تاریخ انقضای وسایل خانه | لوازم خانه | تاریخ مصرف وسایل خانه

هر کدوم از لوازم خونه چقدر تاریخ انقضا دارن؟ + ویدیو

برخی از وسایل خانگی تاریخ انقضا دارند و بعد از یک مدت دیگه نباید از آن ها استفاده کرد، با ما باشید تا شمارو با تاریخ انقضای وسایل خانه آشنا کنیم!

ویکی گردی:

شاید تاریخ انقضای وسایل خانه شمارو شگفت زده کند و اصلا فکرش رو نمیکردین که وسایل خانه هم تاریخ انقضا دارن! اکثر مردم موضوع آگاه هستند که تا چه مدت باید محصولات بهداشتی و خوارکی را نگهداری کنند اما متأسفانه، به تاریخ انقضای وسایل خانگی خود توجه نمی‌کنند که بیش از هر چیز اطراف‌شان را احاطه کرده‌اند. در ادامه این بخش از ویکی گردی شمارو با تاریخ انقضای وسایل خانگی آشنا میکنیم!

علاوه بر موارد گفته شده در فیلم، در ادامه مطلب برخی دیگر از وسایل خانگی که تاریخ انقضا دارند را به شما معرفی میکنیم!

1- لیف و اسفنج‌ها 

عمر مفید: لیف ۶ ماه و اسفنج حمام ۲ هفته

لیف‌ها و اسفنج‌ها محیطی مناسب برای رشد و تکثیر قارچ‌ها هستند. برای از بین بردن قارچ‌ها می‌توانید کیف‌های تان را در آب گرم بجوشانید.

2- عطر، ادو پرفیوم و ادو تویلت

عمر مفید: یک تا ۳ سال

عطرها حاوی اسانس روغنی هستند که در صورت باز نشدن تا ۳ سال و در صورت استفاده تا ۲ سال ماندگار هستند. ادو تویلت‌ها هم اگر باز نشوند ۴ سال و در صورت استفاده تا ۲ کاربرد دارند.

3- دمپایی                     

عمر مفید: ۶ ماه

دمپایی‌های راحتی محل ایده آلی برای رشد قارچ‌ها و آلودگی هستند، از همین رو باید تند تند شسته شوند.

4- لباس زیر

عمر مفید: یک تا ۲ سال

در صورتی که لباس زیر تغییر اندازه و شکل داده است و یا دیگر در حین استفاده ازآن احساس راحتی نداشتید، بدون هیچ درنگی آن را عوض کنید.

5- سه‌راهی برق

عمر مفید: یک تا ۲ سال 

هر نمونه سه‌راهی برق، ظرفیت مخصوص به خود را دارد. در صورتی که بیشتر از ظرفیتش استفاده کنید می‌تواند اتفاقات ناخوشایندی را به همراه داشته باشد

6- حشره‌کش‌ها

عمر مفید: ۲ سال

بعد از گذشت ۲ سال، حشره کش‌ها تاثیرشان را از دست می‌دهند.

7- شامپو

شرکت ها معمولاً تاریخ انقضا را روی بطری های شامپو یا نرم کننده مشخص نمی کنند ولی توافق عمومی بر این است که در طول 18 ماه باید استفاده شود.

8- تشک تخت

تشک تخت را  8 تا 10 سال که از آنها استفاده کرده اید حالا دیگر تاریخ مصرفشان گذشته است و باید آنها را عوض کنید. تشک ها را هر شش ماه یک بار برگردانید تا از پوسیده شدن آنها پیشگیری شود.

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر