چای | عوارض چای

به هیچ عنوان چایی رو اینجوری نخورین!

چای یکی از نوشیدنی های پر طرفدار است که خیلی از ما از عوارض درست مصرف نکردن آن خبر نداریم. با ما همراه باشید تا بهتون بگیم خوردن کدام چای ها ممنوعه.

چای
ویکی گردی:

چای از نوشیدنی های محبوب در بین ایرانی ها محسوب می شود که نوشیدن آن دارای قواعد خاصی است که بسیاری از افراد از روی عادت، ممکنه چای رو اشتباه مصرف کنند که اثرات جبران ناپذیری می تواند برای سلامتی آن ها در پی داشته باشد. در ادامه با ویکی گردی همراه باشید تا بهتون بگیم مصرف کدام چای ها ممنوعه.

 

این 6 چای رو نخورید

مصرف چای

1. چای مانده

چای مانده، سمی است و مضراتی به همراه دارد که در ادامه به بررسی مضرات چای مانده می پردازیم.

این سم خطرناک با چای کیسه ای وارد بدنت میشه + فیلم

  • ایجاد مشکلات گوارشی شامل زخم معده، ایجاد یبوست و تحریک ترشح اسید معده، 
  • افزایش خستگی
  • تولید سم خطرناک در بدن
  • ابتلا به سردرد
  • بروز برخی از سرطان ها
  • افزایش کلسترول خون
  • دیابت

همه ی موارد گفته شده از عوارض چای مانده می باشد. از خوردن چای مانده پرهیز کنید و هر روز چای تازه میل کنید.

2. چای سرد

هرچند که کافئین موجود در چای باعث افزایش انرژی شده و افراد زیادی علاقه زیادی به نوشیدن چای سرد دارند اما مصرف زیاد چای سرد می تواند عوارض جانبی منفی به همراه داشته باشد، از جمله کم خوابی، تحریک پذیری، ناراحتی معده، سردرد، ریفلاکس اسید معده و عدم توانایی در تمرکز و سنگ کلیه می شود.

با چای سیب همه ی بیماری هات رو درمان کن! + فیلم طرز تهیه

3. چای داغ

نوشیدن چای بسیار داغ (۷۰ درجه سانتیگراد یا بیشتر) احتمال سرطان مری را افزایش می‌دهد. یک لیتر چای می‌تواند تا ۹ میلی‌گرم فلوراید داشته باشد. مصرف بیش از حد چای سیاه می‌تواند باعث فلوئوروزیس اسکلتی، کاهش کیفیت استخوان و ایجاد درد و سفتی در رباط‌ها شود.

 

4. چای بعد از غذا

استفاده بلافاصله این نوشیدنی بعد از غذا ناراحتی‌های معده رو تشدید، جذب آهن مورد نیاز رو مختل می کند و باعث کم خونی می شود و با ایجاد اشکال در فعالیت سیستم گوارش، هضم رو دشوارتر می‌کنه. بنابراین بین غذا و این نوشیدنی فاصله زمانی رو حفظ کنین.

 

5. چای غلیظ

نوشیدن چای مانده به صورت داغ و بسیار غلیظ می‌تواند باعث آلزایمر، عطش، اختلالات بینایی، مشکلات سیستم قلبی- عروقی، به خطر افتادن سلامت دندان و دهان، ابتلا به سوء هاضمه، ابه کم خونی، سرطان مری، به خطر افتادن سلامت کلیه‌ها و به وجود آمدن بیماری‌های قلبی شود.

کاهش استرس و افسردگی با نوشیدن چای زعفران + طرز تهیه چای

6. چای ناشتا

نوشیدن چای با معده خالی می‌تواند معده شما را ناراحت کند و باعث بی‌اشتهایی شود؛ حتی ممکن است باعث آسیب مخاط معده شود که منجر به گاستریت مزمن می‌گردد. برای افرادی که به ندرت چای می‌نوشند، اگر چای را با معده خالی می‌نوشند یا در مدت کوتاهی بیش از حد چای می‌نوشند، بیشتر از لذت، از نوشیدن چای رنج می‌برند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر