هسته خرما | خواص هسته خرما | قهوه هسته خرما

خواص درمانی هسته خرما رو میدونین؟ | طرز تهیه قهوه ی هسته خرما + فیلم

هسته خرما دارای خواص شگفت‌ انگیز درمانی است و برای سلامتی بدن بسیار مفید است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

هسته خرما
ویکی گردی:

مصرف پودر هسته خرما کاملا بی خطر بوده و در عین حال سالم و مقوی است. هسته خرما حاوی فسفر، روی، پتاسیم، منیزیم، کلسیم و حتی آهن است.  هسته خرما مانند میوه خرما دارای خواص و فواید بسیار زیادی است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. با ویکی گردی همراه باشید تا از خواص شگفت‌ انگیز درمانی هسته خرما بهتون بگیم.

 

فیلم طرز تهیه قهوه ی هسته خرما

 

مهم‌ترین خواص هسته خرما

خرما

هسته خرما به عنوان یکی از روش‌های درمانی سنگ کلیه و کیسه صفرا مورد استفاده قرار می‌گیرد. هسته خرما، حاوی گروهی از آمینو اسیدها، اسید اگزالیک، فیبرهای مفید برای سیستم گوارش و همچنین ظرفیت بالای آن برای کاهش وزن سریع است. مصرف آرد هسته خرما می‌تواند در کاهش وزن و لاغری افراد چاق بسیار مفید و کمک کننده باشد به این صورت که آرد هسته خرما میزان سوخت کالری را دو برابر می‌کند و بهترین گزینه برای بیماران دیابتی است، زیرا قند خون آنها را کنترل می‌کند. آرد هسته خرما همچنین به درمان موخوره و ریزش مو کمک می‌کند.

خواص و فواید خرما برای زنان باردار + مزایا و نکات مهم

 التیام زخم

یکی از فواید دانه خرما، بهبود زخم معده است. دانه خرما می تواند زخم های معمولی یا سپتیک را درمان کند. دانه خرما را بسوزانید و بعد از سرد شدن در نزدیکی محل جوش له کنید. جراحت شما با سوزاندن دانه خرما و گذاشتن آن در محل مذکور بهبود می یابد.

 

 بازیابی پوست و مو

زیبایی پوست و درمان چین و چروک از فواید شگفت انگیز روغن دانه خرما است. این روغن به دلیل داشتن ویتامین های B و A و آهن بسیار موثر است. روغن پالم به دلیل داشتن ویتامین های گروه B، مشکلات پوستی را درمان می کند. بنابراین هر روز مقدار کمی روغن هسته خرما را روی صورت خود بمالید. پس از مدت کوتاهی متوجه خواهید شد که پوست چربی را جذب کرده و به عنوان یک مرطوب کننده خوب عمل می کند. روغن دانه خرما دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی است که تمام مشکلات پوستی را درمان می کند.

 

 دفع سنگ کلیه

دفع سنگ کلیه یکی دیگر از فواید باورنکردنی دانه خرما است. افرادی که از سنگ کلیه یا مثانه رنج می برند می توانند دانه های خرما را بکوبند و در آب دم کرده و روزی دو بار بنوشند.

درمان اسهال

دانه خرما برای درمان ناراحتی های گوارشی به ویژه اسهال مزمن مفید است! خرمای ارگانیک نیز به عنوان یک ضدعفونی کننده قوی عمل می کند و باکتری های وارد شده به دستگاه گوارش را از بین می برد.

 

ترمیم ناخن

روغن هسته خرما به دلیل داشتن انواع ویتامین ها به ویژه ویتامین های K و A برای ترمیم ناخن ها موثر است.

 

 افزایش ایمنی برای زنان باردار

دانه خرما شیر مادران شیرده را افزایش می دهد و از سیستم ایمنی بدن زنان باردار حمایت می کند. به زنان باردار توصیه می کنیم چند بار در هفته پودر دانه خرما بخورند. دانه خرما دارای خواص آنتی اکسیدانی است، از سیستم ایمنی بدن حمایت می کند و از آسیب به ساختار DNA جلوگیری می کند.

 

 درمان ریزش مو و ترمیم مو

روغن هسته خرما حاوی آهن است که از ریزش مو جلوگیری می کند. همچنین به رشد مو کمک می کند. استفاده از این روغن موها را نرم کرده و به رشد مو کمک می کند. می توانید سر خود را با روغن دانه خرما ماساژ دهید. حاوی ویتامین ها و مواد مغذی است و به ضخیم تر شدن و بهبود موهای شما کمک می کند.

روش ساده و بی دردسر جدا کردن هسته خرما + فیلم

آیا می توان از پودر هسته خرما به عنوان قهوه استفاده کرد؟

قهوه

اگر به قهوه اعتیاد دارید و روزی چندین فنجان میل می کنید و ترک قهوه برای شما سخت هست، بهترین گزینه ترک قهوه برای شما، هسته خرما هست. هسته خرما هیچ کافئینی ندارد. پودر هسته خرما ظاهری شبیه به قهوه دارد و طعم آن شبیه به قهوه هست و با این تفاوت که هیچ گونه کافیئنی ندارد البته قهوه های بدون کافئین هم در بازار موجود هست که می توان از آن به جای قهوه کافئین دار نوشید بدون آنکه به بدن شما آسیبی زده شود.

مرحله اول) مقداری هسته خرما رو داخل ظرف بریزین و با آب جوش خوب بشورین.

مرحله دوم) روی دستمال بریزین تا خشک بشه.

مرحله سوم) داخل تابه بریزین و با حرارت کم یک ساعت تفت بدین طوری که راحت بتونین هسته رو بشکنین.

مرحله چهارم) هسته ها رو با هاون یا آسیاب، آسیاب کنین.

برای قهوه:

  • یک قاشق چای خوری پودر هسته خرما
  • یک فنجان اب
  • یک و نیم قاشق چای خوری شکر

همه یاین مواد را داخل ظرف بریزین تا یک ربع بجوشه. حتما امتحان کنید.

منبع: غفاری دایت
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر