سشوار کردن | عوارض سشوار کردن بعد از حمام

از عوارض سشوار کشیدن مو بعد از حمام چی میدونی؟

سشوار کردن یکی از ساده ترین، رایج ترین و پرطرفدار روش برای خشک کردن ، حالت دادن و صاف کردن موها است که عوارض زیادی به همراه دارد.

سشوار کردن مو
ویکی گردی:

شاید عادت دارید هر روز موهایتان را سشوار بکشید ولی ندانید که سشوار کردن به سلامت موهایتان آسیب می زند؛ بنابراین هر روز موهایتان را سشوار نکشید تا بتوانید احتمال سوختن و آسیب دیدن موهایتان را کاهش دهید. خشک شدن بیش از حد موهایتان و شکستن ساقه موها نشانه آسیب دیدن موهای شماست که با سشوار کردن زیاد ایجاد می شود. در اینجا از عوارض سشوار کردن مو بعد حمام بهتون میگیم.

 

عوارض استفاده از سشوار برای مو

سشوار

1. ریزش مو بر اثر سشوار

خیلی از افراد تصور می کنند استفاده از سشوار آسیبی به ریشه مو وارد نمی کند بنابراین موجب ریزش مو نمی شود و تنها عواملی می توانند منجر به ریزش مو شوند که به صورت مستقیم با ریشه مو در تماس باشند. اما این طرز فکر کاملا غلط است. سشوار کشیدن زیاد می تواند مشکلاتی را برای مو ایجاد می کند.

اگر برای خشک کردن سر و موهای خود مستقیم سشوار را بر روی ریشه مو بگیرید پوست سر بیش از حد داغ و ریشه مو سست و ضعیف می شود که این خود عاملی است که ریزش مو را به همراه دارد.

شاید بگویید که من سشوار را مستقیم روی ریشه مو نمی گیرم، حال اگر آن را روی ساقه موها بگیریم چه اتفاقی می افتد؟ خشک کردن و حالت دادن موها با سشوار بدون استفاده از اسپری محافظت کننده مو ، حرارت مستقیم را به مو می رساند، بعد کوتیکول مو را خشک کرده و باعث ضعف و سستی مو شود، در نتیجه ریزش مو را به همراه دارد. همچنین حرارت زیاد سشوار می تواند تغییراتی در ساقه موها ایجاد کند که شادابی مو را تحت تاثیر قرار داده و اثرات منفی به جا می گذارد.

 

2. تاثیر سشوار بر خشکی و شکنندگی مو

اگر هر روز موهای تان را سشوار می ‌کشید و کلی به آنها رسیدگی می ‌کنید تا خوش حالت ، براق و زیباتر به نظر برسند، باید عرض کنم این موهای بیچاره زیر حرارت شدید و داغ سشوار شاید در ابتدا زیباتر نشان داده شوند اما قطعا این زیبایی موقتی است و در طولانی مدت زیبایی و سلامتی موها به خطر می افتد.

باد سرد سشوار هم مضر است. باد سرد و گرم سشوار اگر با شدت زیاد همراه باشد باعث ایجاد الکتریسیته ساکن و شکنندگی در موها می شود که خود عامل خشکی مو است. همچنین استفاده زیاد و نادرست از سشوار باعث ایجاد دانه ‌هایی روی ساقه مو ، ناصافی، موخوره و شاخه ‌شاخه ‌شدن موها می شود. تمام این موارد نشان می دهد که سشوار به ساختمان مو آسیب وارد می کند و بدون شک بر شادابی و زیبایی موها تاثیرگذار خواهد بود.

 

3. عوارض سشوار برای مغز

عوارض استفاده از سشوار برای مو، تنها به مو مربوط نمی شود و روی مغز هم تاثیرات منفی بر جای می گذارد. امواج الکترومغناطیسی که حتی از ضعیف ترین سشوارها ساطع می شود از قوی ترین گوشی های موبایل هم خطرناک تر است. امواج الکترومغناطیسی سشوار حداقل 300 برابر امواجی است که از گوشی های تلفن همراه ارسال می شود. به همین دلیل سشوار نه تنها برای مو بلکه برای مغز هم مضر است.

 

منبع: بیست برگ

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر