولید شده ‎اند.

همچنین خط چشم ‎ها و سایه ‎‎های چشم هم در صورتی‌که تاریخ مصرف‎ شان تمام شده باشد یا از برندهای معتبر نباشند، باعث عفونت می‎شوند.

رژ لب زدن دیگه خز شده! | مقایسه ی رژ لب و تینت + عکس

4. ریختن مژه ‎ها و ابرو

این کار، کار ریمل است. هرچقدر هم از ریمل‎ هایی با مارک‎ های خوب استفاده کنید، ریمل زدن مداوم می‎تواند باعث ایجاد مشکل برای مژه ‎های شما شود. سنگینی ریمل باعث ریختن آن‌ها می‎شود و به نظر نمی‎‌رسد کسی اینجا باشد که دلش بخواهد مژه ‎های طبیعی‌ اش را بر سر سهل‌ انگاری از دست بدهد. این اتفاق می‎تواند برای ابروها هم بیفتد.

سایه ابرو، ژل ابرو و مداد ابرو محصولاتی هستند که قرار است به شما کمک کنند. اما استفاده مداوم و طولانی از آن‌ها در هر شرایطی ، باعث ریختن موی ابرو شده و احتمالاً می‌دانید که با بالا رفتن سن دیگر موهای جایگزین رشد نخواهند کرد.

5. سرطان

محصولات آرایشی مقدار زیادی مواد شیمیایی دارند. هرچقدر ماندگاری یک محصول روی پوست یا لب شما بیشتر باشد، این امکان زیادتر می‎شود. البته این روزها برخی از محصولات کاملاً گیاهی تهیه می‎شوند اما سهم آن‌ها از بازار لوازم‌ آرایشی بسیار کم است.

محصولاتی هم که استاندارد نیستند و مشخص نیست که در کجا و با چه موادی تهیه می‌شوند هم مشکلات خودشان را دارند که سرطان تنها یکی از آن‌ هاست. سرطان ‎های پوست، خون و سینه در مورد کسانی که به‌ طور مداوم از لوازم‌ آرایش به‌ویژه از نوع بی ‎کیفیت استفاده می‎کنند همیشه در کمین است.

6. لک های پوستی

پوست ما به خاطر در معرض آفتاب بودن، در معرض لک‌ها هم هست. با بالا رفتن سن، این اتفاق تشدید می‎شود. اما یک‌ راه دیگر برای اینکه زیر چشم، روی بینی و گونه شما پر از لک شود این است که از لوازم‌ آرایش به‌صورت طولانی استفاده کنید. به‌ ویژه اگر این لوازم تقلبی یا غیراستاندارد باشند. این مسئله بسیار جدی است چون پوست دور چشم که بیشتر در معرض این مشکل قرار دارد حساس ‎تر از هر بخش دیگری بر روی صورت شماست.

7. اختلالات تنفسی

ماده سالیسیلیت موجود در برخی از مواد آرایشی باعث ایجاد مشکلات تنفسی می‌شود. رایحه برخی از کرم‌ها هم همین کار را می‌کند.

8. پیری زودرس

استفاده مداوم از لوازم‌ آرایش به‌ ویژه از نوع بی‌ کیفیت و غیراستاندارد آن می‎تواند به روند پیری پوست صورت شما سرعت بسیار بالایی ببخشد. وقتی پوست شما زیر لایه‌ ای از کرم‎ ها توان نفس کشیدنش را از دست می‌دهد و به‌ مرور چروک‎ ها هر روز بیشتر و عمیق ‎تر خواهند شد.

9.آسیب لب ها

لبهای نرم و صورتی همیشه زیبا هستند ،رنگ تیره و پوسته پوسته شدن لب چهره را زشت میکند به همین منظور افراد برای اینکه دلرباتر شوند از رژلب مدت دار استفاده می کنند. این کار درخیلی مواقع به لب آسیب میزند چرا که به واسطه ی آن چربی لب از دست میرود و لب ترک میخورند و اگرخیلی اینکار را تکرار کنید به مغز آسیب میرسد و حتی موجب فشارخون بالا و ضعف درهماهنگی عضلات می شود.

10. ضعف ناخن ها

کوتاه کردن ناخن ها قدیمی شده و لاک زدن ناخن مد است؛ ناخن بدون لاک ساده بنظر میرسد .وقتی ناخنها را برای مدت کوتاهی لاک میزنید درطولانی مدت بیرنگ میشوند همچنین استفاده بیش ازحد ازمواد مانیکور و پدیکور ناخن ها را ضعیف و شکننده می کند و استون مواد موجود در لاکها به قوت ناخن ها آسیب میزند.

11. موانع رشد مو

چه دختران و چه پسران همگی موهای پرپشت را دوست دارند اما امروزه آسیب به رنگ و ریشه مو رایج است چون از مضرات ژلها ،سرم و نرم کننده هاب مو بی خبر هستید اما وقتی به ریزش مو ،شوره و خارش میرسیم متوجه می شویم باید از مصرف آن خود داری کنیم.

12. عفونت چشم

چشم ها نسبت به لوازم آرایشی بسیار حساس هستند ،درست است که ریمل مژه ها را زیبا تر می کند اما ممکن باعث ریزش آن شود؛ خط چشم و سرمه را هم اگر هر روز استفاده کنید باعث خارش ،سوزش ،قرمزی ،خشکی آب چشم ،حساسیت و عفونت می شود. سایه هم همین طور اگر وارد چشم شود عفونت را تشدید می کند.

منبع: لیمو تاپ
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر