کدو حلوایی | فرنی کدو حلوایی | طرز تهیه فرنی کدو حلوایی

با کدو حلوایی یک دسر مقوی درست کن! + طرز تهیه فرنی کدو حلوایی

فرنی کدو حلوایی یک دسر خوشمزه با ظاهری شیک و مجلسی است که در فصل زمستان به عنوان یک وعده مقوی سرو می‌ شود. با طرز تهیه فرنی کدو حلوایی همراه ما باشید.

فرنی کدو حلوایی
ویکی گردی:

 فرنی کدو حلوایی علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد، داری ظاهری شیک و مجلسی می باشد و به همین دلیل می توانیم از فرنی کدو حلوایی خوشرنگ برای پذیرایی هم استفاده کنیم. تا فصله کدو حلوایی تموم نشده این دسر خوشمزه رو درست کنید و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید. در این مطلب از سبک زندگی با طرز تهیه فرنی کدو حلوایی همراه ما باشید.

مواد لازم فرنی کدو حلوایی

مواد لازم مقدار
کدو حلوایی متوسط نصف یک عدد
کره 50 گرم
آب یک لیوان
شیر 3 لیوان
شکر 4 قاشق غذاخوری
آرد برنج 4 قاشق غذاخوری
هل 2 عدد
چوب دارچین 1 تکه
پودر دارچین، پودر پسته و بادام برای تزئین

دستور پخت فرنی کدو حلوایی

  1. برای شروع پخت این غذای ساده با کدو حلوایی ابتدا باید پوست کدو را بگیرید.
  2. سپس داخل یک قابلمه مناسب ریخته و با یک یا دو پیمانه آب روی حرارت متوسط قرار دهید تا بپزند.
  3. وقتی آب موجود در قابلمه تقریبا کامل کشیده شد، حرارت را خاموش کنید.
  4. حالا کره را به کدو حلوایی پخته شده اضافه کنید و با گوشکوب آن را بکوبید تا به صورت پوره در بیاید؛ کره، طعم دسر کدو حلوایی شما را بسیار لذیذتر می کند.
  5. در یک قابلمه مناسب شیر را به همراه شکر و آرد برنج با هم ترکیب کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر کامل حل شود.
  6. سپس هل و چوب دارچین که طعم دهنده و ادویه فرنی هستند را داخل قابلمه بیندازید و مواد را هم بزنید تا به غلظت مناسب برسند.
  7. بعد از این مرحله چوب دارچین و دانه های هل را از قابلمه بیرون بیاورید و پوره کدو حلوایی را به مواد اضافه کنید و هم بزنید.
  8. برای یکدست شدن فرنی کدو حلوایی آن را مجددا با گوشتکوب خوب له کنید.
  9. مراحل تهیه دسر فرنی کدو حلوایی شما به پایان رسید، حالا می توانید غذای ساده و مقوی که آماده کرده اید را در ظرف های مورد نظرتان به لخواه تزیین و سرو کنید.

خواص فرنی کدو حلوایی برای کودکان و بزرگسالان

غنی از ویتامین A: کدو حلوایی دارای مقدار زیادی ویتامین A است که برای حفظ سلامت چشم‌ها، پوست و سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است.

حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها: این میوه حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند بتاکاروتن است که در مقابل عوامل آسیب‌رسان و پیری پوست مفید هستند.

منبع فیبر: کدو حلوایی دارای مقدار قابل توجهی فیبر می‌باشد که می‌تواند در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و کاهش خطر برخی بیماری‌ها مؤثر باشد.

منبع ویتامین C:این میوه نیز حاوی ویتامین C می‌باشد که به تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش جذب آهن از مواد غذایی کمک می‌کند.

کم‌کالری: کدو حلوایی کم‌کالری است و فقط حدود 40-45 کیلوکالری در هر 100 گرم دارد، بنابراین مناسب برای افرادی است که به کنترل وزن خود توجه دارند.

اثرات ضد التهابی: برخی تحقیقات نشان داده است که مصرف کدو حلوایی ممکن است به کاهش التهاب‌های مزمن و عوارض آن در بدن کمک کند.

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر