دانه چیا | مصرف اشتباه دانه چیا

اگه دانه چیا رو اینطوری بخوری خطر مرگ داره! + ویدئو

دانه‌ چیا به عنوان یک منبع عالی از ترکیبات مغذی شناخته می‌ شود اما درست مصرف نکردن آن باعث مرگ می شود.

دانه چیا
ویکی گردی:

دانه‌چیا یک خاصیت بسیار منحصربه فرد دارد. آن‌ها می‌توانند با جذب آب تا ۲۷ برابر وزن خود، به یک ماده ژل‌مانند تبدیل شوند. البته باید توجه داشت مصرف دانه چیا به‌طور خشک، می‌تواند خطر خفگی به‌همراه دشته باشد. در ادامه با ویکی گردی همراه باشید تا طریقه مصرف دانه چیا را در ویدیو ببینید.

 

هیچ گاه دانه چیا را خشک نخورید چون باعث خفگی می شود. اگر به اشتباه دانه چیا رو استفاده کنید باعث مرگ برای افراد می شود. در ادامه طریقه مصرف دانه چیا را در ویدیو ببینید .

دانه چیا یکی از دانه‌های بسیار مقوی و پر خاصیت است که از نظر ظاهری شبیه تخم شربتی می‌باشد. از مهم‌ترین خواص دانه چیا می توان به ضد پیری پوست، تنظیم کننده قند خون، حاوی چربی های مفید برای قلب، غنی از مواد معدنی، پیشگیری از سرطان سینه، افزایش انرژی بدن، مناسب برای ورزشکاران، بهبود خلق و خو، سلامت استخوان و دندان و فاقد گلوتن بودن اشاره کرد اما اشتباه مصرف کردن این دانه پرخاصیت، عوارض جبران ناپذیری را به همراه دارد. 

اگر دانه چیا را خشک مصرف کنید، در معده شما با آب واکنش نشان می دهد و تا 12 برابر حجم خودش بزرگ می شود سپس یک ماده ژل مانند را تشکیل می دهد که می تواند باعث خفگی شود پس یک ماده ژل مانند  را تشکیل می دهد که می تواند باعث خفگی شود پس حتما در نظر داشته باشید قبل از اینکه می خواهید دانه چیا مصرف کنید به مدت 30 دقیقه در آب بزارید که خیس بخوره و بعدش از این دانه که خواص زیادی هم داره مصرف کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر