خوراکی | خوراکی های مفید | فواید خوراکی ها

این 4 تا خوراکی رو شب ها قبل خواب حتما بخور!

اگر شما هم شب ها نمیتونین راحت بخوابین با ما همراه باشین تا خوراکی های مفید قبل از خواب رو بهتون بگیم.

درمان درد
ویکی گردی:

در این قسمت از ویکی گردی به تاثیر خوراکی های مفید بر درمان انواع درد ها می پردازیم. اگر شب هنگام خواب، درد های عجیب غریب مثل درد ماهیچه ها و یا درد در عضلات به سراغتان می آید، با خوردن خوراکی های مفید به عنوان تسکین دهنده قبل از خواب می توانید جلوی این درد ها را بگیرید. در ادامه با ویکی گردی بامعرفی خوراکی های مفید همراه ما باشید.

خوردن موز قبل از خواب:

درمان درد عضلانی، درمان اسپاسم، کاهش فشار خون از مهم ترین خواص خوردن موز قبل از خواب می باشد.

اگر شب هنگام خواب، درد های عجیب غریب مثل درد ماهیچه ها و یا درد در عضلات به سراغتان می آید فقط با خوردن یک عدد موز به عنوان تسکین دهنده قبل از خواب میتوانید جلوی این درد ها را بگیرید. درد ماهیچه ها و عضلات کمبود پتاسیم و منیزیم در بدن شما را نشان میدهد. موز دارای مقادیر زیادی پتاسیم و مواد معدنی دیگر است و مصرف آن جذب کلسیم را به حداکثر میرساند بنابراین موز به طور غیر مستقیم باعث تقویت استخوان می شود.

موز

خوردن شیر قبل از خواب:

نوشیدن شیر

درمان بیخوابی، ضد افسردگی و استرس از مهم ترین خواص خوردن شیر قبل از خواب می باشد.

 نوشیدن یک فنجان شیر گرم با کمی زنجبیل، هل و زردچوبه را قبل از خواب توصیه می شود. چرا که شیر حاوی اسید آمینه‌ای به نام تریپتوفان است که باعث می‌شود خوابی آرام داشته باشید.این نوشیدنی لبنی همچنین حاوی ملاتونین است که چرخه خواب و بیداری را تنظیم می‌کند

نوشیدن شیر قبل از خواب بر میزان کیفیت خواب شب تاثیر دارد. شیر دارای تریپتوفان و پپتیدهای زیست فعال است که بر روی الگوی خواب تأثیر مثبت می‌گذارد. نوشیدن یک لیوان شیر قبل از خواب به بسیاری از افرادی که در خواب شب مشکل دارند کمک می‌کند.

با نوشیدن شیر در شب به کاهش وزن کمک خواهید کرد. نوشیدن شیر در شب احساس سیری را در شما القا کرده که از بیدار شدن شما به دلیل گرسنگی جلوگیری می‌کند و دیگر به سمت خوردن خوراکی‌های چاق‌کننده نخواهید رفت.

خوردن سیب قبل از خواب:

درمان عفونت رحم، آرامش از مهم ترین خواص خوردن سیب قبل از خواب می باشد.

از مهم‌ترین عواملی که روی خواب تأثیر دارد، ملاتونین است. مغز شما با تاریک شدن هوا به طور طبیعی ملاتونین تولید می‌کند. این موضوع به آرامش بدن کمک می‌کند و با ایجاد خواب‌آلودگی، شما را برای خوابیدن در طول شب آماده می‌کند. ملاتونین را می‌توان از طریق منابع غذایی و مکمل‌ها نیز دریافت کرد.

سیب

خوردن آب ولرم قبل از خواب:

نوشیدن آب

جلوگیری از سکته مغزی مهم ترین خواص خوردن آب ولرم قبل از خواب می باشد.

نوشیدن آب گرم قبل از خواب، شما را در طول شب هیدراته نگه می‌دارد و ممکن است به بدن کمک کند تا از شر سموم ناخواسته خلاص شود. همچنین ممکن است به تسکین درد یا گرفتگی معده نیز کمک کند. اگر قصد شما رفع تشنگی است یا اگر می‌خواهید سرماخوردگی خود را درمان کنید، قبل از خواب به آب، لیمو اضافه کنید.

منبع: اسنپ دکتر
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر